In de laatste aflevering zijn natuurlijk niet alle opdrachten getoond, dat zou ook niet mogelijk zijn als de aflevering geen 2 uur mag duren (niet dat ik dat erg zou vinden
).
Één van de opdrachten die we niet gezien hebben, is het 'wie ben ik'-spel. Pieter gaf daar snel het juiste antwoord, waarschijnlijk om zich onverdacht te maken en denkende dat Pamela Anderson toch niet gevonden zou worden, dat was ook wel de moeilijkste van de 3 en die proef is alleen maar geslaagd doordat Steve daar plots uit het niets mee afkomt.
De sombreroproef hebben we ook niet gezien. Ik vind het nog altijd raar dat de mol zich hier bevond, aangezien die proef sowieso al onmogelijk was. Pascale zal dit ook wel gedacht hebben en dan maar gedaan hebben alsof ze zeker was over de sombrero's, ook al was het een wilde gok, om zich wat verdacht te maken. Misschien was dit ook 1 van de redenen dat Katrien op haar stemde en er de aflevering erna uit lag...
Bij de lucha libre leek het mij alsof Pieter zich gewoon wilde amuseren, en daar kan ik hem alleen maar gelijk in geven
Bij de kaarsproef snap ik nu dat de mol niet in de finale wilde zitten als de andere 3 kandidaten op het juiste spoor zitten. Als je jouw mol tegenover je krijgt, ga je natuurlijk zo snel mogelijk die kaars uitblazen. Pieter leek wel boos en teleurgesteld dat hij de jenga niet wat langer heeft kunnen rekken.
De mooiste opdrachten die mij dit seizoen zeker gaan bijblijven zijn jacht op Joke en de levend begraven proef. Bij de jacht op Joke werd door de hele groep (met uitzondering van Pascale en Channy) duchtig geknoeid waardoor de opdracht snel ontaardde in chaos en geklungel, maar het leverde prachtige televisie op
(Is Joke dood? Waarom is Joke dood?
)
De levend begraven proef was een prachtige opdracht om het seizoen mee te beginnen. Pieters strategie over de verdeling van de kisten zat goed in elkaar, hij heeft misschien alleen Jeffrey wat onderschat
Hier is Pieter ook wat geholpen door de montage, ik herinner mij vooral dat Kelly rondliep met de kaart, terwijl dat uiteindelijk meer Pieter bleek te zijn.
Conclusie: het was een zalig seizoen en ik kijk enorm uit naar volgend jaar!