Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Kobe04 apr 2018, 00:12

429
chicawah schreef:M.a.w.: Pascales plan was niet slecht, maar Baha saboteert het door
- te zeggen dat de ruiters het geld moeten ophalen
- meteen zelf te zeggen dat hij wil paardrijden
- eens hij op een paard zit te zeggen dat hij niet wil galopperen
- het stamperke niet te willen afstaan aan Jeffrey, Lloyd en Katrien die eigenlijk gewoon Pascales plan willen uitvoeren
?
Was niet op voorhand afgesproken dat de paarden om geld moesten?

Frolva04 apr 2018, 00:29

2204
Kobe schreef:Was niet op voorhand afgesproken dat de paarden om geld moesten?

Pascale stelde eerst voor om de auto voor geld te laten gaan.

Kobe04 apr 2018, 00:33

429
Frolva schreef:Pascale stelde eerst voor om de auto voor geld te laten gaan.
Ah oké niet gezien! Pascale daalt dus in verdachtheid, Baha stijgt

billie.holiday04 apr 2018, 07:37

462  Bert
Klaartje schreef:Je kan het ook langs een andere kant bekijken. Waarom zou Joke (als ze de mol is) gaan onderhandelen met de kandidaten om haar in leven te laten in ruil voor pasvragen voor hen en zichzelf? Waarom tijd proberen rekken, terwijl je toch weet dat de ruiters intussen dan tijd hebben om hun schijfjes te brandmerken en zo misschien toch geld in de vaas te kunnen stoppen vooraleer Joke "dood" is? Ik vind het onderhandelen en tijdrekken niet echt mols.

Maar als je het bekijkt vanuit jouw standpunt, doet ze het ook niet slecht. Ze kan zich natuurlijk ook direct laten afschieten in de eerste minuten dat de anderen onderweg zijn en zich niet moe lopen voor die schijfjes. Hoe sneller zij wordt afgeschoten, hoe minder tijd de anderen hebben om schijfjes in geld om te zetten. Maar ja, dan heb je weer geen goede televisie he... Tiens, waar hebben we dat nog gehoord? 🙂
Als je je onmiddellijk laat afschieten als mol is dit niet echt subtiel. Een goeie mol speelt het spel van de kandidaten mee, en wil zo min mogelijk verdacht worden. Als mol om te onderhandelen met de kandidaten vind ik een goeie zet. Nemen ze de pasvragen aan dan komt er geen geld in de groep, nemen ze de pasvragen niet aan en schieten ze haar dood , dan hebben ze ook niks.
Voor de mol maakt het weinig uit aan wie ze een pasvraag kan geven. Ze hebben gewoon kans om wat langer in het spel te zitten.

Laten we niet vergeten dat Gilles dit prachtig speelde toen met die pasvragen.

sophie.fastré04 apr 2018, 09:06

32  Bert
chicawah schreef:M.a.w.: Pascales plan was niet slecht, maar Baha saboteert het door
- te zeggen dat de ruiters het geld moeten ophalen
- meteen zelf te zeggen dat hij wil paardrijden
- eens hij op een paard zit te zeggen dat hij niet wil galopperen
- het stamperke niet te willen afstaan aan Jeffrey, Lloyd en Katrien die eigenlijk gewoon Pascales plan willen uitvoeren
?
Klopt volkomen!
Het is ook niet zo dat enkel deze 3 mannen op paarden durven te rijden. Vorige aflevering ging iedereen te paard. Ik denk ook dat de mol bij de paarden zat want hier was het beste te mollen (tijd verliezen) en hij zal eens goed gelachen hebben toen hij hoorde dat zo vlug Joke "dood" geschoten was.

Door tijd te verliezen kon Joke veel meer stops doen en zo meer stempels zetten. De mol wist ook wel dat ze uiteindelijk wel gepakt zou worden.
Dan zijn er 2 oplossingen:

1) Joke doden
2) Joke laten doorlopen en stempels laten zetten + eventueel onderhandelen voor vrijstellingen.

Beide gevallen levert geen geld op en aan de vrijstellingen heeft de mol toch niets. Focus van de TV makers/kijkers gaat automatisch naar Joke en de rest want het is heel verdacht maar is enkel om op dwaalspoor te plaatsen.

Zo blijven er maar 3 kandidaat mollen over:
Bahador
Steve
Pieter (is de mol niet volgens mij)

Taupe07704 apr 2018, 09:15

767  Yens
sophie.fastré schreef:
Zo blijven er maar 3 kandidaat mollen over:
Bahador
Steve
Pieter (is de mol niet volgens mij)
Pieter zie ik ook helemaal niet als mol. Bahador komt me teveel over als iemand die "molt" en op die manier zich verdacht wil maken. In deze opdracht is onze dokter de beste kandidaat ...
Maar als je dan kijkt naar de relatief simpele kwisvragen (andere opdracht/topic) die hij plots niet meer weet? Zou teleurstellend zijn voor een mol.
Hoe dan ook time will tell ...

Frolva04 apr 2018, 09:18

2204
Taupe077 schreef:Maar als je dan kijkt naar de relatief simpele kwisvragen (andere opdracht/topic) die hij plots niet meer weet? Zou teleurstellend zijn voor een mol.
Een mol die molt kan toch nooit teleurstellend zijn?

Taupe07704 apr 2018, 09:27

767  Yens
Frolva schreef:Een mol die molt kan toch nooit teleurstellend zijn?
Als het is zoals Gilles niet als het is zoals Eline vorig jaar met de Oost Kantons dan tja ... toen had ik haar eigenlijk onmiddellijk uitgesloten. Toen het uiteindelijk bleek dat zij het dan wel was, was ik toch wel serieus teleurgesteld, ik verwacht toch net iets meer van een goed mol.

chicawah.janssen04 apr 2018, 09:32

8153
Holmes schreef:Exact.
Hij zat wel nog niet op het paard als hij al aangaf niet te willen galopperen.
Raar dat daar dan niet op gereageerd werd dat er dan beter iemand ging paardrijden die wel wilde galopperen. Iedereen weet toch zo stapvoets niet bepaald snel vooruitgaat?

chicawah.janssen04 apr 2018, 09:35

8153
Taupe077 schreef:Pieter zie ik ook helemaal niet als mol. Bahador komt me teveel over als iemand die "molt" en op die manier zich verdacht wil maken. In deze opdracht is onze dokter de beste kandidaat ...
Maar als je dan kijkt naar de relatief simpele kwisvragen (andere opdracht/topic) die hij plots niet meer weet? Zou teleurstellend zijn voor een mol.
Hoe dan ook time will tell ...
Als je zodanig molt dat het er ver over is, denkt iedereen dat je een kandidaat bent die zich wil voordoen als de mol. Als dat de bedoeling was, dan is toch minstens Channy daar ingetuind.

Taupe07704 apr 2018, 09:41

767  Yens
chicawah schreef:Als je zodanig molt dat het er ver over is, denkt iedereen dat je een kandidaat bent die zich wil voordoen als de mol. Als dat de bedoeling was, dan is toch minstens Channy daar ingetuind.
Ja zeker in de heetst van de strijd maar voor ons kijkers? Ik zou het iets subtieler aanpakken maar ja een goede mol is daarom geen goede mollenvanger merk ik op jaar na jaar aan mezelf :smurf:

Frolva04 apr 2018, 09:51

2204
chicawah schreef:Raar dat daar dan niet op gereageerd werd dat er dan beter iemand ging paardrijden die wel wilde galopperen. Iedereen weet toch zo stapvoets niet bepaald snel vooruitgaat?
Ik weet nog niet zo zeker of het wel de bedoeling was om met de paarden sneller dan stapvoets te rijden.
Bij de kandidaten zullen er geen drie zijn die goed kunnen paardrijden, en dan is het volgens mij een heel groot risico om te gaan galopperen. 😉
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 23