Laleia schreef:Akkoord! Een reden te meer om hem niet als mol te zien. Die wordt echt wel voorbereid op een proef zoals deze en daar zul je dus niet zo'n overacting zien.
Ga ik ook mee akkoord! Baha is mijn backup mol na Pieter, maar ik vond hem hier echt wel
overacten. Maar uiteraard kan je weer verschillende denkpistes op. Ik zal nogmaals pure logica bovenhalen op dit forum (heeft me bij de koffertjes ook wel de juiste richting uitgestuurd). Volgens mij zijn er 5 verklaringen voor iemand zijn/haar gedrag.
Een KANDIDAAT:
-
Geeft een duidelijke reactie
1. Als de prikkel echt te moeilijk is om onder controle te houden.
2. Om een mol te spelen die slecht acteert (om verdacht over te komen).
-
Geeft geen duidelijke reactie:
3. Om weinig prijs te geven en dus verdacht over te komen.
Een MOL:
-
Geeft een duidelijke reactie:
4. Omdat hij wilt doen alsof er een prikkel is (zie 1.).
-
Geeft geen duidelijke reactie:
5. Om zich als kandidaat te gedragen die weinig prijs wil geven (zie 3.).
Alles ligt er dus aan wat voor soort mol het is. Ondanks alle goede hints in de richting van Baha, vind ikzelf dat het meer waarschijnlijk is dat de mol voor optie 5. (weinig prijs geven) kiest in de plaats van optie 4. Als hij toch voor een duidelijke reactie zou kiezen, denk ik dat de mol het meer subtiel zou aanpakken. Ik denk dus dat Baha zich bevindt in optie 2 (overacten om als mol over te komen).
Het eerste gedeelte was zuiver logisch, wat je eruit haalt is puur subjectief.
Conclusie: uit deze proef kan je niet echt iets afleiden. Ik zou Baha zijn gedrag eerder verwachten bij een kandidaat dan bij een mol, maar dat is natuurlijk mijn mening. En ik ben helaas niet de mol