Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1802 apr 2018, 11:01

 229  Bert
deze proef sluit Steve bijna uit voor mij als mol.

Omdat ze het er zo dik proberen op te leggen.

mijn vriendin die ook dokter is, zat naast mij en die wist ook helft van de vragen niet 😃

Het feit dat je dokter bent, is totaal irrelevant voor de vragen die ze kregen.
Gebruikersavatar

Holmes02 apr 2018, 11:08

 395
chicawah schreef:Als arts en hoog opgeleide niet weten hoeveel tanden een kindergebit heeft, de munteenheid van Rusland niet kennen, niet weten dat een mannelijke bij een dar is enz. De bedoeling zich verdacht te maken bij Channy? Het was er zo ver over dat die er natuurlijk niet intrapt. Wat dan weer wel een goede mollenstreek is, genre de oostkantons en ik-kan-niet-goed-fietsen-en-ik-ben-pompaf-dus-ik-stap-af van Eline.
Steve is dokter in een bejaardentehuis (afl 1), veel tanden zal hij daar wel niet meer zien 😃
Channy is er misschien juist wel in getrapt want na deze proef mocht ze naar huis vertrekken...
Oostkantons was juist geen goede zet van Eline vorig jaar, want daardoor zat Annelies al van de eerste aflevering op de juiste mol...

Dus een bevestiging dat Steve voor de pot gaat en niet de mol is ?
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 11:10

 17
mollig18 schreef:deze proef sluit Steve bijna uit voor mij als mol.

Omdat ze het er zo dik proberen op te leggen.

mijn vriendin die ook dokter is, zat naast mij en die wist ook helft van de vragen niet 😃

Het feit dat je dokter bent, is totaal irrelevant voor de vragen die ze kregen.
Het gaat hier niet per sé om het feit of hij dokter is of niet. Anderen hebben opzoekwerk gedaan en gevonden dat Steve heeft meegedaan aan de digitale Canvascrack (quizprogramma) in 2006. Hij behaalde daar 50 tafels (een monsterscore). Iemand dat héél goed is in quizzen weet deze zaken 100% zeker, dus het is uitgesloten dat hij deze zaken niet echt wist, hij speelde een spel. Dan rest enkel de vraag of hij het spelletje als een kandidaat speelde om anderen op het verkeerde been te zetten, of als mol.
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 11:12

 429
david.willems schreef:Het gaat hier niet per sé om het feit of hij dokter is of niet. Anderen hebben opzoekwerk gedaan en gevonden dat Steve heeft meegedaan aan de digitale Canvascrack (quizprogramma) in 2006. Hij behaalde daar 50 tafels (een monsterscore). Iemand dat héél goed is in quizzen weet deze zaken 100% zeker, dus het is uitgesloten dat hij deze zaken niet echt wist, hij speelde een spel. Dan rest enkel de vraag of hij het spelletje als een kandidaat speelde om anderen op het verkeerde been te zetten, of als mol.
Ik verkies het spel als kandidate met als argument dat Channy hem als mol zag, risico nam en veel op hem zette, maar met alle gevolge van dien.
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 11:13

 17
Kobe schreef:Ik verkies het spel als kandidate met als argument dat Channy hem als mol zag, risico nam en veel op hem zette, maar met alle gevolge van dien.
Dat zou inderdaad kunnen, daar spreek ik me (nog) niet over uit 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 11:35

 8153
Kobe schreef:Ik verkies het spel als kandidate met als argument dat Channy hem als mol zag, risico nam en veel op hem zette, maar met alle gevolge van dien.
Ik weet het niet. Zou Channy zo naïef geweest zijn? Of zou ze gedacht hebben "Steve wil er mij inluizen, maar ik trap er niet in?".
Gebruikersavatar

Kleintje02 apr 2018, 13:17

 125  Sven
Kobe schreef:Ik verkies het spel als kandidate met als argument dat Channy hem als mol zag, risico nam en veel op hem zette, maar met alle gevolge van dien.
Ik denk van niet... Voor de eliminatieronde zei ze nog iets in de stijl van dat ze aan alles begon te twijfelen en dat ze de rem erop moest zetten omdat ze niet 9 verdachten kon hebben.

Ze had Steve zijn misstap van 28 sterren op de Europese vlag, nadat zij uitdrukkelijk 12 had gezegd, ook vergeven nadat hij daarna wel juiste antwoorden had gevonden.

Ik denk dat Channy door de bos de bomen niet meer zag en er daarom uit ligt. Denk zeker niet dat ze volop op Steve zou hebben ingezet.
Gebruikersavatar

andy.vandevelde02 apr 2018, 16:57

 1
Bij de baseball proef zien we dat Lloyd wel erg handig is met de baseballbat en eigenlijk bijna telkens een mooie techniek gebruikt als 'beginner'. Hij is ook één van de snelste lopers zien we vandaag. Hij slaat de bal ook altijd mooi in het midden van de bat en met veel kracht. Dat hij bij zijn eerste twee pogingen, die mislukken, niet direct gaat lopen, wijst er voor mij op dat hij de regels van het spel wel echt goed kent. Hij lijkt mij hier ook echt wel op geoefend te hebben. Vroeger op school deden wij af en toe baseball, en het is zeker niet gemakkelijk om het op een uur onder de knie te krijgen. Nu is hij ineens een beoefende sporter, terwijl hij vorige week niet eens een basketbal kon gooien en zo heel wat wat tijd kon rekken? (Mijn vorig bericht hieromtrent werd gewist en ik weet niet waarom, dus kan ik jullie niet linken). Dat vind ik terug allemaal verdacht.

Maar wat mij ook opviel is dat Gilles De Coster, na de twee mislukte pogingen van Lloyd, direct 'ja' antwoordt op de vraag van Steve of ze nu drie vragen krijgen. Op dat moment moet Lloyd nog slaan, maar GDC is dus blijkbaar vrij zeker dat Lloyd deze keer wel raak zal slaan. Terwijl we toch zien dat de meeste deelnemers ofwel erg matig slaan, ofwel missen. Dit zorgt bij elke slag dat er veel getwijfeld wordt of er al dan niet moet worden gelopen. Er gaat tijdens deze proef zoveel verkeerd, dat je toch niet kan zeggen dat bijvoorbeeld één van de vrouwen wel eens zeker een homerun zal lopen? Hoe weet Gilles dan, na amper twee slagen, dat Lloyd deze keer wel goed zal slaan? Weet GDC dat Lloyd geoefend heeft?
Afbeelding
Lloyd loopt ook nooit een homerun, ondanks dat hij toch wel erg goed slaat en snel kan lopen.
Bij de ballenbak zoekt hij altijd heel lang naar een bal, dat is een mooie afleiding van het feit dat hij eigenlijk had kunnen doorlopen. Want iedereen zoekt toch naar die bal?
Waarom zou de mol zo vroeg in de opdracht dan als eerste proberen een homerun te lopen? De anderen zullen dat vanaf dan ook altijd van hem verlangen dat hij dat probeert, niet?
Bij het beeld van Lloyd aan de ballenbak zie ik in één oogopslag, 5 rode ballen, gegroepeerd liggen, bovenop de andere ballen...
Bij de volgende lopers zien we die ballen daar niet meer liggen, heeft Lloyd ze ondertussen weer gemengd onder de andere?
We zien tijdens de opdracht dat het zoeken naar de rode ballen heel wat tijd in beslag neemt en sommige doet twijfelen om wel verder te lopen of eerst een bal te nemen.
Opnieuw goed gespeeld van Lloyd!

Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2018, 17:29

 2204
andy.vandevelde schreef:Maar wat mij ook opviel is dat Gilles De Coster, na de twee mislukte pogingen van Lloyd, direct 'ja' antwoordt op de vraag van Steve of ze nu drie vragen krijgen. Op dat moment moet Lloyd nog slaan, maar GDC is dus blijkbaar vrij zeker dat Lloyd deze keer wel raak zal slaan. Terwijl we toch zien dat de meeste deelnemers ofwel erg matig slaan, ofwel missen. Dit zorgt bij elke slag dat er veel getwijfeld wordt of er al dan niet moet worden gelopen. Er gaat tijdens deze proef zoveel verkeerd, dat je toch niet kan zeggen dat bijvoorbeeld één van de vrouwen wel eens zeker een homerun zal lopen? Hoe weet Gilles dan, na amper twee slagen, dat Lloyd deze keer wel goed zal slaan? Weet GDC dat Lloyd geoefend heeft?
Leuke theorie, waar ik toch wat bedenkingen bij heb. 😉

Je kan in één ronde (weet niet of dit het juiste woord is :mrgreen: ) maximaal 3 ballen verzamelen.
Baha lukte er in om alle drie de ballen te bemachtigen en roept dit ook.
Daarop zegt Steve "We gaan dus drie vragen krijgen", daarop antwoord GDC "Ja".

Het antwoord van GDC impliceert volgens mij helemaal niet dat Lloyd de volgende bal zeker goed gaat raken, maar enkel dat de drie ballen van Baha drie vragen vertegenwoordigen.

andy.vandevelde schreef:Bij het beeld van Lloyd aan de ballenbak zie ik in één oogopslag, 5 rode ballen, gegroepeerd liggen, bovenop de andere ballen...
Bij de volgende lopers zien we die ballen daar niet meer liggen, heeft Lloyd ze ondertussen weer gemengd onder de andere?
Vóór Lloyd was er al flink gerommeld in het ballenbad (door Baha, Pieter en Joke); het vinden van rode ballen lijkt mij dan ook moeilijker dan het (op TV) lijkt. Als Lloyd de mol zou zijn dan zou hij toch als eerste slaan, zodat hij als eerste bij de ballenbak is en dan rode ballen kan 'verstoppen'?
Gebruikersavatar

billie.holiday02 apr 2018, 19:00

 462  Bert
Die vraag over dat kindergebit was voor mij ook niet duidelijk. Ik ging ook 28 geantwoord hebben. Na je 14 de 15 de en zelfs veel later krijg je je wijsheidstanden. Hoelang ben je kind, er zijn mannen die altijd kind blijven 🙂
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2018, 19:44

 3423  Yens
billie.holiday schreef:Die vraag over dat kindergebit was voor mij ook niet duidelijk. Ik ging ook 28 geantwoord hebben. Na je 14 de 15 de en zelfs veel later krijg je je wijsheidstanden. Hoelang ben je kind, er zijn mannen die altijd kind blijven 🙂
Met een kindergebit bedoelen ze toch het eerste gebit dat kinderen krijgen en dat rond 6 à 7 jaar uitvalt? Wij noemen dat hier een "melkgebit".
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10