sophie.fastré schreef:Klopt volkomen!
Het is ook niet zo dat enkel deze 3 mannen op paarden durven te rijden. Vorige aflevering ging iedereen te paard. Ik denk ook dat de mol bij de paarden zat want hier was het beste te mollen (tijd verliezen) en hij zal eens goed gelachen hebben toen hij hoorde dat zo vlug Joke "dood" geschoten was.
Door tijd te verliezen kon Joke veel meer stops doen en zo meer stempels zetten. De mol wist ook wel dat ze uiteindelijk wel gepakt zou worden.
Dan zijn er 2 oplossingen:
1) Joke doden
2) Joke laten doorlopen en stempels laten zetten + eventueel onderhandelen voor vrijstellingen.
Beide gevallen levert geen geld op en aan de vrijstellingen heeft de mol toch niets. Focus van de TV makers/kijkers gaat automatisch naar Joke en de rest want het is heel verdacht maar is enkel om op dwaalspoor te plaatsen.
Zo blijven er maar 3 kandidaat mollen over:
Bahador
Steve
Pieter (is de mol niet volgens mij)
De drie ruiters komen hier heel slecht uit, vind ik ook. Niet alleen door traag te rijden, ook door tijd te verliezen bij de discussie met de drie in de pick-up over het brandijzer (wat ze in Wilrijk en omstreken blijkbaar "het stamperke" noemen

) en tevens door te liggen klooien met hun brander om het ijzer te verhitten.
Bahador en Steve (en ook Pieter wel een beetje) zijn er met deze opdracht in geslaagd om mijn aandacht te trekken. Baha heeft tot nog toe nog maar weinig goed gedaan om bij te dragen aan een gunstige afloop van proeven, van Steve kan je hetzelfde zeggen. Ik merk wel een verschil in attitude bij beide heren: Steve lijkt me meer betrokken bij het spel (je ziet hem ook 's morgens voor het ontbijt al in zijn molboekje noteren), terwijl Baha de indruk geeft dat het hem allemaal weinig kan schelen en zich grappend en grollend doorheen het spel en het avontuur begeeft. Steve heeft ook al aangegeven dat hij vindt dat Baha zijn best niet doet. In het begin van aflevering 2 zie je ook dat Steve en Baha op dezelfde kamen lagen: terwijl Steve al aangekleed was, lag Baha nog als een pasja in zijn bed (Steves woorden "Gij zijt precies God de Vader"). Baha is mij veel te ontspannen, veel te relax en geeft de indruk niet met het spel bezig te zijn. Zo'n kandidaten blijven er meestal niet lang in (cfr. Marc de cheuffeur twee seizoenen geleden). Maar wat als Baha toch lang aan boord blijft? Is hij dan de Mol of heeft hij al snel in de mot gehad wie de Mol was? Steve misschien, de man met wie hij de kamer deelde en die hij zag klooien met die brander?