Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Moleskine04 apr 2018, 19:10

88
kim.baudart schreef:Op basis van deze proef: als Joke uiteindelijk de Mol blijkt te zijn, moet zij dringend een carrière als actrice beginnen. Als Mol was wat er gebeurde namelijk het beste wat er kon gebeuren en zou ze dus niet écht teleurgesteld of boos zijn. , De emoties die zij liet zien (te starten met dat trillende onderlipje, de overslaande stem alsof ze elk moment kan gaan huilen, en dan de boosheid) kwamen op mij in elk geval ontzettend echt over. Op basis hiervan zakt zij een flink stuk op mijn lijst.
Bij mij is het net omgekeerd. Zoals hierboven al aangehaald werd, lijkt dit mij net mollengedrag! De overduidelijk veel snellere en kundigere rappel vorige week, leek me ingestudeerd en geoefend (zoals gebeurt voor sommige proeven, cfr. Elien en de duikproef vorig jaar). Zo waren ze vrij zeker dat zij deze opdracht zou krijgen. En zoals gezegd onderhandelt ze vrij agressief (1-1-1-4 + ze had er blijkbaar nog 1 weggemoffeld, zegt ze tijdens de nabespreking in de haciënda). Uiteraard gaat de rest hier niet mee akkoord. Als ik een gewone kandidate zou zijn en zou merken dat er geen consensus komt over de pasvragen, zou ik (net als hierboven al gesuggereerd werd) vol voor het geld gaan. Dan koeioneer je de mol...

Het "acteerwerk" is ook maar deels gespeeld. Die trillende onderlip en de overslaande stem komen volgens mij door de pijn. Ik ben zelf tijdens het paintballen vanop 3 (!) meter eens afgeschoten op dezelfde plaats als Joke. En dan is het écht pijn verbijten + huilen vermijden. Je hoort Lloyd ook letterlijk zeggen: "sorry, dat het van zo dcht was". De boosheid en furie kan je volgens mij makkelijker spelen. 🙂

astridm04 apr 2018, 19:43

287
Dontor schreef:Eigenlijk kon ze max 4 pasvragen verzamelen.

Met haar 15 minuten voordeel kon ze het te voet nooit halen.
Ze was anders al wel bij de tweede tafel, anders had ze nooit met 7 schijfjes kunnen onderhandelen. Dat ze op tijd in de hacienda gekomen zou zijn is inderdaad niet erg waarschijnlijk.

Klaartje04 apr 2018, 19:48

2245  Uma
Ik ben waarschijnlijk weer anders dan de meesten, die het voorstel van Joke om een 1-1-1-4 verdeling van de pasvragen zouden weigeren, omdat ze vinden dat het logisch is dat te weigeren. Ik ben een andere mening toegedaan.

Aan drie mensen wordt een voorstel gedaan om 1 pasvraag te hebben. Dat is toch een enorm voordeel als je kandidaat bent en daarvan kan je overleven in het spel afhangen bij de eliminatie 's avonds.

Het is een groot voordeel tov de mensen die niet in de pick-up zaten: de kandidaten op de paarden en in de heli (in totaal 5 mensen) hebben geen pasvraag. Stel dat de Mol bij die 5 mensen zit, dan heb je als kandidaat met 1 pasvraag een voordeel op 4 mensen. Als Joke de Mol is (met vier pasvragen die ze niet nodig heeft), dan heb je een voordeel op 5 mensen. Enkel in het geval dat jij als kandidaat in die pick-up zat en één van de twee anderen in de pick-up truck is de Mol (die dan 1 pasvraag heeft die hij niet nodig heeft), dan heb je een nadeel tov Joke met haar vier pasvragen, maar nog steeds een voordeel op de 5 mensen in de heli en op de paarden.

Zeker in een vroeg stadium van het spel kan 1 pasvraag een wereld van verschil maken. Kijk maar naar de eerste eliminatie: Kelly ging eruit op een ex aequo.

Ik had dat voorstel van Joke altijd aanvaard als kandidaat.

Maar ja, het is een groep die niet nadenkt (toch niet op de manier waarop ik zou nadenken). 🙂

Dontor04 apr 2018, 19:53

64
Klaartje schreef:Aan drie mensen wordt een voorstel gedaan om 1 pasvraag te hebben. Dat is toch een enorm voordeel als je kandidaat bent en daarvan kan je overleven in het spel afhangen bij de eliminatie 's avonds.
Tenzij je voordeel hebt om het spel te stoppen. Geen geld en geen pasvragen 😉

- Katrien weigerde onmiddellijk het voorstel en verklikte aan de anderen dat ze haar hadden gevonden
- Jeffrey zei vanaf de start "afknallen" en gaf het commando om te schieten
- Lloyd hoefde enkel de trekker over te halen zonder enige verantwoording te hoeven geven

Klaartje04 apr 2018, 20:00

2245  Uma
Dontor schreef:Tenzij je voordeel hebt om het spel te stoppen. Geen geld en geen pasvragen 😉

- Katrien weigerde onmiddellijk het voorstel en verklikte aan de anderen dat ze haar hadden gevonden
- Lloyd hoefde enkel de trekker over te halen zonder enige verantwoording te hoeven geven
3 mogelijke mollen dus in de pick-up.

Of zoals Pascale zei: "Drie verdachten in één auto."

Het gegeven is en blijft wel: er is maar 1 mol. En in dat geval zou ik elk aanbod voor een pasvraag aanvaarden in deze situatie, als ik in de pickup zat. Het is zelfs de meest voordelige situatie wanneer diegene die het voorstel 1-1-1-4 deed de Mol zelf is. Meteen 5 kandidaten die in het nadeel zijn tov jezelf.

Dontor04 apr 2018, 20:10

64
Klaartje schreef:Het is zelfs de meest voordelige situatie wanneer diegene die het voorstel 1-1-1-4 deed de Mol zelf is. Meteen 5 kandidaten die in het nadeel zijn tov jezelf.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar voor de mol (als die in dit groepje van 4 zat) maakt geen enkel verschil. De mol heeft niets aan pasvragen.
De mol heeft als opdracht om zo veel mogelijk geld uit de pot te houden. Als je dan kan schieten zonder dat je zelf de beslissing hebt genomen of zonder je enigszins te bemoeien in de situatie heb je je slag thuis.

Klaartje04 apr 2018, 20:16

2245  Uma
Dontor schreef:Ik begrijp wat je bedoeld, maar voor de mol (als die in dit groepje van 4 zat) maakt geen enkel verschil. De mol heeft niets aan pasvragen.
De mol heeft als opdracht om zo veel mogelijk geld uit de pot te houden. Als je dan kan schieten zonder dat je zelf de beslissing hebt genomen of zonder je enigszins te bemoeien in de situatie heb je je slag thuis.
Akkoord.

Jay-Lo04 apr 2018, 20:29

1690  Sven
Dontor schreef:Tenzij je voordeel hebt om het spel te stoppen. Geen geld en geen pasvragen 😉

Juist, en hij verklaarde later aan de groep dat hij de volledige verantwoordelijkheid nam, geen mol die Jeffrey.

Ik geloof ook niet dat de mol hier Joke is, als mol wil je toch gewoon zo snel mogelijk afgeschoten worden. Zonder te onderhandelen, want stel, ze gingen akkoord met 1-1-1-2 verdeling, ze namen Joke mee in de pick up om er nog een paar bij te halen, was de kans te groot dat er geld in de kruik kwam. En werd Joke alsnog afgeschoten.

ex-molinator04 apr 2018, 20:35

3483  Uma
Jay-Lo schreef:Juist, en hij verklaarde later aan de groep dat hij de volledige verantwoordelijkheid nam, geen mol die Jeffrey.
Waarom niet?
Op basis van dit besluit jij dat hij niet De Mol is. Je kan dan ook veronderstellen dat de andere deelnemers ook zullen denken: "toch een eerlijke kerel die Jeffrey om zonder slag of stoot toe te geven dat hij en hij alleen ervoor gezorgd heeft dat er geen geld in't bakske komt".
Lijkt me een goeie molzet!!

BeaVer04 apr 2018, 20:37

1293  Uma
Aan het tempo dat die aan het paardrijden waren en die "stamper" aan het opwarmen waren, konden ze 16 jokers opgehaald hebben 😂 :mrgreen:
Ik vond dat Joke te veel gericht was op die jokers. Ze zei dat ze constant aan het nadenken was hoe ze het moest aanpakken, maar ze heeft nooit de piste van het geld afgelopen. Ze moest en wou perse spelvoordeel.
Had ze haar onderhandelingen ook iets minder "agressief" aangepakt, ging ze misschien niet na 30 seconden afgeschoten zijn.

Jay-Lo04 apr 2018, 20:48

1690  Sven
ex-molinator schreef:Waarom niet?
Op basis van dit besluit jij dat hij niet De Mol is. Je kan dan ook veronderstellen dat de andere deelnemers ook zullen denken: "toch een eerlijke kerel die Jeffrey om zonder slag of stoot toe te geven dat hij en hij alleen ervoor gezorgd heeft dat er geen geld in't bakske komt".
Lijkt me een goeie molzet!!
Alles kan vanuit een verschillend oogpunt gezien worden. We hadden de mol al lang gevangen anders. 😉
Maar inderdaad, zal ik het zo stellen, Jeffrey zakt op mijn verdachtenlijstje. Niet enkel op basis van dit.

ex-molinator04 apr 2018, 21:25

3483  Uma
beate.verheyde schreef:...
Ik vond dat Joke te veel gericht was op die jokers. Ze zei dat ze constant aan het nadenken was hoe ze het moest aanpakken, maar ze heeft nooit de piste van het geld afgelopen. Ze moest en wou perse spelvoordeel.
Had ze haar onderhandelingen ook iets minder "agressief" aangepakt, ging ze misschien niet na 30 seconden afgeschoten zijn.
Ik dacht ook eerst dat Joke het anders had moeten aanpakken, maar ondertussen heb ik de chronologie van de feiten kunnen nakijken.
Laten we er even van uitgaan dat Joke d De Mol niet is.
Joke was in de veronderstelling dat zij jokers kon winnen en dat ze achtervolgd zou worden door de anderen (omdat zij daardoor een "onverantwoord" voordeel zou gekregen hebben). Joke wist helemaal niets over de mogelijkheid om geld te winnen. Haar strategie van in het begin was dus jokers halen en dan naar de hacienda voor ze gevonden werd. Indien dat niet zou lukken kon ze nog proberen de jokers te verdelen om zo toch nog een voordeel te hebben t.o.v. de anderen (die haar niet gevonden hebben). Haar onderhandelingen waren dus in de eerste plaats gericht op behoud van jokers.
Het is pas aan de hand van de discussie tussen de anderen (en aan de portofoon) dat ze misschien iets vernomen heeft over mogelijk te winnen geld. Maar het is ook niet meteen duidelijk dat de voorwaarde daarvoor is: "Joke" mag niet dood zijn.

Na wat heen en weer gebabbel en de duidelijkheid dat Lloyd zou schieten zegt Joke (vertaald): "denk eens na, hoeveel geld is er al in de hacienda?". Dat is het eerste moment waarop wij zeker zijn dat Joke de hele toedracht van de opdracht verstaat. M.a.w. daar geeft ze de keuze aan de 3 jagers om te kiezen voor pasvragen OF geld. En dan pas wordt ze het zwijgen opgelegd.

Mocht ik De Mol zijn, ik zou door blijven hameren op die pasvragen zodat ik zeker afgeschoten word en zeker niet de optie voor geld benadrukken.

De enige bedenking die ik hier nog bij heb, is dat het (voor mij) niet duidelijk is precies hoe Joke te weten gekomen is dat er geld gewonnen kan worden als zij niet afgeschoten wordt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 23