joachim.morrens schreef:Een bedenking. Jeffrey zei dat hij zeker was van zijn mol. GDC zegt dat de afvaller "neen" heeft geantwoord op de vraag of de mol kinderen heeft, en dat de afvaller zijn eliminatie nog kan beinvloeden. Er is tot dan bij Jeffrey nog altijd geen teken dat hij zich plots onzeker voelt. Hij stelt eerst voor om voor 700 euro te gaan, en stelt daarna zelfs voor om voor 0 te gaan. Nog altijd is hij niet helemaal onzeker, tot het natuurlijk hem begint te dagen dat de rest heel wat pasvragen kan afkopen. Feit blijft dat Jeffrey zegt dat hij zeker was van de mol, en dat hij toch vrij lang niet echt ongerust was... Kunnen we daaruit dan afleiden dat Jeffrey "ja" heeft geantwoord op wie de mol is, en kunnen we dan iedereen met kinderen uitsluiten als mol?
Natuurlijk houdt mijn redenering geen steek. In de laatste stap ga ik ineens heel kort door de bocht. We kunnen alleen maar uitsluiten op wie Jeffrey heeft gestemd, en niet op iedereen met kinderen.
Ik heb ook alles nog eens gelezen hier, en de move van Baha is idd de meest verdachte. Het rare blijft wel dat ik aanneem dat Katrien, Pascale en Lloyd (en waarschijnlijk ook Joke; anders had dat competitiebeest wel meer dan 1 pasvraag genomen) op iemand zitten met kinderen. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het Baha niet kan zijn ... Waarschijnlijk zit een deel van de kandidaten ook, met verschillende graden van overtuiging (gaande van relatief onzeker tot zekerheidsgevoel met Thibautaanse proporties), op de foute Mol, wat wel logisch is in dit stadium van het spel.
Ik vrees dat we hieruit weinig kunnen halen, ondanks alle mogelijke theorieen, en dat deze opdracht pas echt nieuwe inzichten zal kunnen leveren net voor de finale (dus als we weten wie de 3 finalisten zijn). Zo vond ik ook vorig jaar, nadat ik uit mijn Robin-tunnel was geschoten, bij het herbekijken van de Rode scherm discussie met Marzena Exit dat het gedrag van Eline volledig in lijn was met dat van de mol (de groep proberen sturen naar Annelies, van wie ze wist dat die op haar zat, en dat zij dus sowieso niet het rode scherm zou hebben, en dus de opdracht zo zou mislukken). Misschien levert dat deze keer ook iets op.