Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Margot330 mar 2018, 17:17

91
Klaartje schreef:
In tegenstelling tot anderen op dit forum ben ik niet van mening dat je steeds het spel "volgens de regels" moet spelen. By the way, heeft ooit iemand van de produktie de kandidaten in de dierenproef toen tegengehouden toen ze Robins idee aan het uitvoeren waren en komen zeggen: "Ja maar, jongens, zo niet hé. Je moet je wel aan de regels van de opdracht houden, of anders verdien je niks met deze proef." Dacht...
dus jij zou als Kelly of Lloyd gewoon los dat graf van Steve en Joke open gooien? Daar gaat heel hun concept van dat telefoonnummer dan naar de knoppen.
Dat van die geitenmelk is de opdracht haal het sleuteltje eruit. dat KAN via die melk, niet moet

billie.holiday30 mar 2018, 17:25

462  Bert
Als er eentje slim was,was hij dat driecijferslot al op voorhand aan het kraken. Een drie cijferslot is niet zo moeilijk om te kraken. Kelly deed misschien wel al een poging toen ze op die cactus ging zitten

Klaartje30 mar 2018, 17:31

2245  Uma
Margot3 schreef:dus jij zou als Kelly of Lloyd gewoon los dat graf van Steve en Joke open gooien?
Maar ja, dat is zeker! Als er nog maar weinig tijd over zou zijn natuurlijk.

Maar in de tussentijd was ik toch ook al gaan prutsen aan de sloten van die kist om die open te krijgen, als ik als eerste uit mijn graf was geraakt. Een drie-cijferslot openen, hoe moeilijk kan het zijn? Systematisch bij 000 beginnen en zo verder werken; bij 468 zou het al open zijn. In minder dan een half uur is dat toch open! Niet werkloos staan toe te zien en wachten tot de rest uit hun graf komt. Actie verdorie! Initiatief tonen! Niet als makke, brave, gehoorzame schapen staan afwachten wat er komt. 😂

Klaartje30 mar 2018, 17:32

2245  Uma
billie.holiday schreef:Als er eentje slim was,was hij dat driecijferslot al op voorhand aan het kraken. Een drie cijferslot is niet zo moeilijk om te kraken. Kelly deed misschien wel al een poging toen ze op die cactus ging zitten
Voilà! That's the spirit!

Elysia198530 mar 2018, 17:33

105
Een 3-cijferige code kraken is minder eenvoudig dan het klinkt. Je hebt immers 10^3 = 1.000 mogelijke combinaties!

Frolva30 mar 2018, 17:39

2204
Klaartje schreef:In tegenstelling tot anderen op dit forum ben ik niet van mening dat je steeds het spel "volgens de regels" moet spelen.
Volgens mij is er toch een verschil tussen 'niet volgens de regels spelen' en 'out-of-the-box denken'.

Wat weerhield de kandidaten die uit het graf waren ervan om contact te leggen met degene die nog begraven laten? Op een bepaald moment wisten ze toch dat de eerste code 'pluim' was voor iedereen. Waarom dat niet luid gaan roepen in de buurt van de graven van Katrien en Joke?
Omdat - volgens mij - dat niet mocht volgens de regels.

Bij de dierenproef vorig jaar (nog steeds een topper, vind ik :albino: ) was de opdracht (als ik mij goed herinner) niet duidelijk omschreven. De kandidaten zagen een sleutel in een koker en geiten. Ze dachten - en dat was uiteraard de bedoeling - dat ze de koker volledig met melk moesten vullen. Een andere methode gebruiken (visdraad) was out-of-the-box denken. Het werd toegelaten, want de opdracht was niet 'haal de sleutel uit de koker door de koker volledig te vullen met geitenmelk. De kandidaten hebben in die 90 minuten vast gedronken; die drank mochten ze blijkbaar niet gebruiken om in de koker te doen.
Wat ze ook hadden kunnen doen is de kooi waar de koker en sleutel inzaten met geweld omgooien, zodat de sleutel er uit zou vallen. Of het 'kartonnen' hutje waar Bouba in zat vernietigen om onmiddellijk die sleutel te pakken, of het geweer van de bewakers nemen en de leeuw doodschieten, ... Dat is niet volgens de regels spelen.

Het lijkt mij trouwens dat er veel regels gelden die in de uitzending niet expliciet worden uiteengezet. Zou ook maar saai zijn, waarschijnlijk.

Enfin, ik vermoed dat we het hierover niet eens gaan geraken. 😉
Maar dat hoeft ook niet. :mrgreen:

Frolva30 mar 2018, 17:41

2204
Margot3 schreef:Dit is al een reden waarom je nooit gaat mogen mee doen
Geestige opmerking. Maar zonder smiley kan ze mogelijk harder overkomen dan bedoeld.

Dat is waarom ik in bijna elke post smileys gebruik.

:mrgreen:

Elysia198530 mar 2018, 17:42

105
Klaartje schreef:Maar ja, dat is zeker! Als er nog maar weinig tijd over zou zijn natuurlijk.

Maar in de tussentijd was ik toch ook al gaan prutsen aan de sloten van die kist om die open te krijgen, als ik als eerste uit mijn graf was geraakt. Een drie-cijferslot openen, hoe moeilijk kan het zijn? Systematisch bij 000 beginnen en zo verder werken; bij 468 zou het al open zijn. In minder dan een half uur is dat toch open! Niet werkloos staan toe te zien en wachten tot de rest uit hun graf komt. Actie verdorie! Initiatief tonen! Niet als makke, brave, gehoorzame schapen staan afwachten wat er komt. 😂
Een half uur is denk ik wel redelijk goed geschat. Ik heb het voor de leut eens uitgerekend. Als je begint met 000 en er van uit gaande dat je ongeveer 5 seconden per combinatie nodig hebt, dan kom je bij 468 na 39 minuten. Doe je het sneller (molvrij bv) op 3 seconden kun je het op 24 minuten. Maar de deelnemers weten niet dat de combinatie op 468 ligt (dus jouw half uur ligt daar prachtig middenin, een hele goede schatting dus! 🙂 ). Zouden ze veel verder moeten gaan, dan kunnen ze zelfs het uur overschrijden met enkel zoeken naar de combinatie. Ik denk dat de makers geschat gaan hebben dat mensen dat risico niet nemen en liever gewoon de code op de ‘juiste’ manier zullen zoeken.

We hebben ene nodig zoals Robin vorig jaar waarvan ik me kan inbeelden dat hij zou zeggen: ‘we graven die gewoon uit met onze handen, hoe moeilijk kan dat zijn?’ XD

Margot330 mar 2018, 17:44

91
Frolva schreef:Volgens mij is er toch een verschil tussen 'niet volgens de regels spelen' en 'out-of-the-box denken'.
dit is volledig wat ik bedoel

Jansen30 mar 2018, 17:53

3423  Yens
sophie.fastré schreef:Ik blijf toch maar denken aan Katrien en Pascale in hun kist:

Je krijg een uur de tijd om uit te kist te geraken en ze halen opdracht 1 nog niet eens dus wat doe je dan voor een uur?
Je hebt een tekst, een lamp en een slot met 10 letters / band waarvan elke band is hetzelfde.

In slaap vallen?
:roll:

PS: Katrien zegt dat ze claustrofobie heeft

Symptomen bij claustrofobie:
Niet meer helder kunnen denken.
Trillen/ zweten.
Droge mond/ tintelingen/ duizelingen.
Hoge adem/ hyperventilatie.
Snelle hartslag/ pijn op de borst.
Gevoel flauw te vallen/ dood te gaan.

Het zal maar een heel lichte vorm zijn dan 😃
Je hebt helemaal gelijk 🙂. Ik heb dat ook al ergens gepost dat Katrien haar claustrofobie niet echt realistisch overkomt. Zoals je zegt moet het een echte nachtmerrie zijn om een uur opgesloten te zitten in een kist onder de grond...

Klaartje30 mar 2018, 17:55

2245  Uma
Frolva schreef:Volgens mij is er toch een verschil tussen 'niet volgens de regels spelen' en 'out-of-the-box denken'.

Wat weerhield de kandidaten die uit het graf waren ervan om contact te leggen met degene die nog begraven laten? Op een bepaald moment wisten ze toch dat de eerste code 'pluim' was voor iedereen. Waarom dat niet luid gaan roepen in de buurt van de graven van Katrien en Joke?
Omdat - volgens mij - dat niet mocht volgens de regels.

Bij de dierenproef vorig jaar (nog steeds een topper, vind ik :albino: ) was de opdracht (als ik mij goed herinner) niet duidelijk omschreven. De kandidaten zagen een sleutel in een koker en geiten. Ze dachten - en dat was uiteraard de bedoeling - dat ze de koker volledig met melk moesten vullen. Een andere methode gebruiken (visdraad) was out-of-the-box denken. Het werd toegelaten, want de opdracht was niet 'haal de sleutel uit de koker door de koker volledig te vullen met geitenmelk. De kandidaten hebben in die 90 minuten vast gedronken; die dra...
Haha, dat is een goeie! Staan roepen naast die graven, ik had het toch geprobeerd! 🙂

Tja, in de dierenproef lijkt het me duidelijk dat je geen "extreem geweld" mag gebruiken om aan de sleutel te komen of Bouba te bevrijden. Het lijkt me redelijk dat zoiets tegen de regels is. Maar een graf opengooien zonder schop, enkel met je handen, dat kan toch gewoon! Dat is toch niet onredelijk.

Overigens, een leeuw doodschieten is overal een misdrijf, denk ik. 😉

Bovendien, als kandidaat zou je ook off camera je medekandidaten kunnen gaan afdreigen (fysiek of mentaal) om van hen te weten te komen of ze de Mol zijn. Dat dat niet mag volgens de regels, daar kan ik inkomen. Of GDC dat jachtgeweer voor zijn kop houden en roepen: "Wie is de Mol? Zeg het of ik schiet." :mrgreen:

Elysia198530 mar 2018, 18:01

105
eveline.vanhemel schreef:Je hebt helemaal gelijk 🙂. Ik heb dat ook al ergens gepost dat Katrien haar claustrofobie niet echt realistisch overkomt. Zoals je zegt moet het een echte nachtmerrie zijn om een uur opgesloten te zitten in een kist onder de grond...
Inderdaad! Ik heb recent een echte claustrofobische aanval gehad. Dat was pure blinde paniek, je moet dan ONMIDDELLIJK ruimte hebben, ik kon zelfs geen mensen op minder dan twee meter van mij verdragen en ik heb normaal géén claustrofobie. No way dat je met ‘claustrofobie’ zo rustig een uur lang in een kist zou kunnen liggen! Kijk ook naar Annelies vorig jaar die in die luchtbel moest duiken. Da’s dag en nacht verschil met Katrien hier!
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 34