Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

BeaVer06 apr 2018, 09:53

1293  Uma
GDC zegt bij het tonen van de kaart (voice over): "... dan verzilvert Joke alle schijfjes die ze in de dorpjes kan brandmerken."

Met deze uitleg kunnen we er dus ook vanuit gaan dat lege schijfjes verzamelen niet mag en ze dus niet gewoon de schijfjes kunnen gaan ophalen en een brander (want per dorpje stond er een brander) om die dan aan de hacienda te branden en in de urne te droppen.

Het is denk ik sowieso quasi onmogelijk om alle schijfjes te branden met enkel het euro-teken en de volle pot te gaan halen. Er zal van in het begin een keuze moeten gemaakt worden.

Ik zou voorstellen om als groep actief voor het geld te gaan en het brandijzer meegaven met het groepje die naar boven (op de kaart) ging. Daar waren 3 dorpjes dichter op elkaar, dus meer geld te verdienen. Indien ze joke in dat geval tegen kwamen, konden ze haar neutraliseren en geld beginnen verzamelen.
Dus stel, ze vinden joke in dat 2de dorp, ze neutraliseren haar en beginnen de 4 schijfjes daar te branden, kunnen ze met haar nog door rijden naar het volgende dorp en daar ook geld gaan ophalen. Ze rijden naar de hacienda, steken de schijven in de urn en schieten haar "dood". 8 geld schijven verzameld en joke geen jokers meer.

De paarden gaan langs onder en kunnen langs die weg joke gaan "zoeken" of een beetje sight seeing doen, aangezien Joke langs boven is gegaan. De schijfjes langs die route gaan dan eigenljik verloren 😛
De helikopter spot joke, geeft die info door aan de juiste groep en vliegt door naar de hacienda om joke daar te gaan opwachten.

Indien Joke een deal kon sluiten met de groep die haar kon vinden, konden ze door rijden naar het volgende dorp en jokers verzamelen, tegen dan hadden ze nog een plan kunnen uitdokteren om de 2 van de helikopter te misleiden en joke binnen te krijgen.

ex-molinator06 apr 2018, 10:09

3483  Uma
beate.verheyde schreef:GDC zegt bij het tonen van de kaart (voice over): "... dan verzilvert Joke alle schijfjes die ze in de dorpjes kan brandmerken."
...
Klopt en ik baseer me dan ook op het feit dat zoiets niet gezegd is over de schijfjes van de andere deelnemers.
Indien alle schijfjes op de vindplaats gebrand moeten worden dan vertraagd dat de groep enigszins maar niet dramatisch.
Er blijft echter een onduidelijkheid over de branders. Indien die meegenomen kunnen worden dan is er geen probleem. Indien niet dan kan enkel ter plaatse gebrand worden.

In theorie zou dit zeker 12 schijfjes moeten opleveren voor de groep want Joke heeft weinig keuze eens ze onder schot staat: of afschieten = geen pasvragen + geen geld, of volledig gaan voor de groep, dus geen pasvragen + wel geld.

Ik zou wel graag weten hoe deze opdracht getest is.

Mola Lisa06 apr 2018, 11:52

328  Uma
:oops:
ex-molinator schreef:Klopt en ik baseer me dan ook op het feit dat zoiets niet gezegd is over de schijfjes van de andere deelnemers.
Indien alle schijfjes op de vindplaats gebrand moeten worden dan vertraagd dat de groep enigszins maar niet dramatisch.
Er blijft echter een onduidelijkheid over de branders. Indien die meegenomen kunnen worden dan is er geen probleem. Indien niet dan kan enkel ter plaatse gebrand worden.

In theorie zou dit zeker 12 schijfjes moeten opleveren voor de groep want Joke heeft weinig keuze eens ze onder schot staat: of afschieten = geen pasvragen + geen geld, of volledig gaan voor de groep, dus geen pasvragen + wel geld.

Ik zou wel graag weten hoe deze opdracht getest is.

😲 zijn we niet van jou gewoon, herlees maar eens ... :oops: 😉

beagle06 apr 2018, 12:41

77
Ik wil het element tijd/gedrag er even bijgooien :

Joke heeft 15 min voorsprong. Uitleg/overleg/vertrek neemt extra tijd.
Gilles voice over plaatst Joke na 20 min op kruispunt naar Cerro Blanco. Met een geschatte 10 min erbij raakt ze in CB (4,5 km) waar ze schijfjes brandt.
Paarden/pick-up vertrekken. Heli beslist 10 min te wachten.
In die 10 min zien we "stamper"discussie en pick-up verkeerd rijden.
Heli heeft nog +/- 11 min eer ze Joke spotten die al 4 schijfjes heeft gebrand.
Volgens de montage zijn de paarden dan al in La Varsa.
Heli cirkelt nog 8 min boven Joke eer hij naar haciënda vliegt.
Op dat moment is de pick-up nog steeds niet bij Joke.

Vragen :
Joke : wil je als mol écht een uur onder de brandende zon gaan lopen met een heel groot risico dat je wordt afgeknald? Haar prestatie vertelt wel dat ze een getrainde loopster is. (Remember Gilles' metro run?). Mol heeft geen interesse in pasvragen, maar je verdunt wel aantal kandidaten om geld te maken te transporteren.

Heli : waarom 10 min wachten? Wat doet de heli boven de hoofdweg naar Las Trojes als de eerste bestemming Cerro Blanco is? Joke's rechtstreekse "looplogica" volgen is toch meer aangewezen?
Hoe sneller je Joke lokaliseert hoe meer groepsfocus kan worden georganiseerd? Als mol wil je Joke zo snel mogelijk afschieten. Of is heli-view interessant om gedrag mede-kandidaten te bestuderen? = geen molgedrag.

Pick-up : waarom eerder tijdverlies + 20 min om Las Trojes te bereiken? Joke kans geven om pasvragen te branden om dan te onderhandelen tot heli roet in het eten gooit? = geen molgedrag.
Zou een 2-2-2-1 onderhandeling hen toch de woede van de groep laten riskeren? Ze leken dit in ieder geval wél aan te geven, maar Joke plooide niet. = kandidaten gedrag
Joke afschieten als nog geen geld gebrand = mol gedrag.
We zien de ganse rit Jeffrey "beslissen", Lloyd "blindelings" uitvoeren en Katrien "stok-brand-aanzetjes" geven.

Paarden : waarom geen geld gebrand in 20 min? = molgedrag
Steve en Pieter doen er lang over om te snappen dat gas op hout geen brandmerk geeft en er vuur bijhoort. Baha lijkt pas heel laat in actie te komen.

Daarbij heeft elke kandidaat er ook baat bij om zichzelf verdacht te maken in de groep...
Tja,...

ex-molinator06 apr 2018, 14:24

3483  Uma
tsjoep schreef::oops:

😲 zijn we niet van jou gewoon, herlees maar eens ... :oops: 😉
Ai ai "vertraagd" moet met een t uiteraard ... :oops: maar ja, ik heb nooit beweert 😉 dat ik onfeilbaar ben.

ex-molinator06 apr 2018, 14:28

3483  Uma
beagle schreef:Ik wil het element tijd/gedrag er even bijgooien :
...
Mooi en ik denk dat we beiden door deze opdracht al een stuk wijzer geworden zijn.

mollig1806 apr 2018, 18:24

229  Bert
bedenking

Er stond in de brief (of uitleg van GDC ik weet het niet meer goed): de opdracht begint bij het opkomen van de zon.

Nu leek mij die opdracht niet echt begonnen te zijn bij het opkomen van de zon aangezien de rest al tijdje wakker was, vervoerd moest worden en het spel uitgelegd kregen.

Iemand enig idee wat de afstanden waren die Joke gelopen heeft?

beagle06 apr 2018, 20:11

77
mollig18 schreef:bedenking

Iemand enig idee wat de afstanden waren die Joke gelopen heeft?
Volgens Gilles voice over 4,5 km tot Cerro Blanco, en daar dan nog een 2 tal km's bij tot Las Trojes volgens kaartverhouding?

BeaVer06 apr 2018, 20:52

1293  Uma
mollig18 schreef: Er stond in de brief (of uitleg van GDC ik weet het niet meer goed): de opdracht begint bij het opkomen van de zon.

Nu leek mij die opdracht niet echt begonnen te zijn bij het opkomen van de zon aangezien de rest al tijdje wakker was, vervoerd moest worden en het spel uitgelegd kregen.
Dat is denk ik wat drama in de opdracht steken. In de films is da ook altijd zo 😉
Ik zou er zelf niet te veel achter zoeken.
Ze toonden ookJoke bij dageraad, die zogezegd de nacht in zo'n debiel driehoektentje had doorgebracht, tussen de ratelslangen en andere vieze beesten, maar ik zou er niet van verschieten dat ook dit gewoon geënsceneerd is. Misschien komen we het wel te weten in de laatste aflevering.

Het is mooi van de makers dat ze er een echt verhaal van proberen te maken en het mooi spectaculair maken. Ook de details (wanted poster van joke, etc...) Dat kunnen we van de laatste wie is de mol NL niet zeggen. Vorig jaar, toen thomas de mol was, dat ze in de VS zaten, was wel mooi. Je ziet ook direct dat ze daar hun mosterd hebben gehaald met het brandijzer.

Mateo06 apr 2018, 21:00

870
We zien Joke bij opkomst van de zon.

RABID Joke.

Ra is de god van de zon (helaas in het oude Egypte en niet in Mexico, maar evengoed de zonnegod).

Ra. Bid. Bid tot de zonnegod.

Kobe06 apr 2018, 23:10

429
wat mij vooral ook bij blijft, is het feit dat de mensen in de auto , toen ze dichtbij Joke waren, opeens zeiden dat ze verkeerd gereden hadden. Dat was toch niet zo? Ze reden toch recht richting Joke, of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
Ik weet niet of het eerder mollengedrag is of net niet? Waarom zou de mol zeggen dat ze verkeerd rijden en uitstellen dat ze Joke vinden?

chicawah.janssen07 apr 2018, 02:39

8153
Kobe schreef:wat mij vooral ook bij blijft, is het feit dat de mensen in de auto , toen ze dichtbij Joke waren, opeens zeiden dat ze verkeerd gereden hadden. Dat was toch niet zo? Ze reden toch recht richting Joke, of heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd?
Ik weet niet of het eerder mollengedrag is of net niet? Waarom zou de mol zeggen dat ze verkeerd rijden en uitstellen dat ze Joke vinden?
Ik heb pas een paar uren geleden (eindelijk!) een 2de keer opnieuw kunnen kijken en ik heb hetzelfde opgemerkt, maar ik zou, op dit ogenblik, niet weten wat ik ervan moet denken.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 23