Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen10 apr 2018, 10:35

8153
rolhad schreef:Jeffrey was degene die Lloyd aanduidde voor de 6000 euro. Dus ofwel had hij zoveel vertrouwen in Lloyd dat die op het goede spoor zit ofwel had hij Lloyd in gedachten als mol.. maar dan zou het mij verwonderen dat hij er al uit ligt.
Jeffrey lag er waarschijnlijk uit doordat de oorspronkelijke afvaller pasvragen kocht.

mollig1810 apr 2018, 10:42

229  Bert
waarom is dat waarschijnlijk

mss lag jeffrey er sowieso uit.

Uiteindelijk zijn er maar 3 personen die pasvragen hebben gekocht
2 keer 2 en 1 keer 1

Gezien Jeffrey in de aflevering zelf zei dat hij zeker wist wie de mol was, lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat hij alles op 1 iemand heeft gezet.
Dan is het perfect mogelijk dat je heel lage score haalt(ik ga er van uit dat Jeffrey de verkeerde mol in gedachten had).

chicawah.janssen10 apr 2018, 10:43

8153
mollig18 schreef:waarom is dat waarschijnlijk

Uiteindelijk zijn er maar 3 personen die pasvragen hebben gekocht
2 keer 2 en 1 keer 1

Gezien Jeffrey in de aflevering zelf zei dat hij zeker wist wie de mol was, lijkt het mij zeer waarschijnlijk dat hij alles op 1 iemand heeft gezet.
Dan is het perfect mogelijk dat je heel lage score haalt(ik ga er van uit dat Jeffrey de verkeerde mol in gedachten had).
Inderdaad 2 mogelijkheden.

Dontor10 apr 2018, 10:43

64
chicawah schreef:Jeffrey lag er waarschijnlijk uit doordat de oorspronkelijke afvaller pasvragen kocht.
Kans is groot.
Dat wil zeggen dat Steve, Pieter of Katrien fout zitten en één van hen er eigenlijk uit moest.

Dontor10 apr 2018, 10:45

64
mollig18 schreef:waarom is dat waarschijnlijk

Hij kreeg het alleszins al warm.
Op een gegeven moment zegt 'ie zelf: "En straks dendeezen naar huis".
Dat zei hij nog voor de anderen terug waren.
Baha leek mij zich daar weinig zorgen over te maken.

chicawah.janssen10 apr 2018, 10:54

8153
Dontor schreef:Hij kreeg het alleszins al warm.
Op een gegeven moment zegt 'ie zelf: "En straks dendeezen naar huis".
Dat zei hij nog voor de anderen terug waren.
Baha leek mij zich daar weinig zorgen over te maken.
Hij ging er waarschijnlijk vanuit dat veel of alle anderen pasvragen zouden kopen. Hij zei ook tegen Baha "Het is te hopen dat ze ook eens aan ons denken", waarmee hij waarschijnlijk bedoelde "Ik hoop dat ze het fair spelen, zodat ik niet het slachtoffer word van mijn eigen goedheid".
En inderdaad: Baha leek zich veel minder zorgen te maken. Gewoon omdat dat in zijn aard ligt? Of was het een pose? Of... is hij de mol?

sophie.fastré10 apr 2018, 10:55

32  Bert
1) Pieter was oorspronkelijke afvaller
2) Mol weet dat hij het is
3) Mol wacht af tot er actie wordt ondernomen en houdt zich erbuiten want Pieter wilt een hoog bedrag
4) Pieter krijgt van Baha 3000 euro
5) Mol doet niets meer => ofwel Pieter naar huis = -3000 ofwel koopt hij pasvragen = -(pasvragenx500) -3000
6) indien Mol een koffer heeft met geld dan koopt hij/zij niets want het plan was toch al mooi gelukt, hierdoor wordt de mol ook minder verdacht

Wat we ook kunnen weten is dit:
mogelijke afvallers => Steve/Pieter/Jeffrey/Joke (1 pasvraag juist omzetten en snelste tijd hebben=> kans is zeer klein maar mogelijk )
Zeker geen afvallers => Katrien/Lloyd/Baha/Pascale

chicawah.janssen10 apr 2018, 10:57

8153
Dontor schreef:Kans is groot.
Dat wil zeggen dat Steve, Pieter of Katrien fout zitten en één van hen er eigenlijk uit moest.
Pieter denk ik. Die was echt heel onzeker. Joke kocht voor alle zekerheid toch een pasvraag. En Steve... die deed volgens mij alleen maar of hij onzeker was. Hij was wel heel gretig om ál zijn geld op te doen. Het feit dat hij van Jeffrey en Baha de koffer met "maar" € 1000 kreeg, betekent dat ze hem niet al te veel vertrouwen.

mollig1810 apr 2018, 10:58

229  Bert
ik blijf 1 pasvraag kopen iets heel raar.

Ofwel ben je ongerust en koop je er mee ofwel ben je gerust en solidair en koop je er geen.
Zeker vanuit het opzicht dat Joke op dat moment niet kan weten dat er al pasvragen gekocht zijn

Klaartje10 apr 2018, 11:06

2245  Uma
ex-molinator schreef:Volgens mij enkel bij Pieter.
En het leek ook een gemeende proficiat, niet beschuldigend of verwijtend dat Pieter zichzelf zou gered hebben met het kopen van pasvragen.

't Is een kerel die graag lacht en een "so what"-pose heeft maar hij verraadt toch serieus wat innerlijke spanning. En toch vond ik hem in heel aflevering 3 wat natuurlijker overkomen dan in het begin.
Ik vind Baha in deze opdracht ook opvallend anders overkomen dan in het begin, maar ik interpreteer dat net tegenovergesteld. Zijn gedrag in deze aflevering 3 komt me veel minder natuurlijk over dan in het begin.

Heel zijn attitude tot nog toe was er een van "je m'en fou", heel relaxed, altijd in voor een grapje, lachen en spelen, de indruk geven niet echt bezig te zijn met het spel. Je moet er eens opletten: hij staat meestal achteraan als er een opdracht wordt uitgelegd, was zeker in de eerste aflevering heel terughoudend, drong zich niet op (net als Eline vorig seizoen in het begin). Was ook heel passief in de allereerste proef.

Hij komt ook heel dikwijls als laatste ergens binnen, of het nu 's morgens aan het ontbijt is in de hacienda, of 's avonds op de plaats waar de stoelen voor de eliminatie staan. Hij hangt er maar wat aan, zo krijg je de indruk.

Hij doet vaak van die rare bewegingen met zijn been, waar je innerlijke spanning in zou kunnen lezen, maar hij maakt ook dikwijls van die rare bewegingen met zijn hoofd, hij knikt heel vaak en schudt ook heel dikwijls nee. Maar als er dan een verdict valt bij de eliminatie, vind ik zijn lichaamstaal niet zeggen "oef, ik ben erdoor". Hij deed al twee keer zijn handen voor zijn gezicht (deed mol Gilles indertijd ook regelmatig) en keek dan naar iemand anders en that's it. In de seconden daarna geen emoties meer die op een gevoel van "relief" duiden.

Buiten de opdrachten is hij ook heel ontspannen. Hij ligt 's morgens lang in zijn bed (Steve moest hem uit zijn nest komen halen), hij is er als de kippen bij als er gefeest gaat worden en drank uitgedeeld of besteld (zie het drinkgelag met de mescal).

Ik heb blijkbaar een heel ander beeld van Bahador dan anderen op dit forum.

Het is vooral de switch in attitude in deze opdracht met de geldkoffers in vergelijking met zijn laid-back, "so what" en passief gedrag in de vorige opdrachten, die ik zeer opvallend en verdacht vind. Maar dit was dan ook een heel belangrijke opdracht: er kon meer dan 9000 euro uit de pot gehouden worden in theorie. Vandaar dat de mol nu zo actief was? Het was letterlijk "money time".

brian.jason10 apr 2018, 11:27

22
rolhad schreef:Dan was hij als mol wel slecht in deze opdracht door zowel de koffer met de hoogste waarde zelf mee te nemen zonder er iets uit te halen en iemand weg te sturen met een koffer van 0 euro.
Bwa... Lloyd kwam als laatste bij Gilles. Ik zie hen beiden off-camera samen gezellig lachen en Lloyd tegen Gilles zeggen: "Ze maken het wel super easy voor mij lol". Waarop Gilles zegt: "Ideaal scenario inderdaad. Andere leden hebben al 2.500 euro uit de groep genomen, er komt geen 3.000 euro bij in de groep. U hebben ze 6.000 euro toevertrouwd. Het kan niet beter! Nu moet je gewoon géén pasvragen nemen en je gaat bij velen helemaal weggeschrapt worden van de "mol"-lijst. Er is veel geld verloren bij deze proef en je bent minder verdacht geworden: Perfect!"

Ik blijf 100% bij Lloyd als mijn mol.

Jansen10 apr 2018, 12:12

3423  Yens
Dontor schreef:Is wel in beeld gekomen hoor.
Op een gegeven moment zegt de groep: "Omdat jullie de nul hebben gekozen mogen jullie de resterende koffers verdelen"
OK, dat klopt maar dit is toch geen scenario dat op voorhand vaststond? Volgens mij beslissen ze daar gewoon dat Baha en Jeffrey mogen verdelen omdat ze de 0 € koffers hebben genomen. Dus hoe ze dit scenario op voorhand konden bespreken lijkt me niet te kunnen.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 33