ex-molinator schreef:Volgens mij enkel bij Pieter.
En het leek ook een gemeende proficiat, niet beschuldigend of verwijtend dat Pieter zichzelf zou gered hebben met het kopen van pasvragen.
't Is een kerel die graag lacht en een "so what"-pose heeft maar hij verraadt toch serieus wat innerlijke spanning. En toch vond ik hem in heel aflevering 3 wat natuurlijker overkomen dan in het begin.
Ik vind Baha in deze opdracht ook opvallend anders overkomen dan in het begin, maar ik interpreteer dat net tegenovergesteld. Zijn gedrag in deze aflevering 3 komt me veel minder natuurlijk over dan in het begin.
Heel zijn attitude tot nog toe was er een van "je m'en fou", heel relaxed, altijd in voor een grapje, lachen en spelen, de indruk geven niet echt bezig te zijn met het spel. Je moet er eens opletten: hij staat meestal achteraan als er een opdracht wordt uitgelegd, was zeker in de eerste aflevering heel terughoudend, drong zich niet op (net als Eline vorig seizoen in het begin). Was ook heel passief in de allereerste proef.
Hij komt ook heel dikwijls als laatste ergens binnen, of het nu 's morgens aan het ontbijt is in de hacienda, of 's avonds op de plaats waar de stoelen voor de eliminatie staan. Hij hangt er maar wat aan, zo krijg je de indruk.
Hij doet vaak van die rare bewegingen met zijn been, waar je innerlijke spanning in zou kunnen lezen, maar hij maakt ook dikwijls van die rare bewegingen met zijn hoofd, hij knikt heel vaak en schudt ook heel dikwijls nee. Maar als er dan een verdict valt bij de eliminatie, vind ik zijn lichaamstaal niet zeggen "oef, ik ben erdoor". Hij deed al twee keer zijn handen voor zijn gezicht (deed mol Gilles indertijd ook regelmatig) en keek dan naar iemand anders en that's it. In de seconden daarna geen emoties meer die op een gevoel van "relief" duiden.
Buiten de opdrachten is hij ook heel ontspannen. Hij ligt 's morgens lang in zijn bed (Steve moest hem uit zijn nest komen halen), hij is er als de kippen bij als er gefeest gaat worden en drank uitgedeeld of besteld (zie het drinkgelag met de mescal).
Ik heb blijkbaar een heel ander beeld van Bahador dan anderen op dit forum.
Het is vooral de switch in attitude in deze opdracht met de geldkoffers in vergelijking met zijn laid-back, "so what" en passief gedrag in de vorige opdrachten, die ik zeer opvallend en verdacht vind. Maar dit was dan ook een heel belangrijke opdracht: er kon meer dan 9000 euro uit de pot gehouden worden in theorie. Vandaar dat de mol nu zo actief was? Het was letterlijk "money time".