Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Jansen10 apr 2018, 12:14

3423  Yens
rolhad schreef:Lloyd kon opzicht 1000 euro(al was het 500) weghalen en niemand had dat verdacht gevonden (aangezien er 2 dat ook hebben gedaan)
De nagel op de kop!

Jansen10 apr 2018, 12:17

3423  Yens
Dontor schreef:Kans is groot.
Dat wil zeggen dat Steve, Pieter of Katrien fout zitten en één van hen er eigenlijk uit moest.
Waarom Katrien? Die heeft geen pasvragen gekocht? Alleen Steve, Pieter beide 2 pasvragen en Joke 1 pasvraag.

nick.appelmans10 apr 2018, 12:39

9
brian.jason schreef:Bwa... Lloyd kwam als laatste bij Gilles. Ik zie hen beiden off-camera samen gezellig lachen en Lloyd tegen Gilles zeggen: "Ze maken het wel super easy voor mij lol". Waarop Gilles zegt: "Ideaal scenario inderdaad. Andere leden hebben al 2.500 euro uit de groep genomen, er komt geen 3.000 euro bij in de groep. U hebben ze 6.000 euro toevertrouwd. Het kan niet beter! Nu moet je gewoon géén pasvragen nemen en je gaat bij velen helemaal weggeschrapt worden van de "mol"-lijst. Er is veel geld verloren bij deze proef en je bent minder verdacht geworden: Perfect!"

Ik blijf 100% bij Lloyd als mijn mol.
Ter ondersteuning van uw tunnel of net niet: de kandidaten weten niet wat er met het geld zal gebeuren, enkel dat ze zo veel mogelijk geld op de vlieger moeten krijgen. De mol stapt zeker op de vlieger, dus schuiven ze die als eerste naar voor? Lloyd is dus de mol voor velen, want er volgt geen protest.
Andere bedenking: Jeffrey geeft het geld aan Lloyd, maar moet vertrekken dus is Lloyd toch niet de mol.

Zo veel denkpistes :roll:

chicawah.janssen10 apr 2018, 12:49

8153
nick.appelmans schreef:Ter ondersteuning van uw tunnel of net niet: de kandidaten weten niet wat er met het geld zal gebeuren, enkel dat ze zo veel mogelijk geld op de vlieger moeten krijgen. De mol stapt zeker op de vlieger, dus schuiven ze die als eerste naar voor? Lloyd is dus de mol voor velen, want er volgt geen protest.
Ze weten wel nog voor de koffers verdeeld worden, dat ze een invloed kunnen hebben op de eliminatie.

Dontor10 apr 2018, 12:52

64
eveline.vanhemel schreef:dit is toch geen scenario dat op voorhand vaststond?
a ok, zo bedoelde je.
Nee idd, daar heb je een punt

nick.appelmans10 apr 2018, 13:02

9
Nieuwe kanttekening: wat als slechts 1 persoon nee had geantwoord op de vraag, of 2 personen. Wat een televisie had het dan geweest als ze toch allemaal hun keuze openbaar hadden gemaakt 🤨🔒

ex-molinator10 apr 2018, 13:08

3483  Uma
nick.appelmans schreef:Nieuwe kanttekening: wat als slechts 1 persoon nee had geantwoord op de vraag, of 2 personen. Wat een televisie had het dan geweest als ze toch allemaal hun keuze openbaar hadden gemaakt 🤨🔒
Het is een utopie om te hopen dat iedereen de waarheid zou zeggen. Zelfs de mol zou kunnen zeggen dat hij/zij gestemd had op een persoon zonder kinderen (maar om het spel eerlijk te spelen, zou de mol ook werkelijk een eliminatietest afgelegd moeten hebben - lijkt me geen probleem).

BeaVer10 apr 2018, 13:30

1293  Uma
Heeft iemand dit hier al gezegd:
Zou Baha zijn gedrag kunnen liggen aan het feit dat hij ook 'nee' had geantwoord? Uit een natuurlijke reactie zou ik mezelf ook gaan verdedigen en zorgen dat de koffers goed verdeeld worden. En kiest hij de 0 omdat hij er eventueel ook uit zou kunnen liggen.

brian.jason10 apr 2018, 13:33

22
beate.verheyde schreef:Heeft iemand dit hier al gezegd:
Zou Baha zijn gedrag kunnen liggen aan het feit dat hij ook 'nee' had geantwoord? Uit een natuurlijke reactie zou ik mezelf ook gaan verdedigen en zorgen dat de koffers goed verdeeld worden. En kiest hij de 0 omdat hij er eventueel ook uit zou kunnen liggen.
Dat "goed verdeeld" worden was toch totaal geen garantie?
Op het moment dat Baha voor de 2e 0-koffer kiest, was er helemaal nog geen sprake dat hij en Jef de overige koffers mochten verdelen.

Klaartje10 apr 2018, 13:34

2245  Uma
De mysterieuze Katrien doet in deze opdracht ook een naar mijn smaak vreemde uitspraak.

"Ik ben redelijk zeker van mijn mol."

Ze koopt dan ook geen pasvraag.

"Ik had ook niet alles juist.", zegt ze ook. Heeft ze dan alle vragen beantwoord naar 1 verdachte en spreidt ze haar antwoorden niet meer? Als kandidaat een gevaarlijke taktiek, maar als mol maakt het geen ene moer uit.

Een dergelijke uitspraak als die eerste heb ik Eline vorig jaar ook horen doen, maar meer naar het einde van de reeks toe. Het was in die opdracht waarbij ze tegen de prijs van 500 euro in de molboekjes van de anderen konden gaan kijken in de boomhut, als ik het me goed herinner (wat Robin toen ook gedaan heeft).

Katrien lijkt dus zeker van haar stuk. Is ze de mol of zit ze inderdaad al in dit vroege stadium op het juiste spoor?

She's a mystery to me.

BeaVer10 apr 2018, 13:45

1293  Uma
brian.jason schreef:Dat "goed verdeeld" worden was toch totaal geen garantie?
Op het moment dat Baha voor de 2e 0-koffer kiest, was er helemaal nog geen sprake dat hij en Jef de overige koffers mochten verdelen.
Dat bedoel ik niet, ik bedoel de verdeling in het algemeen als groep.

Taupe07710 apr 2018, 14:08

767  Yens
My two cents over deze prachtige opdracht.
Als ik deze apart bekijk als een losstaand spel dan valt me op dat er 8 personen zijn waarvan er 6 nerveus of heel nerveus zijn. 1 cool tot en met (Baha) en 1 relatief relax (Katrien). Mogen we hier iets uit afleiden of net niet?
Steve komt, helaas weeral, over als degene die passief alles blokkeert en aan het mollen is. Ik hoop echt niet dat dit acties zijn van de echte mol!
Pascale neemt nog maar eens de leiding en stelt iets voor. Baha is voor het eerst echt actief en we zien een andere Baha dan ervoor. Joke is weer haar zelf en komt geniepig uit de hoek.
Jeffrey is lamme goedzak en dat kost hem zijn kop ... wellicht was hij zeker van zijn stuk en heeft hij ja gezegd op heeft de mol kinderen maar heeft bijvoorbeeld Pieter door 2 pasvragen plots 1 antwoord meer.

Er is hier al veel geschreven en nagedacht op welke manier GDC de mol informeert over wie de afvaller is. Is het die 10000€ die verwijst naar een kandidaat? Is het de vraag over kinderen die verwijst naar Pieter die als priester in principe geen kinderen heeft en die nog altijd niks zegt of de mol wel of niet kinderen heeft en er net voor zorgt dat een deel van TV kijkend Vlaanderen het verkeerd begrijpt. Is het het bedrag van "700" die verwijst naar kandidaat 7 als afvaller. Waarom allemaal veelvouden van 500 behalve 700?

Zoveel om over na te denken in deze opdracht. En tenslotte wat zou ik doen als mol?
1. me onzeker tonen maar toch het gesprek actief meevoeren. Doen alsof ik "nee" heb gezegd maar het niet toegeven en ook niet willen zeggen of ik ja of nee zeg.
2. Als ik weet dat Pieter (of X) de afvaller is, ervoor zorgen dat hij een zo groot mogelijke koffer heeft zodat hij pasvragen kan kopen waardoor de extra 3000 verloren gaat en als hij dan toch afvalt er veel uit de pot is.
3. Zelf voor een koffer gaan met een laag bedrag zodat ik een pasvraag kan kopen mocht de rest het niet doen zodat de 3000 extra er niet inkomt. (uiteraard kan dit laatste niet door de verdeling) en als backup de "0" nemen.
4. Ervoor zorgen dat iemand met een "0" koffer niet afvalt (maar kan ik dat beïnvloeden?) Dan moet ik ook al weten wie de hoogste score had en ervoor zorgen dat die persoon de "0" koffer pakt...

Moet dus nog maar een keer kijken en zien wie behalve vooral Baha het geheel stuurt of onopvallend probeert te sturen in een bepaalde richting ...
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 33