Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

james.waker03 apr 2018, 15:41

417
ex-molinator schreef:Voor zover ik me herinner heeft ze gezegd dat ze nog "escape rooms" gedaan had. (Correct me if
klopt, mijn theorie is dat de mol bewust bij haar gaan liggen is, wetende dat hij er niet lang zou inliggen. Lloyd is trouwens de eerste die boven de grond komt (dat beeld zat trouwens in de trailer, we zien hem er niet uitstappen, maar het was wel zijn graf dat we te zien kregen). vanaf dan gaat Lloyd zich bezig houden met bovengrondse sabotage. de 'beste' kandidaten legt hij in de duurste kist omdat hij weet dat zij toch afhankelijk zijn van de anderen om eruit te geraken, de mol molt hier door tijd te verliezen, de mol weet natuurlijk dat de graven op 500 meter liggen, ze wachten te lang om de €750 op te geven. ze verliezen dan nog eens wat extra tijd doordat hij saboteert met telefoon

Frolva04 apr 2018, 10:07

2204
Nog een losse bedenking bij deze opdracht.

Buiten Steve en Joke (die moesten opgegraven worden) openen alle kandidaten die de puzzels hebben opgelost zelf de kist, behalve Kelley, die laat zich bevrijden door Lloyd.

Afbeelding

Van Kelley weten we dat ze niet de mol is, maar waarom komt ze niet op eigen krachten uit de kist?

Ik vind het een opvallend beeld, maar weet niet wat ik er verder mee moet. :mrgreen:

mollig1806 apr 2018, 18:19

229  Bert
Als joke telefoon krijgt, zegt ze "jullie hebben nog 5 a 10 minuten"

Hoe kan die dat weten? Werd dat afgeroepen?

Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat iemand die een uur in een kist onder de grond ligt en ondertussen raadseltjes oplost dat deftig kan inschatten

Jay-Lo06 apr 2018, 19:00

1690  Sven
mollig18 schreef:Als joke telefoon krijgt, zegt ze "jullie hebben nog 5 a 10 minuten"

Ik vind het zeer onwaarschijnlijk dat iemand die een uur in een kist onder de grond ligt en ondertussen raadseltjes oplost dat deftig kan inschatten
Gilles gaf zo nu en dan de tijd mee, daar konden ze dan wel een schatting maken, de rest dacht trouwens dat er nog 3 minuten over waren.

Mateo06 apr 2018, 19:13

870
Hm. De andere kandidaten dachten dus, dat er nog drie minuten te gaan waren. Dachten ze dat trouwens allemaal? Dat zou ik nog even moeten opzoeken.

Joke gaf aan dat er nog vijf tot tien minuten over waren.
Geeft zij hiermee een onjuiste voorstelling van zaken, opdat de anderen zich minder zouden haasten, of zei ze dit eerder dan het moment waarop de kandidaten meenden dat er nog drie minuten waren?

Is het niet Joke die als minder goede eigenschap heeft opgegeven dat ze altijd 6 minuten te laat is?
6 + 3 = 9.
Ligt dus tussen "5 tot 10 minuten"...

Jay-Lo06 apr 2018, 19:20

1690  Sven
Mateo schreef:Hm. De andere kandidaten dachten dus, dat er nog drie minuten te gaan waren. Dachten ze dat trouwens allemaal? Dat zou ik nog even moeten opzoeken.

Joke gaf aan dat er nog vijf tot tien minuten over waren.
Geeft zij hiermee een onjuiste voorstelling van zaken, opdat de anderen zich minder zouden haasten, of zei ze dit eerder dan het moment waarop de kandidaten meenden dat er nog drie minuten waren?

Is het niet Joke die als minder goede eigenschap heeft opgegeven dat ze altijd 6 minuten te laat is?
6 + 3 = 9.
Ligt dus tussen "5 tot 10 minuten"...
Ik dacht ,dat het Kelly was die dat zei en toen moesten ze die kist nog openen. Tja, veel tijd zal er niet meer geweest zijn, aangezien ze gewacht hebben met Pascale en Katrien op te geven op 10 minuten van het einde.

Jay-Lo06 apr 2018, 20:02

1690  Sven
Ik heb al mijn hoofd gebroken over hoe de mol hier de verdeling doet, en in welke kist de mol zou liggen.
Kist 1: Lloyd en Kelly:
- Het kleinste bedrag
- De mol is snel uit de kist, en kan het spel beïnvloeden.
- Maar kan niet inschatten hoe lang iedereen er over zal doen om eruit te
geraken. Stel dat Pascale en Katrien er nog voor Jeffrey en Channy uit
waren? Dan waren er nog 20m over.

Kist 2: Baha en Pieter:
- 500e, maar voor de rest dezelfde bedenking als bij 1

Kist 3: Pascale en Katrien:
- 750e, gemiddeld bedrag
- De mol blijft onder de grond, kan voor de rest het spel boven de grond niet beïnvloeden.
- De kandidaten kunnen ervoor kiezen om de graven op te geven met nog ruim de tijd om de
duurste graven te halen. In dat geval zou de mol 750e uit de pot weten te houden.

Kist 4: Channy en Jeffrey:
- dure kist, 1000e
- De mol is uit de kist op 20 minuten van het einde, ze blijven nog
wachten tot op 10m voor ze kist 3 opgeven.

Kist 5: Steve en Joke:
- Duurste kist 2500e
-De mol lost de raadsels op.
- De mol heeft geen enkele invloed op het spel, de kandidaten kunnen snel uit hun kisten zijn en
de 2500e binnen halen.

Mijn bedenking is dat de mol in kist 3 of 4 moet zitten. Nu zullen er wel mensen zijn om dit allemaal te weerleggen, heel graag dan, ik wil niet in een tunnel belanden en een logisch overzicht houden voor mezelf.
Zou de mol inderdaad zoals Jeffrey zei " hem (en dan ook Channy) laag hebben ingeschat", zij hadden toch de meeste raadsels.
En dan de 2 dames: Geen enkel raadsel oplossen, ze hadden er 3, en dan zo vlak voor het einde opgeven. Als de mol daarin zat, en de anderen dachten dat ze hooguit 5 minuten nodig hadden om die laatste 2 nog te openen, dan is dat goed ingeschat.

Vermoljoen07 apr 2018, 12:37

2354  Uma
mollig18 schreef:Als joke telefoon krijgt, zegt ze "jullie hebben nog 5 a 10 minuten"

Gilles zei af en toe door de walkie talkies hoeveel minuten er nog zijn. Je zal het wel merken als je nog eens terug kijkt.

Taupe07709 apr 2018, 09:50

767  Yens
Jay-Lo schreef:Ik heb al mijn hoofd gebroken over hoe de mol hier de verdeling doet, en in welke kist de mol zou liggen.
Jouw kist 4 is dus al weg en de mol in kist 3 die blijft liggen en niks doen? Dat kost "maar" 750€ aan de groepspot. Dus ik zou als mol er net WEL uitgaan en daar dan saboteren of saboteren vanuit de duurste kist!

Jay-Lo09 apr 2018, 14:51

1690  Sven
Taupe077 schreef:Jouw kist 4 is dus al weg en de mol in kist 3 die blijft liggen en niks doen? Dat kost "maar" 750€ aan de groepspot. Dus ik zou als mol er net WEL uitgaan en daar dan saboteren of saboteren vanuit de duurste kist!
Ja, inderdaad, Jeffrey was nu ook niet mijn verdachte. Daarom zei ik ook dat Jeffrey gelijk kon hebben dat de mol hem onderschat.
Ik ben uitgegaan van de denkpiste: wat als de mol in de ...kist zit. Pascale en Katrien konden als kandidaat wel hun raadsels ruim op tijd hebben opgelost, dan zouden ze wel op tijd aan die laatste kisten zijn geraakt. Als je in die laatste kisten wilt mollen moet je zeker niet je raadsels oplossen, kan de rest zitten bellen wat ze willen, de telefoon zal toch niet opgenomen worden.

chicawah.janssen09 apr 2018, 14:55

8153
Jay-Lo schreef:Als je in die laatste kisten wilt mollen moet je zeker niet je raadsels oplossen, kan de rest zitten bellen wat ze willen, de telefoon zal toch niet opgenomen worden.
Maar dan kreeg je geen goede TV...

mollig1809 apr 2018, 14:58

229  Bert
waarom lieten ze niet zien hoe ze in de laatste kist aan genesis kwamen...

Dat steve genesis heeft gevonden, lijkt me gezien de laatste aflevering zeer onwaarschijnlijk.

Steve zegt ook : goed gedaan Joke

Waarom gaf Joke zichzelf niet op bij de muziek/kippen-proef?

Een proef die haar eigenlijk op het lijf geschreven was
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 34