Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator02 apr 2018, 20:00

3483  Uma
Het kindergebit is het gebit voor de wisseling naar het blijvend gebit. De term die gewoonlijk (en standaard) gebruikt wordt is melkgebit.
Een dokter maakt de fout niet (of zou die fout niet mogen maken) om een kindergebit te verwarren met een blijvend gebit zonder de wijsheidstanden (tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid omwille van de stress is niet uit te sluiten dus is dit voor mij onvoldoende om hem als mol aan te duiden).

chicawah.janssen02 apr 2018, 20:04

8153
eveline.vanhemel schreef:Met een kindergebit bedoelen ze toch het eerste gebit dat kinderen krijgen en dat rond 6 à 7 jaar uitvalt? Wij noemen dat hier een "melkgebit".
Inderdaad. Melkgebit is denk ik zelfs gewoon correct Nederlands.

astridm02 apr 2018, 22:30

287
billie.holiday schreef:Die vraag over dat kindergebit was voor mij ook niet duidelijk. Ik ging ook 28 geantwoord hebben. Na je 14 de 15 de en zelfs veel later krijg je je wijsheidstanden. Hoelang ben je kind, er zijn mannen die altijd kind blijven 🙂
Voor mij was wel duidelijk dat het om een melkgebit ging, maar aangezien er gevraagd werd naar 'tanden' gaf ik ook het verkeerde antwoord. Een melkgebit bestaat namelijk uit 12 tanden en 8 kiezen, samen 20 elementen. En o ja, ik ben geen tand- of andere arts en heb geen kinderen. 😉

Gian-Luca9803 apr 2018, 00:07

49
Wat mij ook is opgevallen: Lloyd zegt duidelijk dat hij de vorige bal niet gezien had (sloeg de bal mis), en zei nog letterlijk Ik heb het niet gezien.

Maar op de afbeelding kan je zien dat hij toch weer weg van de ballenmachine kijkt... Met als risico dat hij de bal weer opnieuw (letterlijk) kan misslaan. Je ziet het wel niet, want in de aflevering gaat het over naar een andere scène.

Gian-Luca9803 apr 2018, 00:28

49
Ik kan blijkbaar geen foto's uploaden, noch mijn vorige comment wijzigen...

ex-molinator03 apr 2018, 00:34

3483  Uma
Gian-Luca98 schreef:Ik kan blijkbaar geen foto's uploaden, noch mijn vorige comment wijzigen...
Foto's uploaden kan je via een BBcode. de foto wordt dan automatisch geüpload naar imgur en een link wordt op het forum geplaatst. Spijtig genoeg is dit dan geen klikbare link die in een popup op volledige grootte opent (dit kan wel maar ik zou de andere BBcode eens moeten opzoeken.
Je eigen bericht wijzigen kan tot 30 minuten na posten (denk ik toch).

geertn44403 apr 2018, 01:39

236
sophie.fastré schreef:Pieter is de enige die geld verdient 😲 Rare mol zou ik dan denken 😃
Ik dacht dat eerst ook: die homerun van Pieter bewijst dat hij de mol niet is. Maar het is eigenlijk niet waar: die homerun was het enige nuttige dat nog gedaan kon worden. Er was geen bal meer, en ze waren slechts met twee en Pascal stond aan de eerste honk. Dus als je gewoon 1 honk verder loopt komt er geen vraag meer binnen. Doorlopen was de enige optie (goed geslagen of niet goed geslagen)

Frolva03 apr 2018, 08:55

2204
geertn444 schreef:Ik dacht dat eerst ook: die homerun van Pieter bewijst dat hij de mol niet is. Maar het is eigenlijk niet waar: die homerun was het enige nuttige dat nog gedaan kon worden. Er was geen bal meer, en ze waren slechts met twee en Pascal stond aan de eerste honk. Dus als je gewoon 1 honk verder loopt komt er geen vraag meer binnen. Doorlopen was de enige optie (goed geslagen of niet goed geslagen)
Maar dat al dan niet goed slagen had Pieter ook zelf wat in de hand, toch? 😉

Margot303 apr 2018, 11:29

91
Frolva schreef:Maar dat al dan niet goed slagen had Pieter ook zelf wat in de hand, toch? 😉
klopt! 🙂
Pieter kon gerust iets minder snel lopen en net buiten de tijd binnenkomen. ook zonder op te vallen, want ze hebben al veel gelopen en zijn wat moe + niemand weet hoe snel je moet lopen om een homerun te halen want niemand heeft het daar voor gedaan.

geertn44403 apr 2018, 12:07

236
Frolva schreef:Maar dat al dan niet goed slagen had Pieter ook zelf wat in de hand, toch? 😉
Hij had al op voorhand aangekondigd dat ie ging doorlopen voor een homerun, nog voor hij geslagen had. "Ik ga doorlopen he". Omdat het inderdaad het enige nuttige was dat nog overbleef. Hij heeft het uiteindelijk ook gedaan (doorgelopen). Dus toch iets minder mol dan.....

Frolva03 apr 2018, 17:44

2204
Mateo schreef:mollig manneke
😂 😂 😂

Een 'spoiler alert' ware hier op zijn plaats geweest. :mrgreen:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10