Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Mola Lisa12 apr 2018, 13:33

328  Uma
Is het niet vreemd dat Lloyd als hij Gilles een hand geeft zegt : "ik ben Lloyd" ... hebben die twee elkaar dan nog nooit gezien ? Wordt hier komedie gespeeld ? Of krijgt alleen de mol Gilles op voorhand te zien ?

Jansen12 apr 2018, 13:49

3423  Yens
tsjoep schreef:Is het niet vreemd dat Lloyd als hij Gilles een hand geeft zegt : "ik ben Lloyd" ... hebben die twee elkaar dan nog nooit gezien ? Wordt hier komedie gespeeld ? Of krijgt alleen de mol Gilles op voorhand te zien ?
Geen idee... vraagje voor een van de kandidaten van de voorbije jaren 😉. Robin zat hier straks op het forum 🙂.

chicawah.janssen12 apr 2018, 13:53

8153
Dit jaar zijn de kandidaten allemaal apart naar de bestemming gevlogen en de eerste nacht hebben ze allemaal in een ander hotel overnacht, dus is het goed mogelijk dat ze Gilles nog niet gezien hadden toen ze uit hun kist kwamen.

mollig1812 apr 2018, 14:26

229  Bert
Ik dacht zelfs dat er bij de laatste aflevering van eerste seizoen eens werd gezegd dat Gilles en Gilles elkaar ook pas ontmoet op het moment dat de rest er bij was.
Net omdat de eerste ontmoetingen etc zo spontaan mogelijk zouden overkomen.

Ik heb ooit eens op een zatte ochtend op de gentse feesten met 1 van de (kern)-makers van de mol staan praten.
De kern bestaat uit 3 jonge gasten (uit het Brusselse, denk dat het niet toevallig is dat de vorige twee mollen ook uit het Brusselse kwamen, waarmee ik niks wil zeggen over huidige mol want er is niemand uit het brusselse en ze kunnen dat niet elk jaar doen natuurlijk).

Zoals hij het mij toen vertelde wordt alles van opdrachten en voorbereiden en briefen van de mol echt maar door een 3-tal mensen gedaan. Gilles is daar echt als presentator en wordt ook gewoon over zaken gebrieft door de makers.

chicawah.janssen12 apr 2018, 14:39

8153
mollig18 schreef:Ik dacht zelfs dat er bij de laatste aflevering van eerste seizoen eens werd gezegd dat Gilles en Gilles elkaar ook pas ontmoet op het moment dat de rest er bij was.
Net omdat de eerste ontmoetingen etc zo spontaan mogelijk zouden overkomen.

Ik heb ooit eens op een zatte ochtend op de gentse feesten met 1 van de (kern)-makers van de mol staan praten.
De kern bestaat uit 3 jonge gasten (uit het Brusselse, denk dat het niet toevallig is dat de vorige twee mollen ook uit het Brusselse kwamen, waarmee ik niks wil zeggen over huidige mol want er is niemand uit het brusselse en ze kunnen dat niet elk jaar doen natuurlijk).

Zoals hij het mij toen vertelde wordt alles van opdrachten en voorbereiden en briefen van de mol echt maar door een 3-tal mensen gedaan. Gilles is daar echt als presentator en wordt ook gewoon over zaken gebrieft door de makers.
Eline is een Oost-Vlaamse, maar ze werkt wel in Brussel.

annick.neskens13 apr 2018, 09:19

128
evy.verfaillie schreef:Afbeelding
Weet niet of dit al aan bod kwam maar wanneer Steve het graf verlaat, wordt er snel ingezoomd en zie je volgende foto ( volgens mij Steve zelf)...
Dat is het lege graf van Joke en het klopt dat zij een foto had van Steve.
Je ziet het aan de tekst ... die begint met 'patiënten' en aan de gsm die achtergebleven is.

Klaartje13 apr 2018, 11:21

2245  Uma
chicawah schreef:Eline is een Oost-Vlaamse, maar ze werkt wel in Brussel.
En dit jaar: Katrien, een Limburgse, die (niet eens sinds heel lang) in Brussel blijkt te werken. Ze zal toch niet speciaal voor de mol van job veranderd zijn?

Wouterc15 apr 2018, 09:09

147
annick.neskens schreef:Dat is het lege graf van Joke en het klopt dat zij een foto had van Steve.
Je ziet het aan de tekst ... die begint met 'patiënten' en aan de gsm die achtergebleven is.
In dat beeld zie je dat foto nr. 1 werd achtergelaten in de kist. Hoe heet die nr. 1 in de fotoreeks? Was iemand van thuis of familie dacht ik.

chicawah.janssen15 apr 2018, 10:04

8153
Wouterc schreef:In dat beeld zie je dat foto nr. 1 werd achtergelaten in de kist. Hoe heet die nr. 1 in de fotoreeks? Was iemand van thuis of familie dacht ik.
De bomma.

Wouterc15 apr 2018, 10:22

147
chicawah schreef:De bomma.
Ah, Anna Dierckx.

Merci, nu ik heb mijn vergezochte tip!

chicawah.janssen15 apr 2018, 11:03

8153
Wouterc schreef:Ah, Anna Dierckx.

Merci, nu ik heb mijn vergezochte tip!
En mogen wij weten wat die tip is?

Wouterc15 apr 2018, 11:17

147
chicawah schreef:En mogen wij weten wat die tip is?
Verwijzing naar dieren...
  • Dier (van Anna Dierckx): levend begraven
  • Rat : basketbalproef
  • Rabbit : 'Rabid Joke'
Zie ook https://youtu.be/urolC3N0ano?t=155 voor meer links i.v.m. dieren.

Nu weet ik ook wel dat de makers de aflevering vol mogelijke hints stoppen, dus ik tel dat niet als bewijs. Maar ik blijf wel zoeken naar dit soort mogelijke hints.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 34