Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

james.waker11 apr 2018, 13:46

417
het gedrag van Baha(dor) is beetje een raadsel voor mij in die proef... is dat extreme zenuwachtigheid of is hij eerder relax en speelt hij daar een rol? persoonlijk dacht ik eerder het laatste, maar ben blij dat er toch mensen zijn die het anders zien

michiel.dewitte11 apr 2018, 14:07

53  Sven
Klaartje schreef:Ik onthoud vooral uit Michiel Dewittes post hierboven: "Baha is de nieuwe Brad Pitt". 🙂

Voor de rest interpreteert Michiel Bahadors gedrag totaal tegenovergesteld aan hoe ik het interpreteer.

Maar die angst in Baha's ogen die Michiel ziet, zie ik helemaal niet bij GDC's mededeling. Integendeel zelfs, je ziet zijn blik zelfs niet veranderen, alsof GDC iets heel triviaals heeft gezegd zoals "we zijn hier nu op de luchthaven van Guanojuato" of "vier maal zes is 24". Ik zie totaal geen reactie bij Baha.
Nja meningen verschillen natuurlijk en ben blij dat je weerwoord bied. Ik vond gewoon zijn gedrag toch zenuwachtig afgaande op het herhaaldelijk op en neer gaan van de benen (is ook mijn stress tic) en gewoon sommige gezichtsuitdrukkingen die op bepaald momenten naar boven kwamen die me toch echt Oscar waardig leken... En Brad Pitt is toevallig 1 van mijn favoriete acteurs (zeker in fight club) dus als baha de mol is heeft hij nog een mooie toekomst voor de boeg als acteur denk ik 😃

michiel.dewitte11 apr 2018, 14:08

53  Sven
james.waker schreef:het gedrag van Baha(dor) is beetje een raadsel voor mij in die proef... is dat extreme zenuwachtigheid of is hij eerder relax en speelt hij daar een rol? persoonlijk dacht ik eerder het laatste, maar ben blij dat er toch mensen zijn die het anders zien
Het zijn vooral zijn benen die weggeven dat hij duidelijk gestresseerd is. Zo iets acteren zou straf zijn.

Klaartje11 apr 2018, 14:28

2245  Uma
michiel.dewitte schreef:Het zijn vooral zijn benen die weggeven dat hij duidelijk gestresseerd is. Zo iets acteren zou straf zijn.
Mja, dat zou je zo kunnen zien.

Maar ik heb het hoger al eens geschreven: Bahador doet vaak bewegingen met zijn benen, hij schudt ook dikwijls van nee of knikt van ja, op momenten dat je dat ook niet verwacht of wanneeer daar geen reden voor is.

Heel in het begin van aflevering 3, wanneer iedereen moet zeggen "ik ben niet de mol", zegt Bahador ook gewoon "nee" met een smile op zijn gezicht, maar intussen zie je zijn hoofd op en neer gaan, omdat hij zijn benen niet stil houdt. Hij staat daar precies mee te dansen op het ritme van de muziek die je hoort (een soort ritmisch geklap of voetengestamp van die dansers, wat het juist is, is me niet precies duidelijk).

Als er proeven worden uitgelegd, staat hij ook vaak met zijn handen in zijn zakken, maar hij heeft vaak moeite om stil te staan: hij balanceert dan van zijn ene been op zijn andere, kop naar beneden.

Den Baha is soms een rare snuiter, maar wel een leuke gast.

michiel.dewitte11 apr 2018, 14:36

53  Sven
Klaartje schreef:Mja, dat zou je zo kunnen zien.

Maar ik heb het hoger al eens geschreven: Bahador doet vaak bewegingen met zijn benen, hij schudt ook dikwijls van nee of knikt van ja, op momenten dat je dat ook niet verwacht of wanneeer daar geen reden voor is.

Heel in het begin van aflevering 3, wanneer iedereen moet zeggen "ik ben niet de mol", zegt Bahador ook gewoon "nee" met een smile op zijn gezicht, maar intussen zie je zijn hoofd op en neer gaan, omdat hij zijn benen niet stil houdt. Hij staat daar precies mee te dansen op het ritme van de muziek die je hoort (een soort ritmisch geklap of voetengestamp van die dansers, wat het juist is, is me niet precies duidelijk).

Als er proeven worden uitgelegd, staat hij ook vaak met zijn handen in zijn zakken, maar hij heeft vaak moeite om stil te staan: hij balanceert dan van zijn ene been op zijn andere, kop naar beneden.

Den Baha is soms een rare snuiter, maar wel een leuke gast.
Haha he tis inderdaad een rare snuiter. Het gaat natuurlijk over hoe je het wil zien wie de mol is. Ik in mijn Lloyd tunnel probeer alles te zien waarom Baha de mol niet kan zien. Ook denk ik ergens dat Katrien de sleutel is zoals Annelies vorig jaar en dat zij de mol iets verdacht heeft zien doen want ze leek me zo relaxed en zeker van haar mol wat ze ook zei... En ze zei ook : ik hoop dat ik meer weet dan de anderen wat mij doet vermoeden dat ze echt iets heeft gezien. En voor zover ik mij herinner heeft ze nooit een opdracht met Baha gehad dus kan ze hem moeilijk zien mollen denk ik dan?

bart.seghers11 apr 2018, 14:59

10
Taupe077 schreef:Misschien heb je wel gelijk maar Katrien had 700 en niet 750 ... en dat tonen in verschillende volgorde is in verleden ook al gebeurd zonder een specifiek reden hoor. Zou moeten herkijken of het zo was.
Sorry, is inderdaad 700.
De regie weet perfect welk beeld ze (niet) tonen, waarom (niet) en in welk volgorde. Dus dit is geen onoplettendheid...
Zou dit echt toevallig zijn? Of zit er meer achter?

Klaartje11 apr 2018, 15:00

2245  Uma
michiel.dewitte schreef:Haha he tis inderdaad een rare snuiter. Het gaat natuurlijk over hoe je het wil zien wie de mol is. Ik in mijn Lloyd tunnel probeer alles te zien waarom Baha de mol niet kan zien. Ook denk ik ergens dat Katrien de sleutel is zoals Annelies vorig jaar en dat zij de mol iets verdacht heeft zien doen want ze leek me zo relaxed en zeker van haar mol wat ze ook zei... En ze zei ook : ik hoop dat ik meer weet dan de anderen wat mij doet vermoeden dat ze echt iets heeft gezien. En voor zover ik mij herinner heeft ze nooit een opdracht met Baha gehad dus kan ze hem moeilijk zien mollen denk ik dan?
Dat laatste klopt, maar je mag niet vergeten dat die mensen quasi 24 uur per dag met elkaar optrekken. De opdrachten zijn daar maar een fractie van. Je kan ook achter de identiteit van de mol geraken door wat er gebeurt buiten de opdrachten, in gesprekken met elkaar. Zo heeft Hanne twee jaar geleden Gilles ontmaskerd: zij merkte in gesprekken off camera met Gilles dat er iets niet klopte bij hem.

In een later stadium van de reis zie je meestal dat kandidaten trachten te zitten in de opdrachten waarin hun molverdachte ook zit. Als Katrien nog dikwijls in de opdrachten van Lloyd gaat zitten, dan zou het kunnen dat Katrien momenteel al Lloyd verdenkt. Maar omgekeerd kan ook: Lloyd verdenkt Katrien (op basis van wat hij zag in de proeven die ze samen deden) en wie weet zien we hem daarom straks meer en meer in opdrachten samen met zijn verdachte Katrien.

Afwachten dus.

bbbrrrt11 apr 2018, 18:07

24  Uma
bart.seghers schreef:Sorry, is inderdaad 700.
De regie weet perfect welk beeld ze (niet) tonen, waarom (niet) en in welk volgorde. Dus dit is geen onoplettendheid...
Zou dit echt toevallig zijn? Of zit er meer achter?
Goed opgemerkt! Maar misschien zoeken we het te ver. Het kan ook simpel worden uitgelegd. Misschien wil men de montáge spannend houden. En voor de kijker niet meteen -bij de tweede kandidaat- weggeven dat er pasvragen werden gekocht.

Jansen11 apr 2018, 19:02

3423  Yens
bbbrrrt schreef:Goed opgemerkt! Maar misschien zoeken we het te ver. Het kan ook simpel worden uitgelegd. Misschien wil men de montáge spannend houden. En voor de kijker niet meteen -bij de tweede kandidaat- weggeven dat er pasvragen werden gekocht.
Ik ben akkoord hiermee 😃.

bbbrrrt11 apr 2018, 19:27

24  Uma
Katrien zei in deze opdracht iets dat hier nog niet ter sprake is gekomen.
Het is heel subtiel, maar er wringt iets voor mij en het houdt me al een paar dagen bezig.

GDC: Op de vraag "Heeft de mol kinderen?" heeft de afvaller nee geantwoord.
En dan zegt Katrien: "Wie heeft er ja geantwoord?"

Ik vind dat niet logisch. Dat wringt voor mij. Waarom zegt zij dat?

Je bent op zoek naar de potentiële afvallers, dat zijn de personen die nee hebben geantwoord.
De logische vraag zou dus zijn "Wie heeft er nee geantwoord?"

Ik probeer het te verduidelijken met een andere, triviale vraag:

Op de vraag "Is gras groen?" heeft de afvaller nee geantwoord.
Normaal redeneer je dan: Maar gras is wel groen, wie beweert er van niet?.
Dus wil je weten: wie heeft er nee geantwoord?

Op de vraag "Is gras rood?" heeft de afvaller nee geantwoord.
Normaal redeneer je dan: Maar nee, gras is niet rood, gras is groen. Wie beweert er van wel?
Dus wil je weten: wie heeft er ja geantwoord?

Eigenlijk wil je weten wie het fout had.

Geeft dat inzage in de gedachten van Katrien?
Wil dit zeggen dat het voor haar alvast duidelijk was dat de mol geen kinderen heeft?

(dit is even geredeneerd vanuit de gedachte dat Katrien niet de mol is)

billie.holiday11 apr 2018, 20:21

462  Bert
sophie.fastré schreef:Ik zou het jammer vinden als Baha de mol is.
Heel die aflevering is gebaseerd om hem verdacht te maken

1) zegt als enige "nee" , rest zegt dat ze niet de mol zijn
2) luistert vooral naar Lloyd zijn antwoorden en doet af en toe wat mis
3) klungelt met de hydraulische krik
4) pakt 0€ koffer en doet verdacht

vind dit gewoon veel te veel verdenking in 1 aflevering
Hetzelfde geld voor Steve (al 2 afleveringen)
Vorig jaar had ik dit met Eline, voor mij was zij geen subtiele mol. Ik hoop op en verrassing dit jaar.

Holmes11 apr 2018, 20:50

395
bart.seghers schreef:De regie weet perfect welk beeld ze (niet) tonen, waarom (niet) en in welk volgorde. Dus dit is geen onoplettendheid...
Ik weet niet of je de reeks van vorig jaar goed gevolgd hebt maar 100% betrouwbaar is de montage toch niet altijd.
Vorig jaar werd er soms gegoocheld met (de volgorde van) de beelden. De struisvogelproef met de scrabble was daar een prachtig vb van.... 😲
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 33