Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

jonas.wollants26 apr 2018, 13:01

 12
masterveecee schreef:hou er ook rekening mee dat ze de proeven ook eerst met test-kandidaten doen, om te kijken wat er moet bijgestuurd worden
Inderdaad, stel maar eens dat katrien en pascal in de kisten van joke en steve zouden gelegen hebben, ze zouden dus niet eens voorbij het éérste raadseltje geraakt zijn, dus wat mij betreft was er zeker geen garantie voor de makers dat die proeven altijd wel gelukt zouden zijn. Waar de makers wel van konden uitgaan was dat van de overige duo's zich wel minstens één ander duo zich zou kunnen bevrijden, dat was ook voldoende om het telefoonnummer te kunnen bellen.
Gebruikersavatar

frank.troch26 apr 2018, 13:03

 253  Yens
Als de mol in een andere kist zat kon hij na het ontsnappen helpen om tips te vragen (die dan geld kosten) en zo toch het telefoonnummer te bemachtigen. Ze kunnen dan Joke en Steve bellen en als die de raadsels nog niet hebben opgelost, dan kunnen ze die telefonisch helpen. In dat opzicht is het voor de mol dus niet cruciaal om in de laatste kist te zitten voor goede televisie.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 13:03

 8153
mollig18 schreef:Ik zet al van in het begin in eerste instantie in op Joke ( en reservemol Lloyd en ik moet ondertussen bekennen dat Baha voor mij ook beetje is gestegen kwa potentiële mol) en vind ik het ook zeker een piste,

ik vind het ook een waarschijnlijke piste dat het voor televisioneel gebied de ideale situatie was dat er zekerheid was dat al die raadsels in de laatste kist werden opgelost. Maar je zou daar nog altijd om heen kunnen door de mol er vroeger te laten uitkomen en rond een tijdstip waarvan je op voorhand weet dat het succesvol beëindigen van de proef moeilijk, initiatief te laten nemen.
Dit kan door de stickers weg te nemen en de kist met de schoppen in te negeren en gewoon het graf open te doen ( daar waren toch totaal geen schoppen voor nodig?) en daar de kaart te vinden.

Had de kaart in de andere kist gezeten, was het een andere kwestie natuurlijk
Het zou een beetje vloeken in de kerk 😉 geweest zijn, maar het kon wel als het echt moest.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 13:05

 8153
frank.troch schreef:Als de mol in een andere kist zat kon hij na het ontsnappen helpen om tips te vragen (die dan geld kosten) en zo toch het telefoonnummer te bemachtigen. Ze kunnen dan Joke en Steve bellen en als die de raadsels nog niet hebben opgelost, dan kunnen ze die telefonisch helpen. In dat opzicht is het voor de mol dus niet cruciaal om in de laatste kist te zitten voor goede televisie.
Maar om de telefoon te bemachtigen moesten Joke en Steve toch eerst een raadsel oplossen?
Gebruikersavatar

jonas.wollants26 apr 2018, 13:07

 12
mollig18 schreef:Ik zet al van in het begin in eerste instantie in op Joke ( en reservemol Lloyd en ik moet ondertussen bekennen dat Baha voor mij ook beetje is gestegen kwa potentiële mol) en vind ik het ook zeker een piste,

ik vind het ook een waarschijnlijke piste dat het voor televisioneel gebied de ideale situatie was dat er zekerheid was dat al die raadsels in de laatste kist werden opgelost. Maar je zou daar nog altijd om heen kunnen door de mol er vroeger te laten uitkomen en rond een tijdstip waarvan je op voorhand weet dat het succesvol beëindigen van de proef moeilijk, initiatief te laten nemen.
Dit kan door de stickers weg te nemen en de kist met de schoppen in te negeren en gewoon het graf open te doen ( daar waren toch totaal geen schoppen voor nodig?) en daar de kaart te vinden.

Had de kaart in de andere kist gezeten, was het een andere kwestie natuurlijk
De opdracht dat Joke en Steve door de anderen moeten ontgraven worden moest gegeven worden door Joke in de kist, als de anderen naar die telefoon zouden bellen en er zou niemand opnemen zouden ze dat niet weten...
Gebruikersavatar

Taupe07726 apr 2018, 13:08

 767  Yens
frank.troch schreef:Als de mol in een andere kist zat kon hij na het ontsnappen helpen om tips te vragen (die dan geld kosten) en zo toch het telefoonnummer te bemachtigen. Ze kunnen dan Joke en Steve bellen en als die de raadsels nog niet hebben opgelost, dan kunnen ze die telefonisch helpen. In dat opzicht is het voor de mol dus niet cruciaal om in de laatste kist te zitten voor goede televisie.
Maar hoe gaan ze haar bellen als ze de telefoon niet heeft?? Ze heeft de telefoon toch maar door bepaalde opdrachten te doen slagen, of zie ik dat mis (weeral dat woord)?
En zonder die telefoon heeft de rest geen zin, dus is de mol degene die de telefoon heeft ...
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 13:21

 229  Bert
jonas.wollants schreef:De opdracht dat Joke en Steve door de anderen moeten ontgraven worden moest gegeven worden door Joke in de kist, als de anderen naar die telefoon zouden bellen en er zou niemand opnemen zouden ze dat niet weten...
als je twee lege kisten vindt en in 1 een kaart vindt, lijkt mij dat telefoontje met de opdracht van kom ons zoeken/opgraven ook niet echt noodzakelijk om te beginnen zoeken.

Ik volg je grotendeels hoor en vermoed hetzelfde maar ik wil alleen maar zeggen dat er altijd wel kunstgrepen ter beschikking waren om die zoektocht uiteindelijk te laten gebeuren zonder dat ze de info van Joke hadden. Al lijken die kunstgrepen inderdaad minder waarschijnlijk.

Wat ik totaal niet zou vatten, is dat je als mol blijft liggen in een kist(met relatief weinig geld) en zelfs niet 1 raadsel oplost. Op die manier heb je geen enkele invloed meer op het spel. Ik zou dan minstens 1 of 2 raadsels al oplossen om dan het derde te vinden op het moment dat het eigenlijk al te laat is en je toch uit de kist zou kunnen komen om eventueel toch nog een rol te spelen.
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 13:39

 2834  Uma
Ik zou hier eerst niet op reageren omdat het gaat om veel zaken die eerder al aan bod kwamen, maar toen zei je dit:
jonas.wollants schreef:Het is een Theorie die toch wel zeer sterk is, sterker dan eender welke andere vage "verborgen hint" of vage aanwijzing. Een theorie is zo sterk als de het aantal veronderstellingen er gedaan worden in de theorie. In deze theorie zit er slechts één veronderstelling, namelijk de veronderstelling dat de regie ZEKER wilde zijn dat de opdracht volledig werd uitgevoerd en dat ze dus niet op een anti-climax zou uitdraaien.
Net dat tikkeltje uitgestraalde arrogantie waardoor ik het toch niet kan laten om tóch te reageren op je post die je laat uitschijnen als een vat vol onweerlegbare feiten. Komt daar nog de titel van dit topic bij met een intonatie van "ik weet hoe het zit en jullie zijn losers dat jullie het nog niet door hadden want ik had het al gezegd dus jullie hadden het moeten weten". Bij deze probeer ik toch alles wat je zegt te weerleggen.

Eerst en vooral even dit. Je zegt dat in jouw uitleg slechts één veronderstelling zit. Al de rest van wat je zei beschouw je dus als feiten. Dat is per definitie onwaar. Er zijn honderden uren aan beelden die geschoten worden bij het maken van deze reeks, waarvan slechts een heel klein percentage ook op tv wordt uitgezonden of online als "extra" wordt gedeeld. Alles is gemonteerd en ge-edit. Je mag er dus van uit gaan dat alles wat wij denken over de kandidaten en de proeven sowieso een veronderstelling is. Zo ook alles wat jij zegt dus.

Dan, die post van je.

Ik begin met je aanvulling:
jonas.wollants schreef:Ik had deze theorie gepost omdat ik mogelijk iets over het hoofd zag, misschien kon iemand gaten schieten door deze redenering, maar dat is naar mijn mening niet gebeurd. Zelf heb ik er mijn hoofd nog verder over gebroken, ik kan me geen scenario bedenken waarin de regie deze opdracht toch nog tot een mooi einde zou kunnen brengen in het geval joke en steve de opdrachten niet kunnen uitvoeren. Ondertussen is Steve afgevallen waardoor enkel Joke overblijft. Ook in de afleveringen die volgden zag je duidelijk een Joke die altijd zich in invloedrijke posities zet, weinig geld verdient (zie follow the money) maar altijd op een subtiele manier, en altijd direct een doordachte strategie kan opwerpen, dit alles versterkt alleen maar de theorie.
Als tot nu toe niemand gaten geschoten heeft in je theorie naar jouw ogen, dan (1) heb je niet het volledige forum gevolgd waarschijnlijk en (2) doe ik dat zo meteen wel.

Of neen, ik begin er nu al aan. Meer bepaald je volledige uitgangspunt dat alles uitgevoerd moet worden in het belang van de regisseurs en dat opdrachten volledig volgens het boekje moeten lopen. Dat op zich is hier al aangetoond als onwaar. Meer bepaald in een artikel in Humo dat op dit forum al werd gepost. Hierzo: De Mol in de pers . In dat artikel leggen de makers onder andere uit dat de 'Rabid Joke'-proef niet ging zoals ze gehoopt hadden en dat die veel te vroeg was afgelopen. Daarmee op zich al kan je volledige uitgangspunt onderuit gehaald worden. Jij zegt dat Joke de eerste proef (levend begraven) bewust manipuleerde omdat de proef vanuit de productie een bepaald verloop moest kennen. Als dat het geval was, waarom dan niet bij de Rabid Joke waar Joke een zelfs nog grotere rol speelde en nog meer invloed had?
De productie stuurt de proeven niet bij terwijl ze doorgaan. En de productie kan ook niet achteraf afkomen met "het ging niet zoals we wilden dus we moeten even opnieuw" want iedereen kent de proef dan al. Met andere woorden: elke proef gaat zoals ze gaat. Soms zoals de producers het willen, soms niet. Maar ervan uitgaan dat de 'levend begraven'-proef sowieso 1 welbepaalde uitkomst MOEST hebben, dat is verkeerd. Bij de Rabid Joke had men ook een andere uitkomst gewenst, maar het was niet zo. So be it, pech. Hetzelfde geldt voor elke andere proef.

Dan, omdat je zegt dat niemand je originele post heeft onderuit gehaald... Ik betwijfel dit sterk, maar goed, here goes:
jonas.wollants schreef:Dus voor mij staat eigenlijk vast dat Joke of Steve de mol zijn, met een voorkeur voor JOKE. Nog een paar argumenten die dit ondersteunen:

- De mol heeft zelf gekozen wie in welke kist ligt: In de duurste kist lijkt het logisch dat je als mol daar de domste personen insteekt: Steve is dokter en Joke is dierenarts, niet bepaald de profielen van dommeriken. Tenzij je als mol zelf in de duurste kist gaat liggen, dan neem je natuurlijk best een andere slimmerik mee, zodat deze al geen geld verdient in de andere kisten.
De meest opvallende posities zijn de goedkoopste en de duurste kist. De goedkoopste omdat die het minste geld in het laatje kan brengen, terwijl je er wel snel genoeg uit bent om de rest van de proef te gaan manipuleren en een overzicht te bewaren. De duurste kist omdat die door het bedrag dat eraan vast hangt sowieso opvalt, terwijl je zelf amper invloed hebt en alle "schuld" in geval van falen op de anderen kan afschuiven.
Mocht ik Mol zijn, ik zou dan eerder mezelf in een van de andere kisten positioneren, die in het midden. Die vallen minder op en hoe minder je opvalt hoe beter. Tegelijk ben je er vrij snel uit om toch nog wat invloed te hebben. Je kan suggereren om te wachten tot 10 minuten voor het einde om de anderen te zoeken (zoals Jeffrey deed), je kan suggereren om 2 kisten (en het bedrag ervan) op te geven om niet te moeten wachten op die kandidaten en hun begrafenissongs (wat Lloyd deed), je kan bellen en na amper 1 beltoon al meteen neerleggen en zeggen dat het niet lukt (wat Lloyd mogelijk deed). Mogelijkheden zat.

Het is trouwens compleet ridicuul om kandidaten hun IQ te gaan beoordelen op basis van hun diploma. Je zegt dat Steve en Joke per definitie niet dom kunnen zijn omdat ze artsen zijn? Komt bij mij impliciet over als zouden anderen dan wél dom zijn omdat ze géén artsen zijn... Een compleet foute veronderstelling. Kijk naar Kelly bijvoorbeeld. Ongetwijfeld een slimme vrouw én als psychologe ook voorzien van de nodige mensenkennis. Maar doet het ertoe? Neen. Wat belangrijker was en wat ongetwijfeld de reden was om in haar in de goedkoopste kisten te steken, is dat ze ervaring had met escape rooms. Stel dat bijvoorbeeld Kelly en Katrien omgewisseld waren, dan waren Kelly en Pascale ook uit de kisten geraakt.. Nu Kelly in de goedkoopste kist zat, kon ze niet meer geld ophalen. Veruit de slimste zet van de Mol bij deze proef.
jonas.wollants schreef:- De mol doet sabotages graag subtiel, Joke doet allesbehalve verdacht in de eerste opdracht, integendeel, de gemiddelde kijker ziet Joke aan het werk die alle opdrachten kan oplossen, ideaal dus om de gemiddelde kijker van bij de start de indruk te geven dat Joke het al niet zal zijn.
Ik geef toe, het feit dat Joke vol voor het spel gaat is mijn hoofdargument om haar niet te verdenken. Zoals ik eerder al aangaf zou ik het waarschijnlijk op dezelfde manier aanpakken. Ervan uit gaan dat ze zo wordt afgeschilderd om níet verdacht over te komen vind ik echter fout. Vergeet niet dat 9 van de 10 deelnemers afgeschilderd worden zoals ze effectief het spel wilden spelen hé. Vergeet ook niet dat Cathy het even hard speelde en toch vaak werd verdacht. Ik zou hier dus echt niets achter zoeken.
jonas.wollants schreef:- Joke zegt tegen steve eerst "ik heb zelfs in de zaklamp gekeken maar daar zat niets in" , later zegt ze dan toch "ik heb hem toch gevonden in de zaklamp": dit lijkt me de ideale manier van Joke om de timing te bepalen, de bedoeling was dat ze zeker alle raadsels zouden kunnen oplossen, maar wel net te laat om hen op tijd te vinden.
Klopt dus ook niet, zoals we in de uitzending zagen. Joke en Steve hadden alle raadsels al opgelost en konden daarna niet anders dan wachten op de anderen. Of ze de raadsels nu opgelost hadden in de eerste 5 minuten of pas na 45 minuten, het maakte niets uit, want de anderen hebben Joke pas opgebeld 10 minuten voor het einde.. Als men dus "net te laat" was, dan is dat niet zozeer door Joke of Steve, maar wel doordat Katrien en Pascale niet eerder uit de kisten raakten waardoor de anderen niet eerder dat telefoonnummer hadden.

Oh ja, nog dit. "Ik heb in de zaklamp gekeken maar daar zat niks in". Je ligt in een donkere kist, je kijkt in de zaklamp (het enige van verlichting dat je hebt), waar een sleuteltje in zit dat vastgeplakt is. Denk je dan echt dat dat sleuteltje vastgeplakt is met plakband die licht geeft in het donker? Neen, dat zal wel zwarte plakband geweest zijn om het toch een beetje moeilijk te maken. En daardoor zie je dat sleuteltje niet en valt het ook niet uit de zaklamp als je die schudt. Joke zegt trouwens dat ze erin gekeken heeft, niet dat ze in die zaklamp gevoeld heeft naar een sleuteltje. Groot verschil.
jonas.wollants schreef:- De telefoon gaat bij de eerste poging niet, Joke zat hier in de ideale positie om haar telefoon even uit te zetten of om een oproep direct af te breken en zo een beetje tijd te winnen.
Jij vond dus niet dat Lloyd te snel de telefoon terug oplegde bij zijn eerste poging? Ik dus wel. Voor mij is de Mol Baha, maar als het Lloyd zal blijken te zijn zal ik er niet van opkijken, om reden als deze. Lloyd heeft de telefoon amper 2 seconden aan zijn oor en zegt al dat het niet lukt. Wat als hij een verkeerd telefoonnummer had ingegeven? Wat als hij niet echt op de belknop heeft gedrukt? Wat als hij wel belde, maar bij het naar zijn oor brengen van de telefoon al had neergelegd om te doen alsof en dus tijd te winnen? Hij wist trouwens ook dat niemand anders zijn telefoonnummer had zo lang hij zelf niet belde, dus kon niemand hem terug bellen... ALS er al iemand tijd won bij deze proef, dan is het Lloyd wel. Getuige ook hoe hij na het verkrijgen van de code voor de kist de telefoon meteen weg steekt en niet meer spreekt tegen Joke. Pas als het te laat is vraagt hij aan Joke en Steve om te roepen...
jonas.wollants schreef:- Aan de telefoon duurde het lang alvorens Joke de code gaf, Lloyd had al een paar keer gevraagd naar die code alvorens ze die uiteindelijk toch gaf, ook weer wat tijd winnen.
Lang? Ik zou het moeten herbekijken, maar als het 10 seconden duurde zal het veel zijn...
jonas.wollants schreef:- Ook verder in het spel zie je een Joke die geen geld opbrengt met de domino's
De domino's kan je even goed op Kelly steken.. Bovendien denk ik echt niet dat de Mol zich hiermee zou bezig houden terwijl het veel makkelijker is om te mollen bij de basketballen en de kippen. Zoiets geef je toch niet op om wat dominosteentjes te gaan zetten?
jonas.wollants schreef:en ook bij de afdaling van de rotswand lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ze op voorhand hiervoor getraind heeft, ze was een halve minuut sneller dan de tweede. Daardoor komt ze in een positie waar ze op het einde wordt weggebracht, ideaal voor de productie om nog eens een lange tijd samen te zijn met de mol om alles nog eens in detail te kunnen bespreken.
Het kan dat ze hiervoor getraind heeft, maar wat maakt dat uit? Joke lijkt me ook iemand die heel graag reist, die wel eens op trektochten zou gaan, die van niet veel dingen bang is. Mensen als Lloyd, Pieter, Steve en Katrien waren geen fan van hoogtes, maar Joke was vrij onbevreesd. Ze was denk ik trouwens ook aan anderen aan het uitleggen hoe ze het moesten doen met hun touwen, dus volgens mij is Joke gewoon iemand die dat al eerder gedaan heeft. Misschien gewoon een hobby van haar? Klimmuren genoeg in België ook..

Alle opdrachten zijn trouwens al voor de start van De Mol met de Mol zelf doorgenomen. In die mate zelfs dat de producers en de Mol elke dag eigenlijk genoeg hebben aan een vijftal minuten. Toen Gilles de Mol was babbelde hij soms wel eens met presentator Gilles indien mogelijk (bij die metroproef waar hij moest lopen), maar meer nu ook weer niet. Zo'n lange tijd samen met de Mol, dan nog na de eerste dag, ik zie daar het nut niet van in. Mocht deze proef nu na een week plaatsvinden, dan zou ik je nog volgen. Een wat langer moment om te debriefen kan dan nuttig zijn. Maar na de eerste dag al? Nee, vind ik niet logisch.
jonas.wollants schreef:Dus samengevat: ik vind het onmogelijk dat de makers geen veiligheid zouden hebben ingebouwd dat de openingsproef niet tot zijn climax zou kunnen komen. Ze hadden dat perfect kunnen doen, door bijvoorbeeld die GSM los in de kist van Joke te leggen, maar dat hebben ze niet gedaan. Voor de mensen die moesten graven was die veiligheid er wel ingebouwd, de kandidaten konden altijd de stickers wegnemen en het telefoonnummer tevoorschijn laten komen, dus dat telefoonnummer zou altijd gevonden worden, daarvoor was een veiligheid door de makers ingebouwd.
Ook hier dus: zie de passage in Humo over de Rabid Joke proef.
jonas.wollants schreef:Jullie merken nu dat ik het vooral over Joke heb, binnen die theorie is ook Steve verdacht, maar voorlopig verdenk ik dan Joke meer omdat Steve in een positie zat waarin hij minder kon tijd winnen zoals Joke heeft gedaan met bv de telefoon. Ook in het verdere spelverloop zie je dat Steve Jean Marie Pfaff goed raadt en ook pascal helpt met Pamela Anderson. Bij de afdaling van de rots geeft hij ook een goed antwoord. Mogelijk dat hij dit doet om hem van in het begin niet te verdacht te maken, maar dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Steve kon even goed de nummers niet gezegd hebben. Gewoon tegen Joke zeggen van "ik heb een kaartje met nummers, maar we weten niet wat ermee te doen", waarna Joke bij het telefoontje met Lloyd eerst nog aan hem zou moeten vragen naar de nummers en zo.. Steve had wel degelijk nog wat meer tijd kunnen winnen als hij de Mol was geweest. Als je zegt dat Joke kon mollen met haar telefoon, dan kan je dat even goed zeggen over Steve en zijn nummers. Het was trouwens Joke die vrijwel alle raadsels oploste, dus dan zou je toch geneigd zijn te denken dat Steve meer tijd heeft gewonnen dan Joke...

Dat Steve Jean-Marie Pfaff goed raadde was verbazend want hij stelde toch wat rare vragen.. In 'Wie ben ik' ga je niet meteen zo concreet door vragen als "ben ik een voetballer".. Je blijft eerst algemeen "ben ik man/vrouw", "leef ik nog", "ben ik europees", ... Steve ging toch concreet en had chance dat hij goed zat. Meer geluk dan kunde. Hetzelfde met Pamela Anderson.. Misschien de enige actrice die Steve bij naam kent, weet ik veel. Erg veel geluk dat het dan ook nog eens zij was..



------------

Tijd om af te ronden. Ik hoop dat ik je post voldoende onderuit heb gehaald? 😉
Also, no hard feelings ivm wat ik zei rond het arrogant over komen van je post. En hou in je achterhoofd dat in mijn tunnelvisie Joke absoluut NIET de Mol is.



EDIT/ Damn. Langste post ooit. 😲 Sorry, mensen!
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2018, 13:57

 3547  Sven
Cedric schreef:EDIT/ Damn. Langste post ooit. 😲 Sorry, mensen!
Eerste (mega)post die ik dit seizoen ook helemaal gelezen heb :albino:

Ik kies geen kant, maar dit is wat ik aan het forum zo leuk vind: iemand die iets aanbrengt en dan zien of het staat of valt 🙂
Doe dit maar eens op facebook! Not!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 13:58

 8153
Cedric schreef:Net dat tikkeltje uitgestraalde arrogantie waardoor ik het toch niet kan laten om tóch te reageren op je post die je laat uitschijnen als een vat vol onweerlegbare feiten. Komt daar nog de titel van dit topic bij met een intonatie van "ik weet hoe het zit en jullie zijn losers dat jullie het nog niet door hadden want ik had het al gezegd dus jullie hadden het moeten weten".
😂
Knappe post en goed beargumenteerd en gestaafd met voorbeelden. Ik weet niet of je gezoend wil worden, maar je mag alleszins een bank vooruit.
Gebruikersavatar

Frolva26 apr 2018, 14:15

 2204
Ik zal beginnen met een kleine bekentenis: ik ging er ook van uit dat de mol in de duurste kisten zou liggen, omwille van de mooie televisie die dat zou opleveren (Steve was mijn mol :mrgreen: ).

Nu Steve is afgevallen, begin ik hoe langer hoe meer te twijfelen of het wel nodig was om de mol daar aanwezig te hebben om te slagen in het opzet.
Meer en meer ben ik er van overtuigd dat de makers redelijk goed kunnen voorspellen hoe een opdracht zal verlopen (al valt dat nooit 100% te voorspellen).

Vergeet niet dat Joke en Steve (zelf) maar 3 raadsels moesten oplossen (minder dus dan Jeffrey en Channy); en al bij al waren die raadsels nu ook weer niet zo moeilijk (buiten Katrien en Pascale loste iedereen alle raadsels op).

Vorig seizoen vond ik het verdacht dat de dierenproef op het nippertje lukte; dat kwam volgens mij omdat de mol voor mooie televisie had proberen te zorgen. Maar de mol was elders aan het zingen. 😉

Akkoord, hier ging het om de 'openingsproef' en het zou jammer geweest zijn mocht die met een sisser aflopen. Maar om daaruit met zekerheid af te leiden dat Joke de mol is, dat gaat mij te ver.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 34