Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator04 apr 2018, 19:58

3483  Uma
beate.verheyde schreef:Bwa, in theorie konden ze zelf 15000 euro verdienen... mits ze 50 home runs sloegen 😂 😂 😂
Waarom maar 50?

BeaVer04 apr 2018, 20:05

1293  Uma
er waren toch maar 50 baseballs?

ex-molinator04 apr 2018, 20:07

3483  Uma
beate.verheyde schreef:er waren toch maar 50 baseballs?
Hoe zouden ze dan aan 6000€ kunnen geraken? 💡

Klaartje04 apr 2018, 20:13

2245  Uma
ex-molinator schreef:GDC zegt letterlijk: "Channy en Steve, jullie kunnen vandaag 6000 euro verdienden door gewoon vraagjes te beantwoorden uit het 5de leerjaar."

De machine zal in totaal 60 ballen afvuren.
Per geslagen bal kunnen de kandidaten lopen naar de volgende honk waar ze een rode bal in de mand moeten zoeken (om die dan later mee te nemen naar de volgende honk). Er is expliciet gezegd dat een kandidaat niet moet stoppen bij de honk indien hij/zij denkt een homerun te kunnen lopen. Dit impliceert dan wel dat ingeval er geen homerun gelopen wordt dat de kandidaat moet stoppen bij de volgende honk. (m.a.w. een kandidaat kan niet vertrekken vanaf honk 1 of 2 en dan doorlopen naar de homeplate met maar 1 bal). M.a.w. In het geval dat elke bal goed geslagen wordt staat na slag 3, Speler1 op honk 3 met 3 ballen, Speler2 op honk 2 met 2 ballen, en Speler3 op honk 1 met 1 bal. Pas bij slagbeurt 4 worden er 3 rode ballen binnen gebracht, als alles goed gaat dan bij slagbeurt 5 weer 3 rode ballen...
Klein rekenfoutje denk ik: 171 ipv 177 (57 x 3). Maar dat is muggenziften (ik had hoger ook 3 teveel geteld 🙂 ). De rest van je uitleg klopt natuurlijk wel als een zwerende vinger.

ex-molinator04 apr 2018, 20:19

3483  Uma
Klaartje schreef:Klein rekenfoutje denk ik: 171 ipv 177 (57 x 3). Maar dat is muggenziften (ik had hoger ook 3 teveel geteld 🙂 ). De rest van je uitleg klopt natuurlijk wel als een zwerende vinger.
:oops: ja, het was een euhhhh, rekenfoutje :mrgreen:

edit: ik zie nog een foutje, na de 5de slagbeurt spring naar ik de 7de???
Komt ervan als je aan 't koken bent en aan 't forummen.
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 04 apr 2018, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.

BeaVer04 apr 2018, 20:25

1293  Uma
ex-molinator schreef:Hoe zouden ze dan aan 6000€ kunnen geraken? 💡
Heb net dit stukje (na duust reclamefilmpjes) herbekeken.
Het waren inderdaad 60 baseballs, geen 50, dus kunnen ze eigenlijk 18000 euro verdienen (in theorie), wat praktisch onmogelijk is. Er wordt ook letterlijk niet gezegd hoeveel rode ballen er in het spel zijn, maar aangezien 1 rode bal 1 vraag is en 100 euro waard is, zijn er dus ook 60 rode ballen.

Jay-Lo04 apr 2018, 20:40

1690  Sven
beate.verheyde schreef:Heb net dit stukje (na duust reclamefilmpjes) herbekeken.
Het waren inderdaad 60 baseballs, geen 50, dus kunnen ze eigenlijk 18000 euro verdienen (in theorie), wat praktisch onmogelijk is. Er wordt ook letterlijk niet gezegd hoeveel rode ballen er in het spel zijn, maar aangezien 1 rode bal 1 vraag is en 100 euro waard is, zijn er dus ook 60 rode ballen.
Juist, helemaal op t einde, wanneer Pieter de homerun loopt, is er iemand (Pascale?), die in de bak zoekt en zegt: "er zijn er geen meer".

BeaVer04 apr 2018, 20:47

1293  Uma
Dat geloof ik dan niet, dat er geen meer waren. Zullen ze die 60 ballen dan niet over de 3 honken verdeeld hebben? 20 per honk dus.
En aangezien ze niet alle ballen binnen hadden en ook geen 60 vragen gesteld hebben gekregen, zullen er wel nog een paar rode ballen in die bak gezeten hebben.

Jay-Lo04 apr 2018, 20:51

1690  Sven
beate.verheyde schreef:Dat geloof ik dan niet, dat er geen meer waren. Zullen ze die 60 ballen dan niet over de 3 honken verdeeld hebben? 20 per honk dus.
En aangezien ze niet alle ballen binnen hadden en ook geen 60 vragen gesteld hebben gekregen, zullen er wel nog een paar rode ballen in die bak gezeten hebben.
Dat was in de ballenbak, en er zijn ook ballen "verloren" gegaan tijdens het spel. Bvb toen Baha begon te lopen wanneer hij niet moest, de ballen die ze dan hadden telden niet.

BeaVer04 apr 2018, 20:53

1293  Uma
heel juist, daar geen rekening mee gehouden ^_^

chicawah.janssen04 apr 2018, 21:14

8153
Het duizelt mij langs alle kanten. Ik zou het nooit in mijn hoofd gehaald hebben al die theoretische berekeningen te maken, dus ik sta paf, ben perplex, sta met mijn mond vol tanden en val achterover van zoveel mensen met een wiskundeknobbel. Als ik straks niet kan slapen zal ik rode ballen tellen i.p.v. schaapjes.
Maar... euh... ik wil niet vervelend doen... maar doet het er veel toe?

Klaartje04 apr 2018, 21:29

2245  Uma
chicawah schreef:Het duizelt mij langs alle kanten. Ik zou het nooit in mijn hoofd gehaald hebben al die theoretische berekeningen te maken, dus ik sta paf, ben perplex, sta met mijn mond vol tanden en val achterover van zoveel mensen met een wiskundeknobbel. Als ik straks niet kan slapen zal ik rode ballen tellen i.p.v. schaapjes.
Maar... euh... ik wil niet vervelend doen... maar doet het er veel toe?
Het doet er inderdaad ook niet veel toe! 🙂

Maar dat heb je vaak met van die theoretische berekeningen. Vaak is de werkelijkheid in de praktijk slechts benaderbaar en niet zoals exact theoretisch berekend.

By the way, zo'n "wiskundeknobbel" is soms ook vervelend om in slaap te geraken. Je blijft rode ballen tellen tot in het oneindige, totdat de zon alweer terug opkomt. 🙂
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10