Frolva schreef:
Dat maakt Joke en Steve toch verdacht voor mij. Ze konden de proef ook doen mislukken (toch voor het grootste bedrag) door de code pas laat te vinden.
Vind ik een goede opmerking. In deze theorie zijn Joke, maar vooral Steve, veel verdachter dan Lloyd. Als de makers echt wouden dat de kisten geopend werden, dan zouden ze er voor zorgen dat
1. Er altijd gebeld kon worden (dit kan door de X'en te laten wegnemen, wat gewone deelnemers uiteindelijk altijd zullen doen)
2. de code nét te laat doorgegeven wordt aan de bellers zodat er niet genoeg tijd meer is om de kisten open te maken, de kaart te lezen en naar de nieuwe kisten te lopen
Echter, moest ik de mol zijn, zou ik nooit de plaats van Steve kiezen, ook al zouden de makers dat willen voor goede TV. Stel dat je met superkandidaten zit die er allemaal al snel uitgeraken, en dus het telefoonnummer vinden. Als je dan nog een half uur moet staan treuzelen voor je die code doorgeeft om die kist met de schoppen te openen, dan maak je jezelf wel heel verdacht... en dat risico neem je nog niet als mol de eerste opdracht, naar mijn mening