Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

Frolva02 apr 2018, 14:29

2204
Wat mij ook niet duidelijk is (en wat ik dus vreemd vind) is dat Lloyd en Jeffrey vonden dat het om zeep was omdat Katrien de rest had ingelicht.
Indien ze mee zouden gaan in het voorstel om de pasvragen te verdelen, dan zouden ze toch moeten proberen om Joke 'levend' aan de haciënda te krijgen, en hoe zouden ze dat beter kunnen doen dan door te zeggen dat zij Joke hebben afgeschoten?
Of ze zouden kunnen zeggen dat ze Joke onder schot houden terwijl de anderen geld verzamelen.

Er was toch helemaal niets om zeep?
Of mis ik iets?

Afbeelding

cheyenne.willocx02 apr 2018, 14:35

4
Wat mij opviel was op het einde, toen Gilles zei,
"eigenlijk was hier maar 1 winnaar, de mol"
vlak na dat Jeffrey verantwoordelijkheid op zich had genomen en de hele proef had doen mislukken.
Ook komt Jeffrey goed in beeld wanneer Gilles zegt, dat enkel de mol gewonnen heeft vandaag.

Mateo02 apr 2018, 14:42

870
Vlak vóórdat hij deze zin uit, kijkt hij in een split second naar rechts (waar onder meer Steve staat, als ik me dit goed herinner) en vlak daarna helemaal naar links (waar Joke en Pieter staan).
Maar mogelijk heeft hij juist zijn blik NIET naar het midden van de groep willen richten... Wie stond daar op dat moment?
Laatst gewijzigd door Mateo op 02 apr 2018, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Holmes02 apr 2018, 14:44

395
Frolva schreef:Er was toch helemaal niets om zeep?
Of mis ik iets?
Dat is het onbegrijpelijke aan heel die proef.
Ze hadden Joke in het vizier, op een verre afstand van de haciënda.
Er was nog tijd genoeg voor de ruiters om geld naar de haciënda te brengen, maar ze opteren om Joke onmiddellijk te liquideren, nog voor er een euro in de vaas zit.
Als je speelt voor de groep, speel je niet alleen tegen de pasvragen maar speel je ook voor het geld... en dat hebben de 3 personen in de truck volledig om zeep geholpen....

brian.jason02 apr 2018, 17:02

22
cheyenne.willocx schreef:Wat mij opviel was op het einde, toen Gilles zei,
vlak na dat Jeffrey verantwoordelijkheid op zich had genomen en de hele proef had doen mislukken.
Ook komt Jeffrey goed in beeld wanneer Gilles zegt, dat enkel de mol gewonnen heeft vandaag.
Dat klinkt natuurlijk goed die quote "slechts één winnaar: de mol", maar het is natuurlijk niet correct.
Alle deelnemers (buiten Joke) waren óok winnaars van de proef aangezien ze geen achterstand hadden opgelopen t.o.v. Joke (en mogelijk andere kandidaten) tijdens de eliminatie.

kim.baudart02 apr 2018, 17:42

138
brian.jason schreef:Dat klinkt natuurlijk goed die quote "slechts één winnaar: de mol", maar het is natuurlijk niet correct.
Alle deelnemers (buiten Joke) waren óok winnaars van de proef aangezien ze geen achterstand hadden opgelopen t.o.v. Joke (en mogelijk andere kandidaten) tijdens de eliminatie.
Dat maakt dat ze niet echt verliezers zijn, maar ook niet echt winnaars hé. Ze hadden kunnen geen achterstand oplopen én geld verdienen. Heel gemakkelijk zelfs, zodra ze Joke onder schot hadden, rustig afgwachten tot al het geld verzameld en in de kruik gedeponeerd was. Ik zie niet in hoe Joke nog van hen had kunnen ontsnappen, 1 persoon ongewapend en te voet tegen 3 met een pick-up en een wapen.

mollig1802 apr 2018, 17:45

229  Bert
cheyenne.willocx schreef:Wat mij opviel was op het einde, toen Gilles zei,
ik vond even goed dat lloyd op dat moment in beeld kwam.

Wat allicht wil zeggen dat het niet veel wil zeggen 😃

mollig1802 apr 2018, 17:57

229  Bert
het feit dat Joke 1 pasmunt verbergt, zie ik eerder actie vanuit een kandidaat dan als een actie van een mol.

Had Joke dat niet gedaan had ze er iedereen 2 kunnen geven en was de kans groter dat de personen in de auto akkoord zouden gaan. Dan was de proef mislukt én was alle vertrouwen binnen de groep volledig weg.

chicawah.janssen02 apr 2018, 18:05

8153
mollig18 schreef:het feit dat Joke 1 pasmunt verbergt, zie ik eerder actie vanuit een kandidaat dan als een actie van een mol.

Had Joke dat niet gedaan had ze er iedereen 2 kunnen geven en was de kans groter dat de personen in de auto akkoord zouden gaan. Dan was de proef mislukt én was alle vertrouwen binnen de groep volledig weg.
Verborg ze een jeton of sprak ze de waarheid toen ze zei dat ze er 1 verloren was? Bij gebrek aan zakken had ze de jetons in haar "koessen hestookn", dus het is mogelijk dat ze er gewoon 1 verloren was.
Het waren echt wel grote schijven om mee te nemen zonder rugzak, zakken of vervoermiddel :roll:
Zelf zou ik ze in mijn beha gestoken hebben, daar zaten ze toch wat veiliger, zij het misschien minder comfortabel voor mezelf. En na nog 5 schijven erbij en zeker na 10 was het toch wel een raar zicht geweest :mrgreen:

Elysia198502 apr 2018, 18:19

105
chicawah schreef:Verborg ze een jeton of sprak ze de waarheid toen ze zei dat ze er 1 verloren was? Bij gebrek aan zakken had ze de jetons in haar "koessen hestookn", dus het is mogelijk dat ze er gewoon 1 verloren was.
Het waren echt wel grote schijven om mee te nemen zonder rugzak, zakken of vervoermiddel :roll:
Zelf zou ik ze in mijn beha gestoken hebben, daar zaten ze toch wat veiliger, zij het misschien minder comfortabel voor mezelf. En na nog 5 schijven erbij en zeker na 10 was het toch wel een raar zicht geweest :mrgreen:
Joke vertelt aan de camera’s achteraf (dus aan het publiek) dat ze er eentje heeft verborgen. Hier heeft ze geen tactisch voordeel in het spel om te liegen. Ook in dit stukje in De Standaard zie je dit bevestigd: ‘En ons Joke gaat te biecht: jeton nummer acht zat nog in haar koes. Foei zeg, jokkebrok! Alé, ‘t is goed, voor één keer.’

Wat betreft dat raar zicht...zeker als je ze niet gelijk zou verdelen! 😂

billie.holiday02 apr 2018, 18:46

462  Bert
Was er een tijdslimiet met die proef. Ik veronderstel dat Joke wist dat de helikopter maar 20 minuten kon vliegen. Ik zou gewoon 20 minuten geschuild hebben en dan pas terug gaan lopen zijn. De kans voor Joke was dan meer gegarandeerd dat ze heelhuids toekwam. Joke had er beter 4 in haar kouse gedaan en laten uitschijnen dat dit het eerste dorp was waar ze kwam. Dan kon ze de laatste 4 eerlijk verdelen en had ze zelf er 4 extra.
Die opdracht leek of we met 8 mollen te maken hadden en 1 deelnemer.

Ze zijn er weer als kiekens zonder kop ingevlogen.

Margot302 apr 2018, 18:56

91
kim.baudart schreef:Dat maakt dat ze niet echt verliezers zijn, maar ook niet echt winnaars hé. Ze hadden kunnen geen achterstand oplopen én geld verdienen. Heel gemakkelijk zelfs, zodra ze Joke onder schot hadden, rustig afgwachten tot al het geld verzameld en in de kruik gedeponeerd was. Ik zie niet in hoe Joke nog van hen had kunnen ontsnappen, 1 persoon ongewapend en te voet tegen 3 met een pick-up en een wapen.
Als dat het scenario zou geweest zijn, zou ik als Joke toch nog gewoon verder branden en verder lopen. de kans dat ze wint is klein, maar hoe meer zij brand hoe minder geld voor de rest en hoe meer kans dat je de 3 in de truck kan overtuigen voor een paar vrijstellingen. ze kunnen Joke enkel tegenhouden door te schieten en dan hebben ze niets. Ik vind dat zij in de luxepositie zat.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 23