mollig18 schreef:ik weet dat de meningen hierover verschillen maar ik vind dat je je onmogelijk minder "mols" kan gedragen dan Baha in deze proef. Ik heb wel de indruk dat hij tamelijk zeker is van zijn spoor.Over het weggeven van alle controle door de andere nulkoffer te kiezen, ben ik het niet volledig eens. Dat zou wel eens juist heel mols kunnen zijn in volgende situatie:
Door mee te doen met Jeffrey geeft hij eigenlijk alle controle weg.
De Mol weet wie de afvaller is.
Stel dat Jeffrey, de man die als eerste een nulkoffer pakt, nu eens NIET de oorspronkelijke afvaller was?
Dan is het een goed plan B voor de Mol om ook direct een nulkoffer te pakken, zodat de echte afvaller met een geldkoffertje opgescheept zit. Resultaat: dat bedrag verdwijnt uit de pot als de echte afvaller uiteindelijk ook uit het spel verdwijnt. Goed werk van de mol: bedrag weg en proef mislukt, nog eens 3000 knotsen "doorgechast".
Indien de persoon van wie de Mol weet dat hij/zij de echte afvaller is, een koffertje met geld in handen heeft, dan biedt de Mol deze persoon ook de mogelijkheid om zijn vel te redden door pasvragen te kopen. Resultaat voor de mol: dat afkoopgeld is al weg, de 3000 euro is ook al weg. En wie weet levert het de afkoper toch nog te weinig op om alsnog zijn vel te redden en verdwijnt het resterende bedrag ook nog eens door de gootsteen. Maar dat was plan C.
Neen, alle controle over het geld weggeven door de tweede nulkoffer te kiezen? Zeker niet, als je het bekijkt zoals ik hierboven aanhaal.