Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator01 mei 2018, 09:16

3483  Uma
Klaartje schreef:Ik vind het raar dat Pascale die stinklucht heel stoicijns lijkt te ondergaan, alsof ze gewend is aan stank. Maar als mol krijgt ze natuurlijk zuivere lucht in te ademen.

Maar als ze de mol is, heeft ze in de voorbereiding geoefend op deze proef en hebben ze haar ook de geur van de echte stinkbom laten ruiken. Als Mol zou ik dan eerder net doen alsof ik iets vreselijk onwelriekends rook en dat ik moeite heb om niet gaan te kokhalzen (ook al ruik je in werkelijkheid een rozengeurtje) in plaats van te laten uitschijnen dat die stank je niks kan schelen. Zo stoicijns dit ondergaan alsof je rozengeur zit in te ademen is in mijn ogen niet de beste taktiek als mol. Een beetje acteren ipv volledig Zen voor je uit zitten staren, dat zou ik doen.
Daar zeg je het: "jij zou het zo doen".
Ik denk dat ik het ook stoicijns zou ondergaan. Uiteindelijk is een stinkbom maar een tijdelijk probleem.
Mensen die niet tegen pepers kunnen hebben een ander probleem: het verbrande gevoel in je mond blijft lang nazinderen (niet slechts 1 of 2 minuutjes).

Over die pepers trouwens: de jalapeno die ze voorgeschoteld krijgen is absoluut niet een van de pikantste. De echt pikantste zijn trouwens niet zomaar te eten tenzij je echt een pepervreter bent en zelfs dan kan je echte verschijnselen van brandwonden vertonen.
Zelf ben ik opgegroeid met hete (echt hete) pepers (Scotch Bonnet) en kan gerust een paar jalapenos zo opeten.
BTW water of melk drinken als het te heet wordt, is echt geen goed idee: het verspreidt de actieve stof in je mond waardoor je amper een paar seconden een verkoelend effect krijgt. Het beste is gewoon droog brood kauwen en dan uitspuwen.

Klaartje01 mei 2018, 10:54

2245  Uma
pieter-jan.jorissen schreef:Zoals Pieter doet bedoel je 😃
Inderdaad, zoals Pieter en Baha doen. Want die doen eigenlijk ongeveer hetzelfde als Joke.

De mol heeft volgens mij op deze opdracht heel goed geoefend en de kans gehad om mensen te observeren die deze stanklucht moesten opsnuiven. Deze beproevingen kan je heel goed vooraf oefenen en mensen proberen te imiteren die de stanklucht proberen te weerstaan.

Pascale gaf echt de indruk helemaal niks te ruiken. Als ze de mol is, dan heeft ze zich hier 100 procent verraden. Dan is het eigenlijk heel slecht geacteerd voor iemand die van zichzelf beweert dat ze toneel kan spelen...

Jay-Lo01 mei 2018, 10:59

1690  Sven
jochen.rommelaere schreef:Tijdens het herkijken vond ik deze handen tijdens de proef...lijken mij mannenhanden

Afbeelding
Ja, met een ring aan, ik dacht die al eens gezien te hebben.
Bij de bovenste zie je rechts boven een kakkerlak. Hier dacht ik eerst dat het Pieter zijn handen waren. Maar kan ook zijn dat Gilles zo'n ring aan heeft ergens. Tijdens de proef heeft niemand ringen aan.

Afbeelding
Deze zijn dezelfde handen in de slangenbak.
Als het de handen van een kandidaat zijn, hebben we de mol, want de slangenproef werd niet gedaan.
Afbeelding

Jansen01 mei 2018, 11:21

3423  Yens
Jay-Lo schreef:Ja, met een ring aan, ik dacht die al eens gezien te hebben.
Bij de bovenste zie je rechts boven een kakkerlak. Hier dacht ik eerst dat het Pieter zijn handen waren. Maar kan ook zijn dat Gilles zo'n ring aan heeft ergens. Tijdens de proef heeft niemand ringen aan.

Afbeelding
Deze zijn dezelfde handen in de slangenbak.
Als het de handen van een kandidaat zijn, hebben we de mol, want de slangenproef werd niet gedaan.
Afbeelding
Goed gezien en gevonden 😲 De ring lijkt op een trouwring en ik vrees dat niemand van de overgebleven mannen getrouwd is. Of dragen priesters een trouwring omdat ze "getrouwd zijn met God"? Gilles is volgens mij ook niet getrouwd, heb onlangs ergens gelezen dat zijn relatie met Linde Merckpoel gedaan is en ik denk niet dat ze getrouwd waren... Het kan natuurlijk ook een soort van "verbintenis" ring zijn.

Wat betreft de twee foto's, die spreken mekaar toch tegen? Volgens kunnen dat nooit dezelfde handen zijn? Op de bovenste foto zie je duidelijk een kakkerlak, dus het gaat dan zeker om een kandidaat want de mol heeft in de plaats van de kakkerlakken een teddybeer in de mystery box zitten. Op de onderste foto zie je de slang, dat kunnen dus enkel de handen zijn van iemand van de productie of van de mol, want de slang is nooit voorgekomen in de spel?

Klaartje01 mei 2018, 11:41

2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Goed gezien en gevonden 😲 De ring lijkt op een trouwring en ik vrees dat niemand van de overgebleven mannen getrouwd is. Of dragen priesters een trouwring omdat ze "getrouwd zijn met God"? Gilles is volgens mij ook niet getrouwd, heb onlangs ergens gelezen dat zijn relatie met Linde Merckpoel gedaan is en ik denk niet dat ze getrouwd waren... Het kan natuurlijk ook een soort van "verbintenis" ring zijn.

Wat betreft de twee foto's, die spreken mekaar toch tegen? Volgens kunnen dat nooit dezelfde handen zijn? Op de bovenste foto zie je duidelijk een kakkerlak, dus het gaat dan zeker om een kandidaat want de mol heeft in de plaats van de kakkerlakken een teddybeer in de mystery box zitten. Op de onderste foto zie je de slang, dat kunnen dus enkel de handen zijn van iemand van de productie of van de mol, want de slang is nooit voorgekomen in de spel?
Volgens mij zijn het de handen van dezelfde persoon in de twee foto's, zowel bij de kakkerlakken als de slang. De ring aan de ringvinger van de linkerhand is duidelijk te zien op beide foto's.

Volgens mij zijn het geen handen van een kandiidaat, maar zijn het beelden die geschoten zijn ter illustratie van de mogelijke beproevingen. Ik denk dat het een medewerker is van de crew of misschien GDC zelf (al betwijfel ik of Gilles dat zelf wel durft). Misschien moeten we dat laatste eens aan Linde M. vragen, die zal wel kunnen inschatten of haar ex dat durft.

Frolva01 mei 2018, 11:43

2204
Klaartje schreef:Als ze de mol is, dan heeft ze zich hier 100 procent verraden.
Dit soort uitspraken vind ik toch hoogst merkwaardig. 😉
(niets persoonlijk hoor Klaartje, eerder las ik dat Joke bij 'Rabid Joke' slecht acteerde als ze de mol was)

Ofwel heeft ze zich 100% verraden, en dan is ze de mol.
Ofwel heeft ze zich niet verraden, en kan ze de mol zijn of een kandidate.
:mrgreen:

billie.holiday01 mei 2018, 11:49

462  Bert
Een trouwring draag je meestal aan je linkerhand, is Pascale nog getrouwd ? Volgens mij zou ik het niet denken, omdat haar zoon op bezoek kwam.
Laatst gewijzigd door billie.holiday op 01 mei 2018, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

marc.roose01 mei 2018, 11:51

193  Sven
billie.holiday schreef:Een trouwring draag je meestal aan je linkerhand, is Pascale nog getrouwd ?

nope ... is de linkerhand

mollig1801 mei 2018, 11:53

229  Bert
steve droeg de zijne aan zijn rechterhand 😃

Klaartje01 mei 2018, 11:59

2245  Uma
Frolva schreef:Dit soort uitspraken vind ik toch hoogst merkwaardig. 😉
(niets persoonlijk hoor Klaartje, eerder las ik dat Joke bij 'Rabid Joke' slecht acteerde als ze de mol was)

Ofwel heeft ze zich 100% verraden, en dan is ze de mol.
Ofwel heeft ze zich niet verraden, en kan ze de mol zijn of een kandidate.
:mrgreen:
Wat Joke betreft, had ik toch 100 procent gelijk, toch? Ik zei "als Joke de mol is, dan vind ik het slecht geacteerd". Nu, Joke is niet de mol, dus wat we zagen was dus alleen maar "raar", zoals ik ander gedrag van Joke ook "raar" vond.

Het gaat me hier in eerste instantie over de "acteerprestatie" van de Mol in deze opdracht. Wat te doen als Mol?

Stoicijns de stinkbom ondergaan vind ik een slechte acteerkeuze als Mol. De mol heeft geoefend op deze beproevingen en dan vind ik de keuze van de Mol om die stank stoicijns te ondergaan, een vreemde acteerkeuze. Bovendien weet de mol toch ook dat hij/zij bij die proef geen stanklucht krijgt maar gewone lucht (of zelfs een lekker geurtje).

Het proberen stoicijns te ondergaan als kandidaat is een keuze, je probeert de stank zo goed mogelijk te verdragen door je volledig af te sluiten en zo de proef te laten slagen. Als kandidaat had Pascale daar blijkbaar minder moeite mee als de rest.

Voor mij is het duidelijk: als Pascale de mol is, dan verraadt ze zich voor mijn part hier duidelijk. Als ze een kandidate is, dan kan ze blijkbaar heel goed tegen die stank.

marc.roose01 mei 2018, 11:59

193  Sven
marc.roose schreef:nope ... is de linkerhand
oeps .. foutje van mij ...... dacht ergens "rechterhand" gelezen te hebben

chicawah.janssen01 mei 2018, 12:04

8153
billie.holiday schreef:Een trouwring draag je meestal aan je linkerhand
Niet waar. Aan welke hand je je trouwring draagt, is streekgebonden: links in Oost- en West-Vlaanderen, rechts in Antwerpen en Brabant en ik denk ook Limburg. En dan zijn er ook mensen die gewoon zelf kiezen. Of getrouwde mensen die geen trouwring (meer) dragen.
De ring die je hier ziet kan trouwens 😉 net zo goed een andere ring zijn.

Het is niet omdat Pascales zoon kwam dat ze niet getrouwd is hé. Bij Cathy kwam haar broer.
Als ik zou meedoen zou waarschijnlijk mijn zoon komen omdat mijn man niet op TV wil (en omdat ik met mijn zoon veel meer kans op slagen heb als we samen een fysieke proef zouden moeten doen).
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18