Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

mollig1827 mar 2018, 15:28

229  Bert
Doet Lloyd niet erg zijn best om de proef te vertragen?
ZEker als ze op zoek gaan naar de laatste kisten.

Het is ook moeilijk te zeggen met de uiteindelijke montage in hoeverre er gediscussieerd is om die laatste 2 cijfers om te draaien en de 750 euro op te geven.
Als mol zou ik dit in elk geval zo lang mogelijk uitstellen.

Wat me ook op viel is wanneer Gilles zegt dat de proef op 1u en 6 minuten is afgelegd, Lloyd zich een 5tal seconden wegdraait van de camera en dan niet echt teleurgesteld lijkt als hij zich weer omdraait.

sara.pantoja27 mar 2018, 15:46

100
mollig18 schreef: ...
Wat me ook op viel is wanneer Gilles zegt dat de proef op 1u en 6 minuten is afgelegd, Lloyd zich een 5tal seconden wegdraait van de camera en dan niet echt teleurgesteld lijkt als hij zich weer omdraait.
Volgens mij hadden ze de proef in 1u4m gedaan

mollig1827 mar 2018, 15:46

229  Bert
ik denk dat de reden dat het woord "pluim" was enkel zo was omdat je nu eenmaal niet veel woorden kan vormen met een 5letterig cijferslot waarvan er hooguit 10 letters in zitten.

Kent er iemand die sloten? Zijn dat altijd dezelfde 10 letters die daarin voorkomen?

Vermoljoen27 mar 2018, 16:08

2354  Uma
sara.pantoja schreef:Volgens mij hadden ze de proef in 1u4m gedaan
Idd, het was 4 min.

astridm27 mar 2018, 16:35

287
chicawah schreef:Het is inderdaad erg dubbel.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat veel mensen (niet alleen hier) Lloyd zo verdacht vinden. Volgens mij is die veel te spontaan en een te grote flapuit om de mol te kunnen zijn.
Maar natuurlijk kan ik volledig fout zitten... :?
Misschien allemaal mensen die de Nederlandse mol hebben gezien? Spontaan, flapuit, brutaal, fanatiek, vol ideeen, leider en door iedereen vertrouwd. Er was maar 1 deelnemer die aan hem twijfelde en die uiteindelijk (pas op het laatst) vol voor hem is gegaan en dan ook gewonnen heeft.

frank.troch27 mar 2018, 16:45

253  Yens
Frolva schreef:De proeven worden op voorhand getest, en in denk dat de makers heel goed 'weten' dat de kans heel groot is dat er minstens één duo niet uit zal geraken. (Kijk naar Katrien en Pascale, die zelfs niet voorbij het eerste raadsel geraakten).

En stel dat het allemaal superkanditaten zouden zijn, dan is het niet onlogisch dat degene die het meeste raadsels moeten oplossen niet slagen. En als dat wel te verdacht zou zijn, dan kan je de proef alsnog (volledig) laten slagen.
Het kan ook een tactiek zijn van Pascale als mol om zich met Katrien te plaatsen (ze weet dat die claustrofobie heeft). Ze weet dat die dan niet mee zal zoeken naar de oplossing van het raadsel en dan is het makkelijker om jezelf ook van de domme te houden en "PLUIM" niet te vinden. En zo verlies je je eigen geld zonder je te verdacht te maken, verlies je ook tijd voor de groep en is de kans groot dat de 2.500 EUR dus ook verloren gaat.

chicawah.janssen27 mar 2018, 16:48

8153
Ik vind dit ook een goeie.
Jeffrey lag wel in een dure kist en is snel uit geraakt. Maar later zag hij de pijl op de agave niet.
Bij de basket heeft hij wel gescoord, maar de rappel was gene vette (maar hij heeft blijkbaar hoogtevrees en zag er heel bleek uit toen hij weer grond onder zijn voeten had).

chicawah.janssen27 mar 2018, 17:52

8153
frank.troch schreef:Het kan ook een tactiek zijn van Pascale als mol om zich met Katrien te plaatsen (ze weet dat die claustrofobie heeft). Ze weet dat die dan niet mee zal zoeken naar de oplossing van het raadsel en dan is het makkelijker om jezelf ook van de domme te houden en "PLUIM" niet te vinden. En zo verlies je je eigen geld zonder je te verdacht te maken, verlies je ook tijd voor de groep en is de kans groot dat de 2.500 EUR dus ook verloren gaat.
Zit iets in, maar toch... zoals eerder door iemand geopperd werd: voor goede TV was het nodig dat de "verkeerde" kisten van Joke en Steve geopend werden en de anderen met de kaart op zoek moesten.
Stel dat de anderen waren blijven wachten op Katrien en Pascale (ze dachten dat Joke en Steve voor hun neus lagen) en hun uur was om: wat dan?

janeen.janssens27 mar 2018, 18:03

30  Bert
Frolva schreef:........., dan is het niet onlogisch dat degene die het meeste raadsels moeten oplossen niet slagen. .........
En dat is nu net de belangrijke afwijking in de spelopbouw :

250 E : code 1 :pluim
500 E : + code 2 : sleuteltje in zaklamp
750 E : + code 3 leven/dood 14679
1000 E : + code 4 letterslot LOT
2500 E : pluim +sleuteltje+ 14679 wat telefoon en 648 oplevert....
De "duurste" kandidaten moesten dus maar 3 codes breken om 2 "sleutels " in handen te hebben. ..vanaf dan moet/kan er enkel gewacht op een telefoontje/bevrijding van buitenaf.

Het zijn de "opgravers" die de resterende slotjes moeten kraken : 1 . begrafenislijst om telefoonnummer te vinden, en 2 . met behulp van de kaart de juiste graven te vinden.... 2 x buiten controle van de 2500 kist liggers.

648 blijft voor mij dus een ingebouwde nep tussenstap om tijd te verliezen.... misschien was Lloyd idd. de pechvogel die per toeval de telefoon bediende en als goede kandidaat alle stappen veilig volgde, maar in deze opdracht had hij het meeste kans om te mollen.

Konden Joke/Steve saboteren vanuit hun dure kisten? Ja, alleen hebben ze dan heel veel armslag weggegeven. Vooral Steven had weinig controle zonder telefoon. Hij kon enkel het oplossen van de raadsels rekken, of desnoods een verkeerde code doorgeven..... idem voor Joke die ook nog met de telefoon kon prutsen...... maar dat hebben ze niet gedaan.

My humble opinion : ofwel was er besloten om niet te veel te mollen in de 1e aflevering, ofwel zijn ze niet de mol.

chicawah.janssen27 mar 2018, 19:49

8153
janeen.janssens schreef:... misschien was Lloyd idd. de pechvogel die per toeval de telefoon bediende en als goede kandidaat alle stappen veilig volgde, maar in deze opdracht had hij het meeste kans om te mollen...
Liep er niet ook iets mis toen hij belde? Hij moest in ieder geval eens herbeginnen...

Suspicious27 mar 2018, 22:20

106
chicawah schreef:Liep er niet ook iets mis toen hij belde? Hij moest in ieder geval eens herbeginnen...
Of was de lijn bezet, toen hij de eerste keer belde? 😃

Andreas27 mar 2018, 22:57

Molerator  113
Ik zou er geld op durven zetten dat de mol zeker uit de kist is gekomen en ik denk ook dat de mol toen hij/zij waarschijnlijk al wist dat de opdracht mislukt was en ze buiten de tijd waren extra hard is beginnen lopen en extra zijn/haar best is gaan doen, dan denk ik bijvoorbeeld aan Jeffrey die het laatste graf nog opmerkt heeft wilicht buiten de tijd en dit leverd ook wel betere televisie op dat het graf nog gevonden geweest is 🙂
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 34