Auto gaat (zonder geweer) zo snel mogelijk munten verzamelen.
Paarden (met 2 geweren) jagen op Joke.
Helicopter (1 geweer) bied steun vanuit de lucht en verdedigt nadien de vaas.
Frolva schreef:Iemand die begrijpt waarom Joke en Channy 10 minuten hebben gewacht alvorens met de helikopter te vertrekken?Door later te vertrekken zijn je pionnen ook al iets meer op het veld waardoor de kans groter is dat 1 van de 2 dicht genoeg is om haar op de grond te achtervolgen nadat ze gespot is. (ik denk ook dat de grond vlak bij take-off meer bomen had dus Joke verder laten lopen zorgt ervoor dat er meer open terrein en minder verstopplaats is.
Ik weet dat hun vliegtijd beperkt was tot 20 minuten, maar zie geen voordeel in het wachten.
chicawah schreef: Ze had op het ogenblik van de confrontatie met de truckers 7 pasvragen: 4 van haar eerste stempelbeurt (5 - 1 want ze was er 1 verloren) + 3 die ze al gestempeld had op het ogenblik dat de truckers bij haar aankwamen.Er liggen denk ik maar 4 schijven per locatie en dit was haar 2e dorp (4+4). Als ze meer pasvragen wou uitdelen moesten ze naar andere dorpen rijden.
Ze had dus ook kunnen voorstellen om haar de 2 resterende jetons nog te laten stempelen, zodat ze er in totaal 9 had: 2 voor elk van de truckers en 3 voor haar. Misschien had ze met dit voorstel meer kans gemaakt.
chicawah schreef: Maar hoe moesten ze volgens de spelregels dan tewerk gaan bij de kruik? Mogen ze 1 voor 1 hun pasvragen in de kruik gooien?Joke moest waarschijnlijk alle pasmunten in de kruik gooien, ze kon deze dan achteraf verdelen zoals beloofd (natuurlijk had ze wrs ook kunnen beloven ze te delen en dit dan niet doen, vanaf dan zou ze wel helemaal alleen staan in de groep)
Of kon Joke rennen om als eerste haar pasvragen te droppen en was het meteen daarna afgelopen waardoor de anderen niets hadden?
Weer iets dat zij wel wisten maar ons niet duidelijk uitgelegd is.
chicawah schreef: Waarom bracht Katrien de ruiters op de hoogte van de deal die Joke voorstelde? Omdat ze gewoon een heel eerlijk mens is? Of omdat ze nog wat extra discussie in de groep wilde?Katrien antwoord waarschijnlijk omdat ze de andere groep niet kan blijven negeren terwijl ze hen oproepen.
Waarom volgde Lloyd, die naar eigen zeggen de leiding kan nemen als het nodig is, blindelings het commando van Jeffrey?
Ik vermoed dat Jeffrey en/of Lloyd liever niet laten weten dat ze een deal sluiten vandaar dat ze Joke "doodschieten".
chicawah schreef: En waar in godsnaam was het 3de geweer? Er waren er toch 3, of heb ik dat verkeerd voor? Zou er geen geweer zijn in elke groep? Hoe komt het dan dat er geen geweer is in de helikopter waarmee ze Joke, eens ze gespot was, meteen hadden kunnen afknallen zodat de andere groepen al het overige geld konden binnenrijven? Pascale stippelde eerst een perfect plan uit, maar "vergat" zij in de helikopter dat ze een geweer ter beschikking had?Elke groep had waarschijnlijk zijn eigen geweer, maar die geweren zijn niet echt accuraat. Zeker niet vanop de afstand vanaf de helicopter (en dat is dan nog zonder de luchtverplaatsing van de rotorbladen mee te rekenen).
Vergeet ook niet dat het spel afgelopen was zodra Joke dood was. En ze enkel geld kregen als er al iets in de kruik zat op dat moment.