eveline.vanhemel schreef:Absoluut, dat kon hij nog niet weten, dus stel dat hij de mol zou zijn dan denk ik niet dat hij onmiddellijk op die 0 € koffer zou springen, wegens te onvoorspelbaar. Ik denk dat de mol in deze proef gedaan heeft wat mogelijk is (of zelfs dat niet). Op voorhand lijkt het beste scenario voor de mol toch om een hoog bedrag te nemen en dan pasvragen kopen zodat ook de 3000 € voor de proef zelf uit de pot gaat + de waarde van pasvragen. Alle andere theorieën waren volgens mij niet op voorhand beredeneerbaar en dus ook onwaarschijnlijk.
Waarom springt Baha volgens jou dan zo rap op die tweede koffer met nul euro?
Dat is voor Baha's doen tot nog toe heel atypisch gedrag, want hij houdt zich dikwijls afzijdig (ik ga hier binnenkort toch eens de volgens mij verborgen hint naar de mol in de eerste aflevering op dit forum gooien). Als kandidaat zo snel op die tweede koffer met nul euro springen, lijkt me zelfs onverstandig. Of is het een daad van opoffering? Maar waarom begint hij daarna terug over het eventueel nog veranderen van de koffertjes?
Ik vind Baha's gedrag in deze proef veel te actief.
En ook zijn lichaamstaal bij de uiteindelijke bekendmaking van wie naar huis gaat, klopt niet. Als kandidaat zou ik zeer ongerust zijn, maar dat straalt hij hoegenaamd niet uit.