Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

chicawah.janssen09 apr 2018, 13:17

8153
bart.seghers schreef:In dat geval kwam Steve als 2e aan bod, en was er al -€1000 EN de €3000 was verloren. Zo moesten Pascale en Lloyd geen pasvragen meer kopen. Stel dat Katrien de Mol zou zijn, was er nog een risico dat niemand een pasvraag zou kopen.
Als ik dit volg, denk ik dat Pascale de Mol is. Maar dat is dus wel veel "stel" 🙂
Feitelijk moet je bij deze opdracht niet veel doen als Mol, niemand vertrouwt niemand. :bomb:
Ik vond dat Pascale haar loyaliteit aan de groep heel overtuigend en aandoenlijk en mooi bracht. Echt onroerend eerlijk. Maar is zij niet diegene die van zichzelf zegt "ik kan niet liegen... tenzij ik toneel moet spelen"? Dus was ze daar zichzelf of was ze daar de mol? 😉
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 09 apr 2018, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

BeaVer09 apr 2018, 13:21

1293  Uma
katrien.cocquyt schreef:Er zijn verschillende manieren om iets te vertellen...
Je kunt iets vertellen met woorden, je kunt iets vertellen met lichaamstaal, met beelden,...
Misschien moeten we kijken naar de lichaamstaal van GDC hoe hij "aan de mol verteld heeft wie de afvaller is".

Volgende zaken vallen mij op:
En dat allemaal in 1 take? zonder verspreken? zonder een beetje te zweten of ander zenuwachtig gedrag te tonen?
Het kan... Maar het kan ook serieus de mist in gaan.

katrien.cocquyt09 apr 2018, 13:39

4
Hij zal dat ondertussen wel al gewoon zijn (en op voorhand geoefend) om zijn kalmte te bewaren 🙂
Op één moment zie ik hem precies wel wat twijfelen. Zo van moet ik nu naar links kijken of naar rechts.
De toog is handig om reflexmatige handbewegingen achter te verstoppen.

Mateo09 apr 2018, 13:54

870
En ook om een eventuele selectie van een toepasselijke vraag, behorend bij de afvaller, op dat moment te bewerkstelligen op Gilles' laptop (zie mijn eerdere bericht over het aantal woorden in de vraag 'Heeft de mol kinderen?'

annick.neskens09 apr 2018, 14:27

128
joachim.morrens schreef:Ik volg je helemaal Klaartje! Wat denk je van mijn post hier in deze topic (2 posts hoger)?
Ook: Jeffrey zei in zijn interview in de Standaard dat Joke en Bahador het meest met het spel bezig waren! Dus helemaal niet het beeld wat wij hebben van die lachende en grollende Baha die zich nergens iets van aantrekt 😃
Wat in de Standaard geschreven staat zou ik maar niet voor waar aannemen!

Ik las daarin ook een Plus-artikel … over 'De Mol'

ZATERDAG 24 MAART 2018 - CULTUUR EN MEDIA

Van <http://www.standaard.be/cnt/dmf20180323_03426072>

Er staat geschreven: "Dankzij een klokkenluider met goede contacten bij de SP.A kon ‘De Standaard’ het hele derde seizoen van ‘De mol’ al bekijken. Een lijvig dossier, hier beperken we ons tot de sleutelscènes uit elke aflevering."

En daar lees je allerlei verzinsels die totaal niet kloppen.

En op die Plus artikels zijn ze nog trots, staat er te lezen ...

Waarheid of leugen ... als het maar verkoopt zeker?

Afbeelding

Jansen09 apr 2018, 14:34

3423  Yens
beate.verheyde schreef:Wat ook een denkpiste kan zijn (ik weet niet of het al gezegd is): Jeffrey kiest een kist van 0 euro. Op dat moment blijft er nog 1 kist over. Voor de mol heel snel om dan ook de 0 euro te gaan kiezen omdat er dan sowieso geld uit de pot gaat. maar misschien was Baha de mol te snel voor en wou hij vermijden dat de mol ook 0 euro koos? Vraag mij niet waarom he, maar misschien vond Baha dat op dat moment een goede keuze. Misschien (ik weet het, veel misschien, maar ik stel de dingen graag in vraag) verdenkt hij iemand en wou hij zien wat die persoon met het geld deed. Baha zijn gedrag vond ik ook een beetje...
Voila, zo denk ik er net over: als Baha in een fractie van een seconde (onmiddellijk nadat Jeffrey zegt dat hij dan wel een 0 € koffer neemt) beslist (als mol) om hetzelfde te doen en dan er ook nog eens bij denkt: dan kan ik dadelijk Pieter (die de vermoedelijke afvaller was) nog met 3.000 € opzadelen zodat er 3.000 € (opdracht mislukt) + 3.000 € (Pieter valt af) = 6.000 € verloren gaat, amai dan, dan krijgt hij van mij met vlag en wimpel de titel van beste mol ever. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou dan wel echt heel straf zijn.

chicawah.janssen09 apr 2018, 14:38

8153
eveline.vanhemel schreef:als Baha in een fractie van een seconde (onmiddellijk nadat Jeffrey zegt dat hij dan wel een 0 € koffer neemt) beslist (als mol) om hetzelfde te doen en dan er ook nog eens bij denkt: dan kan ik dadelijk Pieter (die de vermoedelijke afvaller was) nog met 3.000 € opzadelen
Op het ogenblik dat hij de 2de nul neemt, kan hij onmogelijk al weten dat hij Jeffrey zullen mogen beslissen hoe de koffers verdeeld zullen worden, toch?

Jansen09 apr 2018, 14:43

3423  Yens
chicawah schreef:Op het ogenblik dat hij de 2de nul neemt, kan hij onmogelijk al weten dat hij Jeffrey zullen mogen beslissen hoe de koffers verdeeld zullen worden, toch?
Absoluut, dat kon hij nog niet weten, dus stel dat hij de mol zou zijn dan denk ik niet dat hij onmiddellijk op die 0 € koffer zou springen, wegens te onvoorspelbaar. Ik denk dat de mol in deze proef gedaan heeft wat mogelijk is (of zelfs dat niet). Op voorhand lijkt het beste scenario voor de mol toch om een hoog bedrag te nemen en dan pasvragen kopen zodat ook de 3000 € voor de proef zelf uit de pot gaat + de waarde van pasvragen. Alle andere theorieën waren volgens mij niet op voorhand beredeneerbaar en dus ook onwaarschijnlijk.

Klaartje09 apr 2018, 15:02

2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:Absoluut, dat kon hij nog niet weten, dus stel dat hij de mol zou zijn dan denk ik niet dat hij onmiddellijk op die 0 € koffer zou springen, wegens te onvoorspelbaar. Ik denk dat de mol in deze proef gedaan heeft wat mogelijk is (of zelfs dat niet). Op voorhand lijkt het beste scenario voor de mol toch om een hoog bedrag te nemen en dan pasvragen kopen zodat ook de 3000 € voor de proef zelf uit de pot gaat + de waarde van pasvragen. Alle andere theorieën waren volgens mij niet op voorhand beredeneerbaar en dus ook onwaarschijnlijk.
Waarom springt Baha volgens jou dan zo rap op die tweede koffer met nul euro?

Dat is voor Baha's doen tot nog toe heel atypisch gedrag, want hij houdt zich dikwijls afzijdig (ik ga hier binnenkort toch eens de volgens mij verborgen hint naar de mol in de eerste aflevering op dit forum gooien). Als kandidaat zo snel op die tweede koffer met nul euro springen, lijkt me zelfs onverstandig. Of is het een daad van opoffering? Maar waarom begint hij daarna terug over het eventueel nog veranderen van de koffertjes?

Ik vind Baha's gedrag in deze proef veel te actief.

En ook zijn lichaamstaal bij de uiteindelijke bekendmaking van wie naar huis gaat, klopt niet. Als kandidaat zou ik zeer ongerust zijn, maar dat straalt hij hoegenaamd niet uit.

rolhad09 apr 2018, 15:04

434
eveline.vanhemel schreef:Op voorhand lijkt het beste scenario voor de mol toch om een hoog bedrag te nemen en dan pasvragen kopen zodat ook de 3000 € voor de proef zelf uit de pot gaat + de waarde van pasvragen. Alle andere theorieën waren volgens mij niet op voorhand beredeneerbaar en dus ook onwaarschijnlijk.
Goh, dat weet ik niet hoor.

Als mol had ik precies eerder voor een laag bedrag gegaan (dan ging er toch al maar een klein bedrag mee), waardoor de "onzekere" kandidaten genoeg kansen hadden om pasvragen te kopen en daardoor geld te verliezen. De mol moest zelfs geen pasvragen kopen aangezien dit (zoals vorig seizoen in de aller eerste opdracht bij het vliegtuig) een opdracht was waar de kans zo hoog ligt dat iemand pasvragen ging kopen.
Laatst gewijzigd door rolhad op 09 apr 2018, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

nick.appelmans09 apr 2018, 15:10

9
Gdc spreekt over een max. van 10.000 EUR per persoon om mee te nemen. Hoogste koffer is 6.000 EUR. Misschien was dit het teken voor de mol om aan te geven wie normaal afvaller is. Ook kunnen we concluderen dat diegene die geen pasvragen kopen, de mol beter op het spoor zijn dan Jeffrey want ze hadden sowieso meer juiste antwoorden.

chicawah.janssen09 apr 2018, 15:24

8153
nick.appelmans schreef:Hoogste koffer is 6.000 EUR. Misschien was dit het teken voor de mol om aan te geven wie normaal afvaller is.
:?: :?: :?:
nick.appelmans schreef:Ook kunnen we concluderen dat diegene die geen pasvragen kopen, de mol beter op het spoor zijn dan Jeffrey want ze hadden sowieso meer juiste antwoorden.
Deze redenering houdt geen steek.
We kunnen alleen concluderen dat diegenen die geen pasvragen kochten dachten dat ze de mol op het spoor zijn en veel vragen juist beantwoord hadden. Ofwel kochten ze geen pasvragen omdat ze écht loyaal wilden zijn tegenover de anderen en zeker tegenover diegenen met hun nulkoffer. Van Lloyd kan ik mij dat echt wel voorstellen.
En waarschijnlijk was Jeffrey normaal gezien niet de afvaller, maar heeft het feit dat iemand (Pieter?) pasvragen kocht, hem genekt.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 09 apr 2018, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 33