Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten

ex-molinator09 apr 2018, 15:26

3483  Uma
nick.appelmans schreef:Gdc spreekt over een max. van 10.000 EUR per persoon om mee te nemen. Hoogste koffer is 6.000 EUR. Misschien was dit het teken voor de mol om aan te geven wie normaal afvaller is.
??? over welk teken heb je het?
nick.appelmans schreef:Ook kunnen we concluderen dat diegene die geen pasvragen kopen, de mol beter op het spoor zijn dan Jeffrey want ze hadden sowieso meer juiste antwoorden.
Niet noodzakelijk: misschien evenveel goede antwoorden maar een snellere tijd (het is niet vanzelfsprekend dat er in het geval er een ex-aequo is, dat ook steeds gezegd wordt).

billie.holiday09 apr 2018, 15:31

462  Bert
Vorige jaar met die drukknop in het begin, hadden ze een peiling gehouden of er zou gedrukt worden of niet. Ze gingen ervan uit dat er zeker gedrukt ging worden. Hier zijn ze er vast van overtuigd dat er enkele kandidaten voor pasvragen zullen gaan. Die 3000 ging sowieso niet in de pot belanden. De mol vermoedt al dat 1 kandidaat zeker een pasvraag zal nemen en dat is Joke, want in Rabid Joke ging ze ook volop voor de pasvragen.

nick.appelmans09 apr 2018, 15:34

9
ex-molinator schreef: ??? over welk teken heb je het?

Niet noodzakelijk: misschien evenveel goede antwoorden maar een snellere tijd (het is niet vanzelfsprekend dat er in het geval er een ex-aequo is, dat ook steeds gezegd wordt).

ok, de ex aequo had ik niet overwogen. Het teken voor de mol kan zijn dat gdc zegt dat er max. 10.000 EUR kan meegenomen worden per persoon terwijl de hoogte koffer maar 6.000 EUR is.
Misschien een andere focus dan te denken dat het nee antwoorden op de kinderen-vraag als trigger -vraag voor de mol te bekijken.

chicawah.janssen09 apr 2018, 15:40

8153
nick.appelmans schreef:Het teken voor de mol kan zijn dat gdc zegt dat er max. 10.000 EUR kan meegenomen worden per persoon terwijl de hoogte koffer maar 6.000 EUR is.
Misschien een andere focus dan te denken dat het nee antwoorden op de kinderen-vraag als trigger -vraag voor de mol te bekijken.
Eerlijk gezegd snap ik nog steeds geen jota van wat je nu eigenlijk bedoelt :?

ex-molinator09 apr 2018, 15:43

3483  Uma
nick.appelmans schreef:ok, de ex aequo had ik niet overwogen. Het teken voor de mol kan zijn dat gdc zegt dat er max. 10.000 EUR kan meegenomen worden per persoon terwijl de hoogte koffer maar 6.000 EUR is.
OK, je hebt het dus blijkbaar over een teken dat De Mol zou krijgen (van GDC) waarmee aangeduid wordt wie de afvaller is. Klopt dat?
Maar daarmee zie ik nog steeds niet hoe de afvaller aangeduid wordt.

nick.appelmans09 apr 2018, 15:44

9
chicawah schreef:Eerlijk gezegd snap ik nog steeds geen jota van wat je nu eigenlijk bedoelt :?
Gilles De Coster zegt dat er 10.000 EUR per persoon kan meegenomen worden. De hoogste waarde van een koffer is 6.000 EUR . Die 10.000 EUR is dus helemaal naast de kwestie maar kan een afgesproken teken zijn met de mol om te laten weten wie de afvaller is.

billie.holiday09 apr 2018, 15:46

462  Bert
Waarop baseren jullie zich, om te denken dat Pieter eruit ging gaan ?

nick.appelmans09 apr 2018, 15:46

9
ex-molinator schreef:OK, je hebt het dus blijkbaar over een teken dat De Mol zou krijgen (van GDC) waarmee aangeduid wordt wie de afvaller is. Klopt dat?
Maar daarmee zie ik nog steeds niet hoe de afvaller aangeduid wordt.
Klopt. Ik zie het ook niet dus dat is mijn vraag 😃. Ik wierp maar iets in de groep.

chicawah.janssen09 apr 2018, 15:48

8153
nick.appelmans schreef:Gilles De Coster zegt dat er 10.000 EUR per persoon kan meegenomen worden. De hoogste waarde van een koffer is 6.000 EUR . Die 10.000 EUR is dus helemaal naast de kwestie maar kan een afgesproken teken zijn met de mol om te laten weten wie de afvaller is.
Ah, OK, nu snap ik het 🙂

annelies-a.-a..vanbelle09 apr 2018, 15:55

263
Klaartje schreef:Waarom springt Baha volgens jou dan zo rap op die tweede koffer met nul euro?

Dat is voor Baha's doen tot nog toe heel atypisch gedrag, want hij houdt zich dikwijls afzijdig (ik ga hier binnenkort toch eens de volgens mij verborgen hint naar de mol in de eerste aflevering op dit forum gooien). Als kandidaat zo snel op die tweede koffer met nul euro springen, lijkt me zelfs onverstandig. Of is het een daad van opoffering? Maar waarom begint hij daarna terug over het eventueel nog veranderen van de koffertjes?

Ik vind Baha's gedrag in deze proef veel te actief.

En ook zijn lichaamstaal bij de uiteindelijke bekendmaking van wie naar huis gaat, klopt niet. Als kandidaat zou ik zeer ongerust zijn, maar dat straalt hij hoegenaamd niet uit.
Kaartje, please kom met die tip! 😛

rolhad09 apr 2018, 15:58

434
nick.appelmans schreef:ok, de ex aequo had ik niet overwogen. Het teken voor de mol kan zijn dat gdc zegt dat er max. 10.000 EUR kan meegenomen worden per persoon terwijl de hoogte koffer maar 6.000 EUR is.
Maar in principe kon een kandidaat 2 koffers genomen hebben? Niet dat dat ooit ging gebeuren.. maar er is toch nooit gezegd dat het niet mocht?

Maar ik snap wel wat je bedoelt en is wel een leuke manier van redeneren!

ex-molinator09 apr 2018, 16:01

3483  Uma
rolhad schreef:Maar in principe kon een kandidaat 2 koffers genomen hebben? Niet dat dat ooit ging gebeuren.. maar er is toch nooit gezegd dat het niet mocht?

Maar ik snap wel wat je bedoelt en is wel een leuke manier van redeneren!
Het is niet expliciet gezegd maar het kwam er wel op neer dan een kandidaat maar 1 koffer mocht meenemen, dus dat iedereen een koffer moet hebben.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 33