Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy25 mar 2018, 22:18

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
In het desolate Mineral De Pozos liggen de 10 kandidaten in een kist onder de grond. Ieder van hen staat via een walkietalkie in verbinding met een medekandidaat. Verder is er een in memoriam, een fotokader en een zaklamp aanwezig. Elk duo heeft een andere geldwaarde op hun grafzerk staan. Door samen te werken kunnen ze zichzelf uit hun benarde positie bevrijden en het bedrag op hun graf verdienen. Hoe hoger dat bedrag, hoe moeilijker ze uit de kist zullen komen. De groep krijgt exact 1 uur de tijd.

Aan de 'ontsnapte' kandidaten de taak om uit een lijst met begrafenisliedjes de gekozen track van elke speler te halen en zo een telefoonnummer te vormen. Hiermee kunnen ze het duo met het hoogste bedrag contacteren, want die kunnen niet op eigen houtje bovengronds komen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

jos.jansen25 mar 2018, 22:46

 328  Uma
Ik krijg bij deze opdracht het gevoel dat de mol zich waarschijnlijk bij de koppels zit die op tijd uit hun graf geraakt zijn, zodat de mol nog kon saboteren tijdens het zoeken naar de laatste graven (en proberen om de rest te verleiden met het openen van de stickers, om zo geld kwijt te spelen).

uit het graf geraakt:
bahador & pieter
channy & jeffrey
kelly & lloyd

niet boven gekomen:
katrien & pascale
joke & steve
Gebruikersavatar

jari.bourgois25 mar 2018, 22:56

 5
Wanneer de deelnemers zoeken naar de graven staan er pijen op de planten die de weg weergeeft. Jeffrey ziet deze duidelijk en doet alsof hij ze niet gezien heeft. Uiteindelijk vind hij ze maar te laat...
Afbeelding
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 mar 2018, 22:58

 1690  Sven
Bij Katrien en Pascale zien we niet veel van wat zich er daar afspeelt. Zoeken ze of niet.
Maar iemand stelt voor om dat bedrag te laten vallen en voor het telefoonnummer te gaan, en iemand anders zei te wachten tot er nog 2 minuten over waren.
Al bij al denk ik ook dat de mol uit de kist is en tijd moet rekken om die laatste 2 niet te bevrijden.
Vallen dus voorlopig af voor mij: Katrien en Pascale, Joke en Steve.

Die pijl op die cactus was me ook opgevallen.
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 23:02

 2204
Jay-Lo schreef:Maar iemand stelt voor om dat bedrag te laten vallen en voor het telefoonnummer te gaan, en iemand anders zei te wachten tot er nog 2 minuten over waren.
Lang(er) wachten leek mij slim. Maar dat was voordat ik wist dat de laatste twee graven niet lagen waar je ze zou verwachten.
Voorstellen om te wachten is dus - achteraf gezien - een prima mollenstreek.
Gebruikersavatar

Frolva25 mar 2018, 23:03

 2204
Ik had trouwens geen pijlen op cactussen zien staan. :oops:
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2018, 23:07

 3483  Uma
jari.bourgois schreef:Wanneer de deelnemers zoeken naar de graven staan er pijen op de planten die de weg weergeeft. Jeffrey ziet deze duidelijk en doet alsof hij ze niet gezien heeft. Uiteindelijk vind hij ze maar te laat...
Afbeelding
Klopt, ik had die ook gezien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 23:11

 8153
Jay-Lo schreef:Bij Katrien en Pascale zien we niet veel van wat zich er daar afspeelt. Zoeken ze of niet.
Maar iemand stelt voor om dat bedrag te laten vallen en voor het telefoonnummer te gaan, en iemand anders zei te wachten tot er nog 2 minuten over waren.
Al bij al denk ik ook dat de mol uit de kist is en tijd moet rekken om die laatste 2 niet te bevrijden.
Vallen dus voorlopig af voor mij: Katrien en Pascale, Joke en Steve.

Die pijl op die cactus was me ook opgevallen.
Ik vind me terug in je redenering, maar gek genoeg vind ik dat de 4 die op basis daarvan het minst verdacht zijn het hoogste molgehalte hebben.
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2018, 23:12

 3483  Uma
Jay-Lo schreef: Die pijl op die cactus was me ook opgevallen.
Dat is geen cactus maar een Agave (het is een begrijpbare fout want de meeste mensen zeggen cactus tegen al die stekelige planten). Cactussen behoren tot de familie van de Cactaceae en zijn dicotylen (tweezaadlobbigen), agaven behoren tot de Agavaceae en zijn monocotylen (éénzaadlobbigen)).
Frolva schreef:Ik had trouwens geen pijlen op cactussen zien staan. :oops:
Frolva, je hebt dus gelijk, er stonden geen pijlen op de cactussen.
Laatst gewijzigd door ex-molinator op 25 mar 2018, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

jari.bourgois25 mar 2018, 23:15

 5
Frolva schreef:Ik had trouwens geen pijlen op cactussen zien staan. :oops:
Bij deze een duidelijkere foto
Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 mar 2018, 23:18

 8153
Ik had er niet op gelet, maar ik denk dat ik ze als deelnemer zeker gezien zou hebben. Jeffrey staat daar met zijn neus bovenop die pijl en ziet hem dus niet. Hmmm...
Gebruikersavatar

jari.bourgois25 mar 2018, 23:20

 5
Op een plant is te zien dat er een pijl wijst naar de graven van 2 overige deelnemers (veronderstel ik). Hij ziet te pijlen maar doet niet echt iets. Uiteindelijk vind hij de graven wel maar te laat..
Afbeelding
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34