Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 15:07

 8153
ex-molinator schreef:Onleesbaar maar in CombiLock zit wel een MOL en bij welke kandidaat was dit leesbaar?
Tiens... daar doemt een déjà vu voor mijn geestesoog op... Werden er vorig jaar niet hier en daar molsloten gebruikt?
Pas op: ik zeg niet dat deze would be verborgen hint geen echte verborgen hint is!
Gebruikersavatar

masterveecee26 mar 2018, 15:12

 3547  Sven
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Suspicious26 mar 2018, 15:13

 106
Misschien iets met die 480?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 15:13

 8153
Waarschijnlijk naam en adres (ergens in Duitsland) van de fabrikant?
Gebruikersavatar

Jansen26 mar 2018, 15:17

 3423  Yens
chicawah schreef:Waarschijnlijk naam en adres (ergens in Duitsland) van de fabrikant?
De naam is in elk geval Burg-Wachter. Dezelfde naam staat ook op de voorkant van het slot. En het laatste woord na het postnummer en de gemeente is Germany. Dus lijkt me inderdaad het adres van de fabrikant.
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2018, 15:32

 2245  Uma
eveline.vanhemel schreef:De naam is in elk geval Burg-Wachter. Dezelfde naam staat ook op de voorkant van het slot. En het laatste woord na het postnummer en de gemeente is Germany. Dus lijkt me inderdaad het adres van de fabrikant.
Inderdaad. Naam en adres van de fabrikant:

Burg Wächter KG
Altenhofer Weg 15
58300 Wetter Germany

Bron: het internet 🙂
Gebruikersavatar

sara.anckaert26 mar 2018, 16:05

 2
habel.gaan schreef:Kan iemand me helpen wat er op de zijkant van het slot staat. Tijdens de aflevering werd dit slot in de eerste opdracht iets te goed in beeld gebracht, dus misschien een tip
Afbeelding
Op zijkant staat adres van het duitse bedrijf Burg-Wächter: Altenhof Weg 15, 58300 Wetter, Germany
Niets bijzonders dus

Grts
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2018, 16:06

 2204
Suspicious schreef:Het zou er driedubbeldik op liggen, maar hoe dan ook... Ik snap echt niet waarom Pascale in het eerste contact vanuit de kist zegt:"ik denk dat jij Katrien bent?"

Ik vind die vraag zo raar, iedereen zegt z'n naam en stelt zich voor, en zij stelt die vraag. Of zit er iets in de kist waardoor zij dat weet? Rare situatie.

Afbeelding
Niets vreemd aan, hoor.

Katrien zegt eerst haar naam: "Ik ben Katrien, wie ben jij?".
Daarop volgt het fragment dat jij hebt gepost ("Dag. Ik denk dat jij Katrien bent, ik ben Pascale.").

Pascale vraagt dus eigenlijk bevestiging van wat ze net heeft gehoord (of denkt gehoord te worden).


Bovendien hing toch in elke kist en tekstje over de persoon in de andere kist (met PLUIM als beginletters).

Ik zou er verder niets achter zoeken.
Gebruikersavatar

Gooney26 mar 2018, 16:09

 6
chicawah schreef:Als dat de bedoeling was, dan is het een leuke spielerei van de makers maar meer zou ik er niet achter zoeken.
Misschien zit het venijn (de mol) wel in de staart (vd vis) ? :mrgreen:
Gebruikersavatar

sara.anckaert26 mar 2018, 16:38

 2
Iedereen zegt, als ik mol zou zijn zou ik mezelf 750 of 1000 euro geven. Ja, das waar. Maar net daarom te voor de hand liggend. Ik denk ook niet dat de mol al bij allereerste opdracht een streek zou uithalen. Zelf zou ik het niet doen. Eventueel wel een klein beetje sturen.
De mol zal ook zo gedacht hebben, dus geeft hij zichzelf één van de laagste of net die 2500 euro. Ik zou ze zelf de boel verkloten. Ik zou zelf eerder zorgen voor het geld en de anderen laten falen of saboteren.
Gebruikersavatar

frank.troch26 mar 2018, 17:12

 253  Yens
janeen.janssens schreef: Lloyd vraagt naar code om ijzeren kist te openen, onverdacht want "waarschijnlijk schop om jullie uit te graven". Alle kandidaten zijn uit de kist geraakt zonder schop.... zie gemak waarmee Lloyd Kelly's graf opent. Waarom zou het bij de 2500 kandidaten anders zijn?
Kist openen is dus geregisseerd tijdverlies. Op dat ogenblik hebben ze nog 10 minuten... met de valse graven, - twist zeker gekend door de mol - en de daaropvolgende zoektocht 500 m verderop is de mislukking 90 % verzekerd.... Lloyd heeft dus 750 + 2500 Euro uit de pot gehouden.
Door de kist te openen weten ze dat ze de spelers mogen uitgraven, anders zou het kunnen dat het spel afgelopen is omdat dat raadsel niet is opgelost. Ik denk dus dat het gewoon een verplicht onderdeel van het spel is dat niet overgeslagen kan worden. Doordat Lloyd dus de kist opent gaan de valse graven open, vinden ze de map en kunnen ze de zoektocht naar de echte graven beginnen. Als mol zou ik er dus alles aan doen om die kist juist niet open te krijgen en zo toch nog tijd te rekken.
Gebruikersavatar

joachim.morrens26 mar 2018, 20:11

 200  Yens
Ik las dit in DeMorgen (https://www.demorgen.be/tvmedia/de-mol- ... -b609ac9f/):

Pascale en Katrien, die onder de 750 euro liggen, vinden de lettercombinatie voor het eerste slotje niet. Nochtans erg makkelijk, leek ons. Maar zou de mol zichzelf onder de 750 euro leggen - niet eens het hoogste bedrag - en blijven liggen, terwijl de kans bestaat dat de 750 euro gewoon werd ingewisseld voor een tip door de anderen? Dan kon hij zich beter alsnog bevrijden om een beetje sabotage te plegen.

Wat bedoelt de schrijver met * de 750 euro kon worden ingewisseld door een tip door de anderen*?
Ik heb dit blijkbaar gemist en snap het niet zo goed...

Dank bij voorbaat!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 34