Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator25 mar 2018, 23:21

 3483  Uma
chicawah schreef:Ik had er niet op gelet, maar ik denk dat ik ze als deelnemer zeker gezien zou hebben. Jeffrey staat daar met zijn neus bovenop die pijl en ziet hem dus niet. Hmmm...
Dit was wel heel opvallend in beeld gebracht vond, zo opvallend dat ik het te.. vind.
Gebruikersavatar

joachim.morrens25 mar 2018, 23:44

 200  Yens
Er zijn verschillende redeneringen mogelijk maar als de mol zelf die opstelling heeft bepaalt dan zou ik mijzelf in 750 of 1000 euro leggen. Ik zou me niet in 2500 leggen want dan heb ik heel weinig in de hand.
1000 euro en falen zou verliesoptimaliserend zijn, 750 is net daaronder...
In 1000 euro hadden we Channy en Jeffrey maar Channy probeerde echt wel eruit te raken. Jeffrey nadien geld opgebracht bij de basket.
750 euro was Katrien en Pascale... Zijn dan ook mijn hoofdverdachten momenteel.

Ik zou ook de slimmeriken (dokter en dierenarts) in het hoogste bedrag leggen om ze zo buitenspel te zetten. Zij hadden immers vrij weinig in eigen handen....

Je kan ook omgekeerd denken en zeggen dat je jezelf in het laagste bedrag zou leggen zodat je er snel uit bent ... zodat je dan de rest nog kan saboteren. Maar op basis van hoe de mollen in het verleden redeneerden met geld ga ik toch voor de redenering dat de mol in 750 of 1000 moet gelegen hebben ....
Gebruikersavatar

Niffler26 mar 2018, 00:57

 62
Zien jullie meerdere pijlen of maar 1 exemplaar. Ik ga nu even niet door de aflevering zoeken, maar als het er maar 1 is kan het ook gewoon toeval zijn. Er kunnen daar ook gewoon eens locals langskomen die iets aan te duiden hebben.
Gebruikersavatar

Gooney26 mar 2018, 01:18

 6
Nog iemand opgemerkt dat het witte zand rond de graven veel weg heeft vd vorm van een vis. Verwijzing naar woestijnvis? 🙂

Afbeelding
Gebruikersavatar

Gooney26 mar 2018, 01:29

 6
Lijkt dat wit zand rond de graven niet verdacht veel op de vorm van een vis? Verwzijging naar Woestijnvis? 🙂


Afbeelding
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle26 mar 2018, 07:59

 263
In de bijbel is Lot een man, bij Jeffrey een vrouw... Dat kan dus niet. Wat moeten we hieruit concluderen?
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 09:22

 3483  Uma
Dat wit zand komt door de omwoeling en het compacteren bij het veelvuldig wandelen in de zone van de graven.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 09:40

 3483  Uma
roel.goens schreef:Lijkt dat wit zand rond de graven niet verdacht veel op de vorm van een vis? Verwzijging naar Woestijnvis? 🙂
Ik zie er geen vis in, en mocht het toch één zijn, dat is het een uitgedroogde .😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 09:48

 8153
ex-molinator schreef:Dit was wel heel opvallend in beeld gebracht vond, zo opvallend dat ik het te.. vind.
Inderdaad. Volgens mij heeft hij, en de anderen ook, het gewoon niet gezien.
Ze focusten zich op de kaart en liepen "ergens" in de richting die de kaart aangaf in het wilde weg te zoeken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 09:54

 8153
roel.goens schreef:Nog iemand opgemerkt dat het witte zand rond de graven veel weg heeft vd vorm van een vis. Verwijzing naar woestijnvis? 🙂

Afbeelding
Als dat de bedoeling was, dan is het een leuke spielerei van de makers maar meer zou ik er niet achter zoeken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 10:06

 8153
Even (voor mezelf) recapituleren.
Het is zeer plausibel dat de mol in het graf van de 750 of de 1000 lag.
100 waren Lloyd en Kelly, die snel uit hun kist geraakt zijn en we weten dat Kelly niet de mol is.
Pieter en Baha geraakten vlot uit hun kist.
Channy en Jeffrey deden erg hun best. Ik vind dat Channy hiervoor heel erg haar best gedaan heeft.
Katrien en Pascale bakten er niets van.
Ofwel zijn Katrien of Pascale de mol (vergeten we ook niet dat je in de trailer de foto van Katrien ziet op het moment dat gezegd wordt "ik ben het verraad"), maar door niet uit hun kist te geraken, konden ze alleen verhinderen dat hun eigen geld in de pot kwam, maar het spel niet verder beïnvloeden. Mol Katrien of mol Pascale zou natuurlijk wel geweten hebben dat Steve en Joke ergens anders begraven lagen. Maar is het niet riskant erop te rekenen dat de rest hen niet of te laat zou vinden?
Ofwel zijn Channy of Jeffrey de mol. Snel uit de kist, dus in de mogelijkheid de rest van de proef te beïnvloeden. Jeffrey lijkt hard te lopen en heeft bovendien een van de schoppen bemachtigd. Hij let niet op de pijl.
Channy loopt wel, maar eerder "als een kieken zonder kop" 😉 zomaar wat in het rond in de buurt van de anderen.
In het achterhoofd houden dat Channy bij de volgende proef schrik had van de kippen (echt?) en op een nogal rare manier kippen probeerde te vangen (ze wegjagen door erachter te lopen i.p.v. ze in het nauw te drijven.
Steve en Joke waren overgeleverd aan de rest en toch hebben ook zij een hoog molgehalte.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 34