Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 13:18

 8153
Je kan ook niet verwachten dat iedereen de bijbel kent. Ikzelf ben absoluut niet bijbelvast bv.
Het zou ook een beetje oneerlijk zijn tegenover islamieten, vrijzinnigen enz.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 13:29

 3483  Uma
chicawah schreef:Ikzelf ben absoluut niet bijbelvast bv..
Ik had nochtans wel een bibliofiel in jou gezien 😉
Gebruikersavatar

habel.gaan26 mar 2018, 14:09

 43
Afbeeldingik vraag mij af wat er aan de zijkant van het slot staat kan iemand mij helpen? het slot kwam iets te goed in beeld om zomaar een slot te zijn
Gebruikersavatar

Suspicious26 mar 2018, 14:19

 106
Het zou er driedubbeldik op liggen, maar hoe dan ook... Ik snap echt niet waarom Pascale in het eerste contact vanuit de kist zegt:"ik denk dat jij Katrien bent?"

Ik vind die vraag zo raar, iedereen zegt z'n naam en stelt zich voor, en zij stelt die vraag. Of zit er iets in de kist waardoor zij dat weet? Rare situatie.

Afbeelding
Gebruikersavatar

sophie.fastré26 mar 2018, 14:25

 32  Bert
het lijkt me onwaarschijnlijk dat de mol zichzelf in het graf zou zetten van 2500 euro maar bij de 2de "opdracht" lag het sleuteltje in de zaklamp. Had Joke niet gezegd dat ze daar al in gekeken had? Joke had trouwens ook de gsm bij om eventueel de tijd in het oog te houden.
Mensen achter de schermen hebben haar misschien ingelicht dat de anderen kortbij de oplossing waren om hun te bellen. Het zou nogal een domber zijn als men moest bellen en de gsm lag nog in een kistje :roll:
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle26 mar 2018, 14:27

 263
ex-molinator schreef:Quotes uit de Bijbel zijn altijd een heikel punt. Er zijn talloze uitgaven die her en der verschillend zijn. Los daarvan zijn er verschillende 'meer toegankelijke' versies waarin nogal cryptische formuleringen in 'verstaanbaar' NL geredigeerd zijn.
Het blijft wel zo dat Lot een man is in de bijbel, geen vrouw, welke vertaling je ook neemt. Ik ben nu ook niet zo katholiek maar ik weet wel dat Lot een man is, uit mijn christelijke jeugdjaren 😃
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle26 mar 2018, 14:28

 263
billie.holiday schreef:dit intrigeert mij wel , waarom zouden ze de tekst hebben aangepast. Waarom die 26 en Lot. Verwijst die 26 naar het liedje van de mol. Of verwijst het naar een leeftijd van de kandidaat. Origineel staat lot op vers 23.
voor zover ik weet komt de man Lot in veel meer verzen voor dan alleen 23 hoor
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2018, 14:28

 2204
janeen.janssens schreef:Lloyd vraagt naar code om ijzeren kist te openen, onverdacht want "waarschijnlijk schop om jullie uit te graven". Alle kandidaten zijn uit de kist geraakt zonder schop.... zie gemak waarmee Lloyd Kelly's graf opent. Waarom zou het bij de 2500 kandidaten anders zijn?
Kist openen is dus geregisseerd tijdverlies.
Volgens mij is het Joke die aan de telefoon zegt dat zij moeten worden opgegraven.

Hoe zij dat weet is mij niet duidelijk. Maar dat was vorig seizoen ook vaak zo, dat de spelregels van een opdracht niet helemaal duidelijk waren.
Gebruikersavatar

jos.jansen26 mar 2018, 14:38

 328  Uma
Suspicious schreef:Het zou er driedubbeldik op liggen, maar hoe dan ook... Ik snap echt niet waarom Pascale in het eerste contact vanuit de kist zegt:"ik denk dat jij Katrien bent?"

Ik vind die vraag zo raar, iedereen zegt z'n naam en stelt zich voor, en zij stelt die vraag. Of zit er iets in de kist waardoor zij dat weet? Rare situatie.

Afbeelding
Steve weet ook Joke haar naam voordat zij dit zegt, er word ook gezegt dat ze een bordje met de naam naast zich hebben
Afbeelding
Gebruikersavatar

habel.gaan26 mar 2018, 14:57

 43
Kan iemand me helpen wat er op de zijkant van het slot staat. Tijdens de aflevering werd dit slot in de eerste opdracht iets te goed in beeld gebracht, dus misschien een tip
Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 15:00

 3483  Uma
habel.gaan schreef:Kan iemand me helpen wat er op de zijkant van het slot staat. Tijdens de aflevering werd dit slot in de eerste opdracht iets te goed in beeld gebracht, dus misschien een tip
Onleesbaar maar in CombiLock zit wel een MOL en bij welke kandidaat was dit leesbaar?
Gebruikersavatar

habel.gaan26 mar 2018, 15:03

 43
dit was bij de grote kist met schoppen in om de laatste twee kisten te openen, lloyd kreeg het nummer door en Channy, Jeffrey en Lloyd openden de kist.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 34