Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 14:27

 229  Bert
wie zegt dat Joke en steve maar 3 raadsels moesten oplossen?
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 14:27

 2245  Uma
Ik had die theorie voorheen al gelezen en mijn mening gegeven. Dat kan je allemaal lezen in het topic over de opdracht Levend begraven.

Ik ging toen niet akkoord met het argument dat er goede tv moest gemaakt worden en dat de Mol in de laatste kist moest liggen bij die gsm, de zogenaamde "veiligheidsmaatregel" van de makers om een anticlimax te voorkomen.

Vergeet niet dat Jeffrey en Channy 4 raadsels moesten oplossen en dat op tv bij het schema FOUTIEF werd aangegeven dat de laatste graven 5 raadsels moesten oplossen. Jeffrey en Channy vonden PLUIM, het sleuteltje in de pillamp, de code 14679 aan de hand van de foto's van overledenen/levenden en de code LOT met de bijbel/ipod rebus. Joke en Steve daarentegen hoefden slechts 3 codes te vinden: PLUIM, sleuteltje en de code 14679. Na het vinden van die derde code kregen Joke en Steve de gsm, een kaartje waarop stond dat de anderen hen moesten vinden en het kaartje met de code voor de kist met schoppen (468).

Joke en Steve moesten dus maar 3 codes kraken, terwijl Jeffrey en Channy 4 codes kraakten. Joke en Steve hadden dus wel degelijk voldoende tijd om 3 codes te kraken, aangezien je toch kan inschatten dat qua intelligentie Joke en Steve niet moeten onderdoen voor Jeffrey en Channy. Op 50 minuten tijd konden Joke en Steve dat toch voor mekaar krijgen, me dunkt.

Maar wat ik het vreemdste vond aan heel die story met die gsm is niet dat ze hem net op tijd vonden, maar wat Joke vervolgens met die telefoon doet. Blijkbaar kan zij Lloyd terugbellen, hoewel ze zegt dat de lijn open is. Je hoort haar zeggen: "Ik ga afleggen en terugbellen." Naar een lijn die open ligt? Dan krijg je toch een bezettoon?

Het is overigens ook allemaal zo gemonteerd dat het verdacht overkomt: eerst zegt ze dat ze al in die lamp gekeken heeft en niks gevonden heeft, om vervolgens dolenthousiast (woewoewoeh!") te gaan roepen "er zit toch een dingske in die lamp". Weer zo'n reactie waarvan ik dacht: als ze de Mol is, wat is dat dan weer slecht geacteerd!
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 14:29

 229  Bert
als je gsm af legt, wordt de verbinding toch sowieso verbroken?
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2018, 14:38

 2834  Uma
Klaartje schreef:Maar wat ik het vreemdste vond aan heel die story met die gsm is niet dat ze hem net op tijd vonden, maar wat Joke vervolgens met die telefoon doet. Blijkbaar kan zij Lloyd terugbellen, hoewel ze zegt dat de lijn open is. Je hoort haar zeggen: "Ik ga afleggen en terugbellen." Naar een lijn die open ligt? Dan krijg je toch een bezettoon?
Neen toch? Als jij naar mij belt en ik leg af, dan is de verbinding bij jou ook verbroken en kan je gewoon terug opgebeld worden..
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 14:49

 2245  Uma
Cedric schreef:Neen toch? Als jij naar mij belt en ik leg af, dan is de verbinding bij jou ook verbroken en kan je gewoon terug opgebeld worden..
Ja, dat is juist. Met gsm's heb je dat, maar niet met vaste lijnen. Als je je telefoon niet inhaakt, dan kunnen anderen je niet terugbellen. Tja, ik stam uit de generatie die nog een echt telefoontoestel heeft gebruikt he. 😃
Laatst gewijzigd door Klaartje op 26 apr 2018, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 apr 2018, 14:50

 8153
Klaartje schreef:Ja, dat is juist. Met gsm's heb je dat, maar niet met vaste lijnen. Als je je telefoon niet inhaakt, dan kunnen anderen je niet terugbellen. Tja, ik stam uit de generatie die nog een echt telefoontoestel hebben gebruikt he. 😃
OK. Het is dus niet vreemd maar doodnormaal.
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 14:53

 229  Bert
Ik vind de theorie van Jonas de meest waarschijnlijke maar ben akkoord dat hij niet absoluut is.
Gebruikersavatar

masterveecee26 apr 2018, 15:06

 3547  Sven
Klaartje schreef:Ja, dat is juist. Met gsm's heb je dat, maar niet met vaste lijnen. Als je je telefoon niet inhaakt, dan kunnen anderen je niet terugbellen. Tja, ik stam uit de generatie die nog een echt telefoontoestel heeft gebruikt he. 😃
Ja, met vaste telefoon kan je dat wel tegenkomen 😉
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 15:12

 2245  Uma
Ik vind dat er na de uitgebreide reply van Cedric op de theorie van Jonas er eigenlijk geen spaander heel blijft van de theorie die uitgaat van de veronderstelling "de makers wilden geen risico op anticlimax riskeren".

Cedric heeft Jonas' theorie helemaal opgeblazen. Opblazen hier in de betekenis die de mannen van IS eraan geven. 🙂
Gebruikersavatar

mollig1826 apr 2018, 15:16

 229  Bert
ik vermoed dat het overblijven van spaanders afhangt van in welke tunnel je zit/wil zitten 😃
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 15:20

 2245  Uma
mollig18 schreef:ik vermoed dat het overblijven van spaanders afhangt van in welke tunnel je zit/wil zitten 😃
Om het met Jokes eigen woorden te zeggen: "Hij is helemaal in frutten vaneen." 😃
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2018, 16:33

 2245  Uma
In de praktijk zal het zich wel niet voordoen, omdat de makers de opdracht op voorhand hebben uitgetest en omdat we toch mogen aannemen dat er ergens wel iemand in de kisten van 250, 500, 750 en 1000 euro slim genoeg is om de raadsels op te lossen (of het er nu 1, 2, 3 of 4 waren), zo oliedom zullen die kandidaten wel niet zijn, maar in THEORIE bestond zelfs de mogelijkheid (hoewel klein dus) dat er geen enkel duo in de kisten van 250 tot 1000 euro in was geslaagd om uit de kisten te komen. Dan had de Mol in de kist van 2500 euro daar kunnen doen wat ze wou, het laatste duo had daar dan kunnen liggen tot sint-juttemis.

Ook die theoretische kans bestond (hoewel klein) en dat zou pas een anticlimax geweest zijn voor de makers! Uitgaande van die veronderstelling zou je ook kunnen zeggen dat het toch beter was voor de makers dat de Mol uit zijn graf kwam en dat die dus in één van de minder duurdere graven moest liggen.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 34