Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 12:24

 2204
skred schreef:Wat waren de woorden die ze gevonden hadden bij de basket proef?
limoen
sloep
dunk

😉
Gebruikersavatar

skred27 mar 2018, 12:41

 110  Uma
Frolva schreef:limoen
sloep
dunk

😉
Juist ook gemerkt dat er hier al een hele discussie over bestaat 😂

Verder over deze opdracht, is er een kandidaat met een bijnaam beginnende met "de..."? De 3 personen die ze raadden hebben bijnamen THE body, EL sympathico, THE Donald
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 12:45

 2204
skred schreef:THE body
Dat is nieuw voor mij.

En voor Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Body :mrgreen:
5 personen met die bijnaam, maar Pamela is daar niet bij.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh27 mar 2018, 13:14

 344  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik vond de muziekproef zeker niet simpel: de meeste liedjes waren uit de jaren 80 en Channy en Barador zijn twintigers, dus begrijpelijk dat ze niet allemaal herkend werden. Dus ik zoek er niet veel achter.
Ik vind dat geen goed argument, mijn nichtjes van 12 kennen deze liedjes ook. Waarschijnlijk is hun muzieksmaak anders. Heeft niets met leeftijd te maken vind ik. Daarnaast luister ikzelf andere muziek en ook ik herkende de liedjes. Zelfs in deze stijl. Kan natuurlijk dat het door de druk/stress/omgeving/afleiding moeilijker is, maar leeftijd vind ik persoonlijk geen argument.
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt27 mar 2018, 13:34

 84  Sven
eveline.vanhemel schreef:Ik vond de muziekproef zeker niet simpel: de meeste liedjes waren uit de jaren 80 en Channy en Barador zijn twintigers, dus begrijpelijk dat ze niet allemaal herkend werden. Dus ik zoek er niet veel achter.
Net daarmee dat je als mol wil dat zij die proef uitvoeren.
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2018, 14:13

 2245  Uma
Vermits er in elk onderdeel van deze opdracht even veel geld te verdienen was (1000), maakt het in het kader van de opdracht van de mol (saboteren en geld uit de pot houden) geen enkel verschil uit in welke subopdracht de Mol zit.

Er is enkel een verschil in het aantal manieren waarop er sabotage kan zijn.

De domino-opdracht: dat lukt of het lukt niet.
De basketopdracht: je kan de woorden niet vinden en je kan slecht mikken met de bal.
De wie-ben-ik opdracht: je kan tijd verliezen door het langst achter je naam te zoeken, maar je bent ook afhankelijk wat de andere twee doen (als je als Mol ziet dat één van de twee anderen het in de soep laat draaien, hoef je zelf al niks meer te doen)
De mariachi liedjes raden en kippen vangen: je kan de liedjes niet herkennen en je kan de kippen niet te pakken krijgen of de verkeerde kiekens vangen.

Moeten we dan niet eerder de mol zoeken in de subopdrachten die niet gelukt zijn? En zoeken naar redenen waarom ze niet gelukt zijn?
Gebruikersavatar

Vermoljoen27 mar 2018, 14:16

 2354  Uma
Klaartje schreef:Vermits er in elk onderdeel van deze opdracht even veel geld te verdienen was (1000), maakt het in het kader van de opdracht van de mol (saboteren en geld uit de pot houden) geen enkel verschil uit in welke subopdracht de Mol zit.

Er is enkel een verschil in het aantal manieren waarop er sabotage kan zijn.

De domino-opdracht: dat lukt of het lukt niet.
De basketopdracht: je kan de woorden niet vinden en je kan slecht mikken met de bal.
De wie-ben-ik opdracht: je kan tijd verliezen door het langst achter je naam te zoeken, maar je bent ook afhankelijk wat de andere twee doen (als je als Mol ziet dat één van de twee anderen het in de soep laat draaien, hoef je zelf al niks meer te doen)
De mariachi liedjes raden en kippen vangen: je kan de liedjes niet herkennen en je kan de kippen niet te pakken krijgen of de verkeerde kiekens vangen.

Moeten we dan niet eerder de mol zoeken in de subopdrachten die niet gelukt zijn? En zoeken naar redenen waarom ze niet gelukt zijn?
Ik denk dat je het best kan mollen bij 'Wie ben ik?' of het basketten. Bij 'Wie ben ik?' kan je vragen stellen die anderen echt nodig hebben om het te kunnen weten, bv. als je die voetballer bent als 2de ofzo vragen: 'Ben ik een president?'. Het is wel een beetje verdacht t.o.v. de kijkers thuis. Maar bij het basketten kan je doen alsof je heel slim bent en die woorden zeggen, maar geen enkele in de ring gooien of omgekeerd.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 15:05

 2204
Klaartje schreef:Moeten we dan niet eerder de mol zoeken in de subopdrachten die niet gelukt zijn? En zoeken naar redenen waarom ze niet gelukt zijn?
Hoe jammer ik het ook vind, het wordt algemeen aanvaard dat de mol ook (veel) opdrachten mag doen slagen om zichzelf onverdacht te maken (dat vond ik vorig seizoen bij Eline toch zo, maar misschien vooral omdat Annelies mijn mol was :mrgreen: ).

De 'wie ben ik' opdracht slaagde, maar de kandidaten mochten elkaar helpen. Zo is het bijvoorbeeld Pieter die aan Steven voorstelde om te vragen of het een "Diabolo rougo" is.
Met andere woorden: ik sluit Steven zeker nog niet uit als mol, enkel omdat deze subopdracht gelukt is. 😉
Gebruikersavatar

mollig1827 mar 2018, 15:06

 229  Bert
Dexy's Midnight runners - Come On Eileen
Michael Jackson - Billie Jean
The Kinks - Lola
Santana - Maria Maria
Neil Diamond- Sweet Caroline
Gebruikersavatar

mollig1827 mar 2018, 15:15

 229  Bert
voorlopig sluit ik nog niemand of niks uit want ik ben elkaar al mis geweest door te vroeg op iemand te fixeren maar wat wel in het voordeel spreekt van joke is dat ze bij die domino heel attent reageert als de rij van Kelly begint omver te vallen en het vallen doet stoppen.

Andere bedenking over de proef "wie is het"; de drie personen zijn min of meer blond. Dit lijkt mij een tip.

Niet dat dat iets met tip naar mol te maken heeft, maar de mexicaan die moest antwoorden, gaf wel een fout antwoord toen Pascale vroeg of ze uit het land van donald trump (VS) kwam. Pamela Anderson komt uit Canada

De RAT tip naar wilrijk lijkt mij ook plausibele tip.

is Jeffrey Blond?
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 15:21

 2204
mollig18 schreef:de mexicaan die moest antwoorden, gaf wel een fout antwoord toen Pascale vroeg of ze uit het land van donald trump (VS) kwam. Pamela Anderson komt uit Canada
Volgens Wikipedia heeft ze de dubbele nationaliteit. Dus echt fout was het antwoord niet.
Gebruikersavatar

Klaartje27 mar 2018, 15:31

 2245  Uma
Frolva schreef:Hoe jammer ik het ook vind, het wordt algemeen aanvaard dat de mol ook (veel) opdrachten mag doen slagen om zichzelf onverdacht te maken (dat vond ik vorig seizoen bij Eline toch zo, maar misschien vooral omdat Annelies mijn mol was :mrgreen: ).

De 'wie ben ik' opdracht slaagde, maar de kandidaten mochten elkaar helpen. Zo is het bijvoorbeeld Pieter die aan Steven voorstelde om te vragen of het een "Diabolo rougo" is.
Met andere woorden: ik sluit Steven zeker nog niet uit als mol, enkel omdat deze subopdracht gelukt is. 😉
Ik sluit ook voorlopig niemand uit als mogelijke mol, zeker niet op basis van het al dan niet lukken van één (sub)opdracht. Af en toe mag de Mol ook wel eens iets laten lukken, dat is waar; het zou maar al te opvallend zijn dat werkelijk alle opdrachten waar hij of zij aan deelneemt in de soep draaien.

In het 'wie-ben-ik spel' hielpen de drie elkaar wel. Pascale hielp Pieter ook (met 'mujer'), Steve suggereerde diverse keren 'Pamela Anderson' aan Pascale. Dat alles hielp de subopdracht toch slagen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9