Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy25 mar 2018, 22:19

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Twee kandidaten zullen als muziekkenners deelnemen aan een callejoneada, een optocht van een mariachiband door de straten van San Miguel de Allende. Aan hen de taak om de vijf gespeelde nummers te herkennen. De anderen moeten de optocht voorblijven en drie opdrachten volbrengen voor de band hen bereikt.

Opdracht 1: Bouw twee cirkels met dominosteentjes en zorg dat ze met één tik op de gouden stenen omver vallen.

Opdracht 2: Op een basketveldje liggen drie rijen met ballen waarop letters staan. Per rij kan er een woord gevormd worden en ligt er één bal teveel. Met deze foute bal moeten ze een doelpunt scoren in de basketring. De eerste bal van dichtbij, de tweede van iets verder en de derde vanaf de middellijn.

Opdracht 3: Op het verste punt wordt een variant op het spel 'wie is het?' gespeeld. De spelers hebben allen een kaartje met een bekend persoon op hun hoofd staan en mogen 'ja-en nee'-vragen stellen aan een Mexicaan om de naam van de beroemdheid te achterhalen. Ze krijgen een woordenboek om hen te helpen. Elke vraag mag maar één keer gesteld worden.

Elke succesvolle taak levert 1000 euro op en zorgt dat de kandidaten de muziekkenners mogen vergezellen tot aan het eindpunt in de stierenarena. Daar moeten de twee muziekkenners de vijf vrouwennamen uit de gebrachte nummers vinden op de halsband van 30 kippen. Ze krijgen slechts 5 minuten de tijd.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/1.php
Gebruikersavatar

jos.jansen25 mar 2018, 23:07

 328  Uma
Bij deze opdracht viel me op dat Pascale nog verschillende malen Melania Trump zei nadat de andere al voorstelde om Pamala Anderson te zeggen. Ook is Melania Trump niet echt gekend als een actrice (voor zover ik vind heeft ze nooit geacteerd), ze was wel model voordat ze met Trump samen was.
Gebruikersavatar

Laleia25 mar 2018, 23:31

 306
Het lijkt me duidelijk dat er niet al te veel informatie over de foto's bij de levend begraven-opdracht werd uitgewisseld. Waarom wordt anders iemand als muziekkenner afgevaardigd die Paul McCartney niet eens herkent.
Het lijkt me Jeffrey die het best geplaatst was om dit op te merken en blijkbaar doet hij het niet...
Gebruikersavatar

astridm25 mar 2018, 23:41

 287
Laleia schreef:Het lijkt me duidelijk dat er niet al te veel informatie over de foto's bij de levend begraven-opdracht werd uitgewisseld. Waarom wordt anders iemand als muziekkenner afgevaardigd die Paul McCartney niet eens herkent.
Het lijkt me Jeffrey die het best geplaatst was om dit op te merken en blijkbaar doet hij het niet...
Ze hebben elkaars foto's niet gezien, dus alleen wij weten dat Channy zo heeft liggen blunderen. Het was puur toeval dat 'die ouwe prinses met een lui oog' (Thatcher) en 'Karel de Gucht' de juiste nummers hadden.
Gebruikersavatar

Laleia25 mar 2018, 23:58

 306
astridm schreef:Ze hebben elkaars foto's niet gezien, dus alleen wij weten dat Channy zo heeft liggen blunderen. Het was puur toeval dat 'die ouwe prinses met een lui oog' (Thatcher) en 'Karel de Gucht' de juiste nummers hadden.
Ik weet dat ze het niet van elkaar gezien hebben tijdens de opdracht, maar na die omschrijvingen van haar zou ik achteraf toch eens gaan piepen zijn welke foto's ze had. Niet?
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 00:01

 3483  Uma
joachim.morrens schreef:...
Jeffrey nadien geld opgebracht bij de basket.
huh? Voor over ik het kon zien was het 3x Katrien die de basketballen door het net joeg (zij het met een heel bijzondere techniek 😲 )
Gebruikersavatar

jari.bourgois26 mar 2018, 00:08

 5
ex-molinator schreef:huh? Voor over ik het kon zien was het 3x Katrien die de basketballen door het net joeg (zij het met een heel bijzondere techniek 😲 )
De laatste was van Jeffrey de eerste en de tweede van Katrien
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 00:12

 3483  Uma
jari.bourgois schreef:De laatste was van Jeffrey de eerste en de tweede van Katrien
OK, Het klopt niet met mijn herinnering maar ik kijk het morgen wel na ( zeker ivm De Mol is het gevaarlijk om enkel op geheugen te vertrouwen, zeker wanneer er zoveel gebeurt waarop je moet (en wil) letten.)

edit: Ik heb niet gewacht tot morgen en je hebt gelijk: de 3de was van Jeffrey.
Gebruikersavatar

Niffler26 mar 2018, 01:02

 62
jos.jansen schreef:Bij deze opdracht viel me op dat Pascale nog verschillende malen Melania Drumpf zei nadat de andere al voorstelde om Pamala Anderson te zeggen. Ook is Melania Drumpf niet echt gekend als een actrice (voor zover ik vind heeft ze nooit geacteerd), ze was wel model voordat ze met Drumpf samen was.
Vond ik ook een heel verdacht moment. Deed me een beetje denken aan Eline die vorig jaar de vragen af en toe opvallend fout had. Het zijn dingen die ook door verwarring kunnen verklaard worden, maar gemakkelijk een opdracht kunnen saboteren. Mol of niet, uiteindelijk was men zo hard aan het roepen over Anderson dat ze het niet kon negeren..
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 09:52

 8153
ex-molinator schreef:huh? Voor over ik het kon zien was het 3x Katrien die de basketballen door het net joeg (zij het met een heel bijzondere techniek 😲 )
Ja, die gooide de ballen onderhands, heel raar. Misschien waren haar goals toevalstreffers en was het niet de bedoeling om 3x te scoren?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 10:09

 8153
Laleia schreef:Het lijkt me duidelijk dat er niet al te veel informatie over de foto's bij de levend begraven-opdracht werd uitgewisseld. Waarom wordt anders iemand als muziekkenner afgevaardigd die Paul McCartney niet eens herkent.
Het lijkt me Jeffrey die het best geplaatst was om dit op te merken en blijkbaar doet hij het niet...
Channy is erg jong en zei dat ze veel wist over moderne muziek maar weinig over andere muziek. Paul McCartney is van voor haar tijd. Nochtans komt hij zelfs nu nog regelmatig in de belangstelling natuurlijk.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 10:18

 8153
Iets anders dat me opviel: diegenen die in hun opdracht geslaagd waren, mochten bij Channy en Baha aansluiten achter de band en mochten hen achteraf, vanaf de tribune, helpen. Ze konden bv. vrouwennamen roepen waarvan ze zeker waren dat die juist waren. Noch Baha noch Channy riep hun hulp in. Channy bleef maar hameren op Lola, beweerde op een bepaald ogenblik dat ze Lola gezien had en stuurde Baha achter "haar" Lola aan. Baha ving, toen de tijd drong, 2 verkeerde kippen. I.p.v. aan de tribune te vragen of de naam juist was, zette hij de verkeerde kippen meteen in de ren. Daardoor was de opdracht meteen al mislukt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9