Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1827 mar 2018, 15:36

 229  Bert
Het doet er inderdaad niet veel toe, en ik zie er geen tip in ofzo maar de vraag was specifiek "kom ik uit het land van Donald Trump".

Ook al zijn er redenen om steve en zeker pascal nog niet uit te sluiten als mol, ik zie niet in waarom ik als mol deze opdracht zou kiezen. Dat is de proef waar je bijna onmogelijk onopgemerkt kan saboteren.
Tenzij door de plaats van de opdracht bv niet te vinden ( want echt duidelijk aangeduid was dat precies niet).
Het was Steve dacht ik die het kaartje van de opdracht zag liggen, wat hem dan wel vrij pleit.
Hij kwam ook heel snel op "jugador"
Gebruikersavatar

Jay-Lo27 mar 2018, 22:29

 1690  Sven
Voorlopig sluit ik zeker Steve uit, waarom zou hij aan Pascale het juiste antwoord geven als ze de band al horen aankomen? Mocht bvb Pieter ook nog zijn persoon moest raden, kan je je zo als mol onverdacht maken. Maar enkel Pascale moest nog, en pruttelde nog wat tegen, door Steve hebben ze hier 1000e gewonnen.

Wat Channy en Baha betreft, ik snap dat ze de liedjes niet allemaal hadden, maar zelfs al hadden ze die wel, die kippen vangen met de juiste naam was gedoemd om te mislukken.
Gebruikersavatar

Klaartje28 mar 2018, 17:43

 2245  Uma
anke.verhaegen schreef:Inderdaad, 5 kippen vangen in slechts 1 minuut in zo’n grote arena leek me op voorhand al verloren.
Ik dacht dat ze toch meer tijd hadden. Was het niet 5 minuten dat Baha en Channy de tijd hadden om de vijf juiste kiekens te vangen? Meen me te herinneren dat er toch veel beeldmateriaal te zien was van dat vangen, meer dan één minuut in elk geval. Ze hebben het toch niet in slow motion getoond, dacht ik.

Neemt natuurlijk niet weg dat het nog moeilijk blijft, zeker als Channy geen levende kip durft aanraken. 🙂
Gebruikersavatar

billie.holiday28 mar 2018, 18:51

 462  Bert
5 kippen vangen in 5 minuten tijd is niet simpel, zeker als er 30 rondlopen. Je moet al de juiste kip spotten tussen die 30 kiekens. Dit was een opdracht die weinig succes had tot slagen .
Gebruikersavatar

Laleia29 mar 2018, 08:52

 306
billie.holiday schreef:5 kippen vangen in 5 minuten tijd is niet simpel, zeker als er 30 rondlopen. Je moet al de juiste kip spotten tussen die 30 kiekens. Dit was een opdracht die weinig succes had tot slagen .
Ik ben het hiermee eens. Ik vind Baha en Channy niet verdacht op basis van deze opdracht. 5 kippen vangen tussen 30 kippen op zo'n oppervlakte in 5 minuten is al geen evidente opdracht. Maar ook die liedjes herkennen in de mariachi-versie vond ik niet simpel en ik kende ze nochtans alle 5...
Gebruikersavatar

Taupe07729 mar 2018, 21:55

 767  Yens
Ik ben de mol en ga ervan uit dat ze geen 5 kippen kunnen vangen en dan nog de juiste binnen de 5 minuten ... Dan moet ik niks doen maar in is een risico.
Ik heb de 5 liedjes wel herkend, mijn jongste heet Ayleen naar de song van de Dexy Midnight Runners misschien gemakkelijker daardoor. Kan de Mol dat risico nemen of is het "maar" 1000 euro?
Spelen ze de songs meerdere keren of 1 keer? Meerdere keren dan kunnen degenen die erbij komen helpen zoeken en dan kan je als mol best vooraan zitten zodat er minder geholpen wordt en kan je zelf je opdracht laten mislukken waardoor er geen extra hulp is...

Of is de volledige eerste aflevering gewoon ons op het verkeerde pad zetten?
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 mar 2018, 22:44

 1690  Sven
Taupe077 schreef:Ik ben de mol en ga ervan uit dat ze geen 5 kippen kunnen vangen en dan nog de juiste binnen de 5 minuten ... Dan moet ik niks doen maar in is een risico.
Ik heb de 5 liedjes wel herkend, mijn jongste heet Ayleen naar de song van de Dexy Midnight Runners misschien gemakkelijker daardoor. Kan de Mol dat risico nemen of is het "maar" 1000 euro?
Spelen ze de songs meerdere keren of 1 keer? Meerdere keren dan kunnen degenen die erbij komen helpen zoeken en dan kan je als mol best vooraan zitten zodat er minder geholpen wordt en kan je zelf je opdracht laten mislukken waardoor er geen extra hulp is...

Of is de volledige eerste aflevering gewoon ons op het verkeerde pad zetten?
Wie besliste om 2 jonge mensen als "muziekkenners " aan te duiden? Ik wist ze ook alle 5, en de mol wist ook wel dat het oudere nummers waren. Geen van beide vond zichzelf muziekkenner, maar bvb Jeffrey wist wel dat het nummer dat Channy zong in de kist van Genesis was. Waarom schuiven ze Jeffrey dan niet naar voren? De groep laat zich mollen door de mol.
Gebruikersavatar

Klaartje29 mar 2018, 23:27

 2245  Uma
Taupe077 schreef: Spelen ze de songs meerdere keren of 1 keer?
Ze speelden volgens mij de nummers maar 1 keer. Toen Channy en Bahador het eerste (Come on Eileen) niet herkenden, was het kalf voor die 1000 euro dus al verdronken. Toen de anderen erbij kwamen, konden die niet meer helpen om het eerste nummer te vinden, want dat speelden de mariachi's niet meer opnieuw. Volgens mij hebben de anderen ook Billie Jean en Lola ook niet gehoord. Enkel Maria, Maria en Sweet Caroline.
Gebruikersavatar

Klaartje29 mar 2018, 23:29

 2245  Uma
Jay-Lo schreef:Wie besliste om 2 jonge mensen als "muziekkenners " aan te duiden? Ik wist ze ook alle 5, en de mol wist ook wel dat het oudere nummers waren. Geen van beide vond zichzelf muziekkenner, maar bvb Jeffrey wist wel dat het nummer dat Channy zong in de kist van Genesis was. Waarom schuiven ze Jeffrey dan niet naar voren? De groep laat zich mollen door de mol.
Zoals op het einde van aflevering 1 (in het stuk "Volgende week") al gezegd werd: "Het is een groep die niet nadenkt."
Gebruikersavatar

chicawah.janssen29 mar 2018, 23:59

 8153
Klaartje schreef:Zoals op het einde van aflevering 1 (in het stuk "Volgende week") al gezegd werd: "Het is een groep die niet nadenkt."
Bertrand zou zeggen "we zijn d'r hier weer ingevlogen gelijk kiekens zonder kop" :mrgreen:
Gebruikersavatar

pieter-jan.jorissen30 mar 2018, 00:54

 182
jos.jansen schreef:Bij deze opdracht viel me op dat Pascale nog verschillende malen Melania Trump zei nadat de andere al voorstelde om Pamala Anderson te zeggen. Ook is Melania Trump niet echt gekend als een actrice (voor zover ik vind heeft ze nooit geacteerd), ze was wel model voordat ze met Trump samen was.
Wat als mol Pieter zichzelf Trump heeft gegeven? Hij kan onopvallend zichzelf raden, om dan passief toe te kijken hoe Steve en Pascale het niet raden. Het is Steve die opvallend op Pamela aandringt. Ik zou dus zeggen dat hij niet de mol is. Pascale is mogelijk bang voor gemol, waardoor ze haar eigen spoor van melania volgt?
Gebruikersavatar

Frolva30 mar 2018, 08:27

 2204
Klaartje schreef:Ze speelden volgens mij de nummers maar 1 keer. Toen Channy en Bahador het eerste (Come on Eileen) niet herkenden, was het kalf voor die 1000 euro dus al verdronken. Toen de anderen erbij kwamen, konden die niet meer helpen om het eerste nummer te vinden, want dat speelden de mariachi's niet meer opnieuw. Volgens mij hebben de anderen ook Billie Jean en Lola ook niet gehoord. Enkel Maria, Maria en Sweet Caroline.
Elk nummer 1 keer lijkt mij het meest logisch.

Toen de mariachi band bij de basketproef aan kwam waren ze 'Lola' aan het spelen.

Channy zeg: "Luister mee, dat is Lola."
Jeffrey zegt: "Nee, dat is Lola niet."

Net voor Channy "Luister mee" zegt, zegt er iemand "Lola"; is dat Katrien?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9