Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva26 mar 2018, 10:25

 2204
chicawah schreef:Iets anders dat me opviel: diegenen die in hun opdracht geslaagd waren, mochten bij Channy en Baha aansluiten achter de band en mochten hen achteraf, vanaf de tribune, helpen. Ze konden bv. vrouwennamen roepen waarvan ze zeker waren dat die juist waren. Noch Baha noch Channy riep hun hulp in. Channy bleef maar hameren op Lola, beweerde op een bepaald ogenblik dat ze Lola gezien had en stuurde Baha achter "haar" Lola aan. Baha ving, toen de tijd drong, 2 verkeerde kippen. I.p.v. aan de tribune te vragen of de naam juist was, zette hij de verkeerde kippen meteen in de ren. Daardoor was de opdracht meteen al mislukt.

Helpen zouden de overige kandidaten toch spontaan moeten doen?

En kon de kippen-opdracht eigenlijk nog lukken, nu ze de eerste naam niet hadden herkend (Eileen) toen ze nog maar met twee achter de band liepen?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen26 mar 2018, 10:28

 8153
Frolva schreef:Helpen zouden de overige kandidaten toch spontaan moeten doen?
Dat bedoelde ik ook, maar het was niet erg duidelijk in mijn tekst. Er was geen interactie tussen de kippenvangers en de tribune.

Ik zou het gans anders aangepakt hebben: gewoon de eerste de beste kip vangen, naar de naam kijken en als die bij mij en mijn collega kippenvanger geen belletje doet rinkelen, de hulp inroepen van de tribune. Op die manier kan je veel meer kippen vangen en heb je meer kans dat je toch enkele juiste te pakken krijgt.
Maar al bij al was de opdracht zo goed als onmogelijk.
Gebruikersavatar

ex-molinator26 mar 2018, 10:41

 3483  Uma
chicawah schreef:...
Maar al bij al was de opdracht zo goed als onmogelijk.
Met Channy als kippenvanger? Inderdaad onhaalbaar :oops:
Gebruikersavatar

Molloot 2.026 mar 2018, 14:29

 27
jos.jansen schreef:Bij deze opdracht viel me op dat Pascale nog verschillende malen Melania Trump zei nadat de andere al voorstelde om Pamala Anderson te zeggen. Ook is Melania Trump niet echt gekend als een actrice (voor zover ik vind heeft ze nooit geacteerd), ze was wel model voordat ze met Trump samen was.
Het was mij ook al opgevallen dat ze hardnekkig bleef vasthouden aan Melania Trump.
Gebruikersavatar

Klaartje26 mar 2018, 23:42

 2245  Uma
Frolva schreef:Helpen zouden de overige kandidaten toch spontaan moeten doen?

En kon de kippen-opdracht eigenlijk nog lukken, nu ze de eerste naam niet hadden herkend (Eileen) toen ze nog maar met twee achter de band liepen?
Ja, goed gezien: de opdracht was al "naar de vaantjes" bij het niet herkennen van het eerste nummer. Als de Mol bij de muziekkenners zat, dan wist hij of zij al meteen na het eerste nummer dat de opdracht in de arena en dus de 1000 euro verloren waren. De Mol kreeg nog meer zekerheid daarover toen ook "Maria, Maria" niet herkend werd.

Ik vond ook hier weer Baha aan de passieve kant. Channy herkende wel Lola en Billie Jean. Bij Baha lag de naam van het eerste nummer "op het puntje van zijn tong", maar het juiste antwoord kwam er uiteindelijk niet uit. Dus, wat Baha en Channy ook deden met die kippen, het was toch allemaal boter aan de galg.

Ook in de eerste opdracht (levend begraven) vond ik Bahador al redelijk passief. Wel veel lachen, grappen en grollen, maar geen geld in het bakkie. Kijken hoe dat verder evolueert met de wel erg relaxte Baha. Als hij er lang in blijft, dan... In het oog houden, die gast!
Gebruikersavatar

hannes.bossuyt27 mar 2018, 08:46

 84  Sven
Wat ik verdacht vond bij deze opdracht, is dat Katrien Channy naar voren schuift als kandidaat, terwijl Channy zelf zegt dat ze weinig muziek kennis heeft. Zie voorbeeld wat ik bedoel in de eerste aflevering rond 33:10 (https://randomize.be/moljager/Aflevering_1#Katrien)
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 09:07

 8153
Tja, wat versta je onder "muziekkennis"? Net als veel anderen denk ik daarbij spontaan aan het snel/gemakkelijk herkennen van liedjes, maar vroegen ze voor Shosoloza en bij die klokkenproef van Annelies en Bertrand niet ook naar mensen met muziekkennis?
Het kan gaan om zingen, om teksten kennen, om titels en songs aan elkaar te linken, om liedjes te herkennen, om muziekinstrumenten te herkennen in bepaalde muziekstukken, noten lezen, zelf een instrument (leren) bespelen...
En wat is "muziek"? Moderne muziek, klassieke muziek...?
Channy zei zelf dat ze veel van moderne muziek kent, maar niet van oudere muziek. Maar als de anderen nu nóg minder van muziek kennen? Lloyd zei dat hij niets van muziek kent, wat mij voor een jonge gast enigszins vreemd lijkt .
En Eileen lag bij mijn man en mij ook op het puntje van onze tong maar verder geraakten we niet. Ik vind het best wel moeilijk, dat herkennen van liedjes zonder tekst die dan nog gespeeld worden door zo'n Mariachi band.
Doet een beetje denken aan Bruno en Issabel die liedjes moesten herkennen die gespeeld werden door een Argentijn op bandoneon. Die hebben ze ook niet allemaal gevonden.
Gebruikersavatar

Frolva27 mar 2018, 09:30

 2204
chicawah schreef:En Eileen lag bij mijn man
:mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen27 mar 2018, 09:37

 8153
Frolva schreef::mrgreen:
Maar ik lag er ook bij 😛
Gebruikersavatar

Jansen27 mar 2018, 09:42

 3423  Yens
Ik vond de muziekproef zeker niet simpel: de meeste liedjes waren uit de jaren 80 en Channy en Barador zijn twintigers, dus begrijpelijk dat ze niet allemaal herkend werden. Dus ik zoek er niet veel achter.
Gebruikersavatar

Kleintje27 mar 2018, 12:09

 125  Sven
Ik zou er ook niet te veel achter zoeken. Ik had nét hetzelfde als Bahador: bij veel liedjes lag het ook op het puntje van mijn tong, maar kon ik er maar niet opkomen. Achteraf dacht ik telkens van 'Aaah, ja, juist'.

Er was ook niemand die echt zot was om deze proef te doen, Channy en Bahador twijfelden op voorhand al of ze het wel zouden kunnen.
Gebruikersavatar

skred27 mar 2018, 12:11

 110  Uma
Wat waren de woorden die ze gevonden hadden bij de basket proef? Het laatste woord was sloep, als ik het me goed herinner.

De letters die weg vielen waren R-A-T
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9