Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 mar 2018, 22:39

 8153
billie.holiday schreef:Eigenlijk heeft dit onsubtiele mij vorig jaar de das omgedaan. Het lag er zo dik op dat alles wees naar Eline, dat ik dacht een mol gaat toch subtieler te werk dan Eline.
"Ik ben pompaf dus stap af" bij de fietstocht...
Gebruikersavatar

kim.baudart01 apr 2018, 19:24

 138
Ik denk niet dat dit al aangehaald is: Steve die herhaaldelijk de eerste lopers aanmaant wat trager te doen met 'we moeten samen blijven'. Hier is het weer de vraag of dat klopt. het wordt niet specifiek gezegd in de uitleg die wij horen in elk geval, daar zeggen ze enkel dat ze voor de mariachi's moeten uitblijven en aan elke proef mensen achterlaten. Het zou dan logischer zijn dat aan elke proef gewoon de laatste die er arriveren achterblijven en de snelsten verder doorlopen naar de volgende proeven.

Maar 't kan natuurlijk zijn dat de instructies die de deelnemers (zoals meestal, waarschijnlijk) gedetailleerder zijn.
Gebruikersavatar

Frolva01 apr 2018, 19:32

 2204
Ik vermoed inderdaad het laatste. 😉

Bij de 'wie ben ik' opdracht mochten ze ook elkaar niet zien (omdat ze elkaar vanaf een bepaald moment mochten helpen), en mochten ze geen twee keer hetzelfde vragen.
Het zou dan ook vreemd zijn dat er een of twee kandidaten al aan de proef mochten beginnen, voordat de derde er was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 19:35

 8153
kim.baudart schreef:Ik denk niet dat dit al aangehaald is: Steve die herhaaldelijk de eerste lopers aanmaant wat trager te doen met 'we moeten samen blijven'. Hier is het weer de vraag of dat klopt. het wordt niet specifiek gezegd in de uitleg die wij horen in elk geval, daar zeggen ze enkel dat ze voor de mariachi's moeten uitblijven en aan elke proef mensen achterlaten. Het zou dan logischer zijn dat aan elke proef gewoon de laatste die er arriveren achterblijven en de snelsten verder doorlopen naar de volgende proeven.

Maar 't kan natuurlijk zijn dat de instructies die de deelnemers (zoals meestal, waarschijnlijk) gedetailleerder zijn.
Vorig jaar bleven ze bij de fietstocht niet samen maar "vlogen ze erin gelijk kiekens zonder kop", dus het voorstel om samen te blijven is niet slecht gezien, zeker omdat ze dan het tempo van de traagste moesten aanhouden.
Gebruikersavatar

Margot301 apr 2018, 22:47

 91
kim.baudart schreef:Ik denk niet dat dit al aangehaald is: Steve die herhaaldelijk de eerste lopers aanmaant wat trager te doen met 'we moeten samen blijven'. Hier is het weer de vraag of dat klopt. het wordt niet specifiek gezegd in de uitleg die wij horen in elk geval, daar zeggen ze enkel dat ze voor de mariachi's moeten uitblijven en aan elke proef mensen achterlaten. Het zou dan logischer zijn dat aan elke proef gewoon de laatste die er arriveren achterblijven en de snelsten verder doorlopen naar de volgende proeven.

Maar 't kan natuurlijk zijn dat de instructies die de deelnemers (zoals meestal, waarschijnlijk) gedetailleerder zijn.
het is ook moeilijk te beslissen wie welke proef moet doen als je niet samen loopt natuurlijk.
Gebruikersavatar

Krekelmans03 apr 2018, 14:39

 16
brian.jason schreef:Eerlijk gezegd dat ik vorig jaar exact hetzelfde over Eline die in de eerste aflevering de Oostkantons in West-Vlaanderen plaatste...
Dat was éénmaal, tegenover één kandidaat. Dit was drie maal, tegenover 2 kandidaten, toch wel een serieus verschil, maar ik snap je punt.
Gebruikersavatar

Taupe07712 apr 2018, 12:20

 767  Yens
Is er een beeld waarin we alle namen van de kippen kunnen zien? Of ergens een lijst beschikbaar?
Gebruikersavatar

mollig1812 apr 2018, 14:37

 229  Bert
ik zit hier zelf wat in vast maar mss komt er iemand op iets nieuws:

De 5 nummers waren vrouwen namen in de titel...

Come on Eileen zou kunnen verwijzen naar de mol van vorig jaar => eline
Maria Maria naar de eerste mol ==> Magda

Billy Jean... Jean is de engelse versie van Joke (Billy Jean is NOT my lover),


zolang ik geen verband zie met Lola en Sweet Caroline, is deze piste allicht wat vergezocht.
Jullie input kan misschien helpen 😃

Tenzij... Vorige mollen en verliezers samen die vrouw waren: Magda( 1e Maria), Marianne (2e Maria), Cathy ( Caroline), Elien (Eileen), Joke (Jean) en Lola blijkt op het einde van het nummer van de kinks geen vrouw te zijn maar een man 😃
Gebruikersavatar

mollig1812 apr 2018, 14:42

 229  Bert
Heb het hier ook al eens gezegd: in de opdracht van Wie Ben Ik , zijn het 3 geblondeerde personen. Wie weet verwijst dit ook naar het geblondeerde haar van Joke? Ofwel het blonde haar van Lloyd of pascale, dat kan ook.
Ik vind het opvallend dat ze kozen voor 3 geblondeerde personen.

Als ik mijn Joke tunnel verlaat...
in basketproef kan je met eerste lijn ook Druk maken ( eenheid van Druk is Pascal)
Water/sloep===> ook wel verband met pascale uiteraard
Vrucht===> Pascale is ook de naam van een druivensoort
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2018, 16:24

 2245  Uma
Als je je fantasieknop omdraait, dan kan je van alles zoeken achter die liedjes en uitvoerders van de tocht met de mariachiband.

Ik laat me even gaan:

Billie Jean is hier een coverversie door de groep Blackstreet featuring Doctor Dre (verwijzing naar Steve?)

Dexy's Midnight Runners: middernachtslopers, kan verwijzen naar lopers van de Corrida van Sao Paolo; de San Sylvester Corrida werd vroeger 's nachts gelopen op oudejaarsavond en kwam aan rond middernacht. (Steve liep vorig jaar ook de Corrida van Leuven).

Sweet Caroline is een nummer dat ze spelen als voetbalclub OH Leuven heeft gescoord. Steve werkt in Leuven.

Maria, Maria: Maria in het Frans is Marie, een verwijzing naar Marie Thumas (die van de worteltjes en erwtjes in blik) maar ook naar de familienaam van Steve.

Lola: wie weet heet de dochter van Steve wel Lola?

Dat zijn wilde theorieën en vreemde associaties, die wel ergens een schakel missen, dus waarschijnlijk niks betekenen. Je mist altijd wel ergens iets om het te doen kloppen (zoals de zwakke veronderstelling dat Steves dochter Lola zou heten).


Op gelijkaardige wijze kan ik me laten gaan en in deze opdracht een link vinden met Bahador:

De laatste vraag is Wie ben ik? Dan kan je vinden door gebruik te maken van de andere subopdrachten, namelijk:

DOMINO
BASKET
ARENA

Neem telkens de eerste twee onderlijnde letters, schudt even met de anagrammenmachine en je krijgt:
BAHADOR

We missen nog enkel de cursieve H. Geen nood, die vinden we als eerste letter van het eerste nummer uit een playlist van een kandidaat die de officiële soundtrack van de Mol heeft gehaald: Hit the road Jack...

U begrijpt allang mijn punt. 😉
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2018, 14:31

 2204
Klaartje schreef:U begrijpt allang mijn punt. 😉
Maar ik niet. Kan je nog even doorgaan? :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje16 apr 2018, 15:12

 2245  Uma
Frolva schreef:Maar ik niet. Kan je nog even doorgaan? :mrgreen:
Voor meer van dat lekkers verwijs ik graag naar de prachtig fantasievolle bijdragen van mijn goede vriend wiens nickname een hondenras is. :mrgreen:

Maar misschien scoor ik straks nog wat psychedelische drugs en draait de fantasiemolen binnen de kortste keren weer op volle toeren. 😃
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9