Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator29 mar 2018, 12:55

 3483  Uma
janeen.janssens schreef:Bij de afdaling horen we Baha slechts 3 namen noemen.
Echt of montage?
En Lloyd kiest ... Steve, de naam die niet gehoord wordt.
Steve was een verkeerd antwoord, dus geen mollenstreek van Baha. Juiste naam Katrien wel geroepen.
Lloyd ... nep of echte mollenstreek?
Merkt de groep dit op?
Dit was me niet opgevallen.
Deze avond bekijk ik de hele aflevering voor de 2de keer maar dat fragment zal ik straks al bekijken.
Gebruikersavatar

mollig1829 mar 2018, 13:42

 229  Bert
en joke roept de namen in verkeerde volgorde maar dat lijkt mij eerder onbewust
aangezien ze zelfs dan nog het verkeerde antwoord geeft
Gebruikersavatar

sara.pantoja30 mar 2018, 14:03

 100
janeen.janssens schreef:Bij de afdaling horen we Baha slechts 3 namen noemen.
Echt of montage?
En Lloyd kiest ... Steve, de naam die niet gehoord wordt.
Steve was een verkeerd antwoord, dus geen mollenstreek van Baha. Juiste naam Katrien wel geroepen.
Lloyd ... nep of echte mollenstreek?
Merkt de groep dit op?
Heb dit vandaag ook terug bekeken en dit was me ook opgevallen. Alleen weet ik niet goed wat ik hiermee moet.
Stel dat Lloyd de mol zou zijn, waarom geeft hij dan niet een naam die hij wel gehoord heeft, maar ook fout zou zijn als antwoord ?
Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat dit montage is eerlijk gezegd.
Gebruikersavatar

sara.pantoja30 mar 2018, 14:06

 100
mollig18 schreef:en joke roept de namen in verkeerde volgorde maar dat lijkt mij eerder onbewust
aangezien ze zelfs dan nog het verkeerde antwoord geeft
Denk ook dat dit onbewust is ja, zou door de adrenaline kunnen komen van het snelste beneden willen zijn.
Zoals zij de namen doorgeeft, leest ze ze eigenlijk van boven naar onder. Gebeurt nog wel meer dat de antwoorden niet als
A B
C D
worden opgegeven maar als
A C
B D
En dacht ze mss daardoor dat die uitspraak eigenlijk het beste bij Pieter hoorde, die dus C heeft, maar in haar gedachten mss op B stond.
Gebruikersavatar

kim.baudart31 mar 2018, 14:47

 138
Ik wil even de discussie die er bij de eerste opdracht gevierd wordt over zekerheden inbouwen voor 'goede TV' even naar hier trekken. Dit omdat ik deze theorie niet meteen wil geloven maar ook niet zo gemakkelijk naast me neer kan leggen, en ze dus even overal wil toepassen.

Wat als de enveloppe met de cliffhanger (die duidelijk gaat over de volgende aflevering, en een kandidate op mysterieuze manier doet verdwijnen NA de eliminiatie) in de handen zou gevallen zijn van de afvaller? Dan is die na het rode scherm mét enveloppe weg...

Moeten we, volgens de theorie van de 'goede TV', niet concluderen dat deze enveloppe moest gewonnen worden door iemand die zkeer niet kon afvallen, dus de Mol?
Gebruikersavatar

Elysia198531 mar 2018, 14:53

 105
kim.baudart schreef:Ik wil even de discussie die er bij de eerste opdracht gevierd wordt over zekerheden inbouwen voor 'goede TV' even naar hier trekken. Dit omdat ik deze theorie niet meteen wil geloven maar ook niet zo gemakkelijk naast me neer kan leggen, en ze dus even overal wil toepassen.

Wat als de enveloppe met de cliffhanger (die duidelijk gaat over de volgende aflevering, en een kandidate op mysterieuze manier doet verdwijnen NA de eliminiatie) in de handen zou gevallen zijn van de afvaller? Dan is die na het rode scherm mét enveloppe weg...

Moeten we, volgens de theorie van de 'goede TV', niet concluderen dat deze enveloppe moest gewonnen worden door iemand die zkeer niet kon afvallen, dus de Mol?
Dat is een goed punt, hoewel ze misschien een alternatief achter de hand hadden (GDC zei ook vorig jaar dat ze zeker waren dat er maar 10 kandidaten zouden vertrekken, maar dat ze toch een alternatief scenario hadden geschreven voor MOEST er toch niet afgedrukt worden). Bovendien geeft het de programmamakers de perfecte manier om subtiel met ‘De mol’ te kunnen overleggen nà de start van het spel. Iedereen weet dat ze weg is, iedereen snapt dat ze iets gaat doen dat met een opdracht te maken heeft, en tegelijk krijgt ze de kans om nog eens goed gebriefd te worden. Dat was het allereerste idee dat in me opkwam als ik Joke zag vertrekken: ‘ha, da’s goed gevonden, nu heeft ze een excuus om uitgebreid te overleggen met de programmamakers’ - ondanks het feit dat ik helemaal niet overtuigd ben van Joke als mol nu.
Gebruikersavatar

ex-molinator31 mar 2018, 15:19

 3483  Uma
kim.baudart schreef:...
Moeten we, volgens de theorie van de 'goede TV', niet concluderen dat deze enveloppe moest gewonnen worden door iemand die zkeer niet kon afvallen, dus de Mol?
Het is niet uitgesloten dat de envelop een kans op vrijstelling bevat (bvb een extra opdracht tijdens de 2de aflevering waarmee de afvaller zijn/haar plaats terug kan verdienen).

Ik sluit jouw denkwijze niet uit als mogelijkheid maar dit is wel het meest voor de hand liggende scenario (waardoor we meteen op een (dwaal?)spoor gezet worden.
Gebruikersavatar

Margot331 mar 2018, 15:58

 91
kim.baudart schreef: Moeten we, volgens de theorie van de 'goede TV', niet concluderen dat deze enveloppe moest gewonnen worden door iemand die zkeer niet kon afvallen, dus de Mol?
de programmamakers kunnen toch nooit zeker zijn dat de mol de snelste zou zijn? Joke kan het goed, maar ze kunnen niet zeker zijn dat er niemand sneller is.

ik sluit het niet uit, maar ik denk persoonlijk dat het niet perse de mol moest zijn. De enveloppe zou ook zeker niet wegvallen denk ik, maar de afvaller had dan misschien de kans om terug te komen.
Gebruikersavatar

Gillesisdemol01 apr 2018, 18:17

 373
ex-molinator schreef:Joke is duidelijk sportief, dat zie je aan haar lichaamsbouw. Het zou me niet verwonderen mocht ze aan muurklimmen doen en dan heeft ze wat ervaring met abseilen (misschien beter bekend als rappel).
Ze zullen sowieso geen kromgegroeid omaatje als Mol kiezen... Deze proef (+ envelop) winnen is een perfect uit te stippelen pad voor de saboteur. Ik ben benieuwd in welke mate ze vanavond een sleutelpositie zal krijgen. 🤨🔒
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2018, 19:11

 2245  Uma
Gillesisdemol schreef:Ze zullen sowieso geen kromgegroeid omaatje als Mol kiezen... Deze proef (+ envelop) winnen is een perfect uit te stippelen pad voor de saboteur. Ik ben benieuwd in welke mate ze vanavond een sleutelpositie zal krijgen. 🤨🔒
Voor de makers is Joke een godsgeschenk. Jong, blond, slim, hoogopgeleid, sportief, fanatiek, met veel grinta, een echt alfa-vrouwtje, the "eye of the tiger". Je zou een slechte regisseur zijn om Joke niet de hoofdrol te geven in de eerste afleveringen van je avonturenreeks. En is zij niet tegelijkertijd de ideale bliksemafleider voor de echte "slechterik" in dit verhaal, de Mol?

Ook vanavond in de tweede aflevering zal alles om Joke draaien in de eerste opdracht. Zullen de anderen de "vogelvrij verklaarde" Rabid Joke, "wanted, dead or alive" als bounty hunters kunnen inrekenen? Het zal een klopjacht worden met inzet van alle mogelijke hulpmiddelen (heli, jeep, paarden, wapens), maar zal dat alles volstaan om deze blonde super-woman uit te schakelen?
Gebruikersavatar

Holmes02 apr 2018, 15:01

 395
Als je nu de inhoud van de brief ziet, wat als de eerste afvaller Kelly de snelste zou geweest zijn bij de afdaling ?
"dat je ook de volgende eliminatie zal overleven...".
Een gok van de makers of een op voorhand vaststaand feit (dat de mol de brief zou krijgen) ?

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 15:28

 8153
Holmes schreef:Als je nu de inhoud van de brief ziet, wat als de eerste afvaller Kelly de snelste zou geweest zijn bij de afdaling ?
"dat je ook de volgende eliminatie zal overleven...".
Een gok van de makers of een op voorhand vaststaand feit (dat de mol de brief zou krijgen) ?

Afbeelding
De envelop mocht pas geopend worden ná de eliminatie. Stel dat Joke geëlimineerd was i.p.v. Kelly, dan had ze waarschijnlijk de envelop samen met haar molboekje aan Gilles moeten geven en dan zou de envelop naar iemand anders gegaan zijn. Wellicht naar Lloyd, die 2de was in het abseilen.
Dus die "ook" waarnaar je verwijst is niet raar of fout.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7