Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Holmes02 apr 2018, 17:42

 395
chicawah schreef:De envelop mocht pas geopend worden ná de eliminatie. Stel dat Joke geëlimineerd was i.p.v. Kelly, dan had ze waarschijnlijk de envelop samen met haar molboekje aan Gilles moeten geven en dan zou de envelop naar iemand anders gegaan zijn. Wellicht naar Lloyd, die 2de was in het abseilen.
Dus die "ook" waarnaar je verwijst is niet raar of fout.
Dat is evt een mogelijk scenario hoewel de suspens van de cliffhanger zoals die nu opgebouwd werd, dan een stuk om zeep was.
Anderzijds, nu ik, door jou geïnspireerd, daar zelf verder over nadenk, zouden ze misschien Joke de vrije keuze gegeven hebben : geef de envelop aan wie je wil, zonder hem open te maken...

Kortom : niets verdachts... 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 17:52

 8153
Holmes schreef:Dat is evt een mogelijk scenario hoewel de suspens van de cliffhanger zoals die nu opgebouwd werd, dan een stuk om zeep was.
Anderzijds, nu ik, door jou geïnspireerd, daar zelf verder over nadenk, zouden ze misschien Joke de vrije keuze gegeven hebben : geef de envelop aan wie je wil, zonder hem open te maken...

Kortom : niets verdachts... 😉
Nu was het inderdaad suspense en een echte cliffhanger. Was Joke afgevallen en de envelop daardoor bij iemand anders beland, dan was het toch een beetje een afknapper geweest, maar het was een risico dat de makers moesten nemen.
Gebruikersavatar

Elysia198502 apr 2018, 17:56

 105
GDC heeft eens in een interview gezegd dat er alternatieve scenario’s worden geschreven. Waarschijnlijk hebben ze op voorhand ingeschat wie een goede kans had om de envelop te bemachtigen en hebben ze een alternatief scenario geschreven voor het geval die persoon zou afvallen, inderdaad waarschijnlijk met zoiets als ‘geef de envelop door aan ...’
Gebruikersavatar

mollig1802 apr 2018, 17:58

 229  Bert
goh, anderzijds herinner ik mij ook 2 seizoenen geleden toen de eerste afvaller terug kon gehaald worden en dat toch niet gebeurde.
Achteraf zei de productie dat ze dat totaal niet verwacht hadden en er eigenlijk vanuit gingen dat de groep solidair zou zijn.
Gebruikersavatar

Elysia198502 apr 2018, 18:01

 105
mollig18 schreef:goh, anderzijds herinner ik mij ook 2 seizoenen geleden toen de eerste afvaller terug kon gehaald worden en dat toch niet gebeurde.
Achteraf zei de productie dat ze dat totaal niet verwacht hadden en er eigenlijk vanuit gingen dat de groep solidair zou zijn.
Met Ruth, veronderstel ik? Dat was echt heel wreed, ocharme :(
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 18:14

 8153
De groep solidair? Lijkt mij echt een illusie. Als het er echt op aankomt, is het ieder voor zich, hoe tof de groep ook is. Kijk/luister maar naar wat Marzena allemaal vertelde in Café De Mol.

Ik heb nog gedacht aan de kettingproef van 2 jaar geleden. Toen ging het ook om vertrouwen hebben in elkaar en solidair zijn. Er is toen veel gediscussieerd, maar de groep is er wél zonder kleerscheuren uit geraakt.
Maar dat is wellicht de enige keer dat een groep echt nagedacht (!) heeft en fatsoenlijk gecommuniceerd.
Gebruikersavatar

Kobe03 apr 2018, 08:59

 429
chicawah schreef:De groep solidair? Lijkt mij echt een illusie. Als het er echt op aankomt, is het ieder voor zich, hoe tof de groep ook is. Kijk/luister maar naar wat Marzena allemaal vertelde in Café De Mol.

Ik heb nog gedacht aan de kettingproef van 2 jaar geleden. Toen ging het ook om vertrouwen hebben in elkaar en solidair zijn. Er is toen veel gediscussieerd, maar de groep is er wél zonder kleerscheuren uit geraakt.
Maar dat is wellicht de enige keer dat een groep echt nagedacht (!) heeft en fatsoenlijk gecommuniceerd.
Nog altijd mijn favoriete proef 😃
Gebruikersavatar

ex-molinator03 apr 2018, 09:43

 3483  Uma
chicawah schreef:...
Ik heb nog gedacht aan de kettingproef van 2 jaar geleden. Toen ging het ook om vertrouwen hebben in elkaar en solidair zijn. Er is toen veel gediscussieerd, maar de groep is er wél zonder kleerscheuren uit geraakt.
Maar dat is wellicht de enige keer dat een groep echt nagedacht (!) heeft en fatsoenlijk gecommuniceerd.
Volgens mij werd dat scenario als bijna kansloos beschouwd door Woestijnvis en mogen ze blij zijn dat Hanne daar een psychologisch meesterspel gespeeld heeft. Dat was wel degelijk een van de beste en meest memorabele scènes in De Mol ooit.
Dit was ook zo'n opdracht waarbij 1 iemand van in het begin een patstelling kon forceren.
Geniaal!!
Gebruikersavatar

JKpowned08 mei 2018, 16:12

 259
Misschien een opvallende hint nu op dit moment aangezien vlak voor de finale is dit beeld:

Afbeelding

De 2 kandidaten links de mol rechts waar min of meer het woord Mol en de duim ook onder hem staan of is het niets?

Opvallend dat de 3 finalisten in 1 beeld staan. Lijnrecht tegenover de Mol? (Op dat moment wisten ze wel nog niet wie de finalisten gingen zijn wel wie de mol is)

Afbeelding

Of dit Gilles had gezegd dat de Mol goed kan acteren de enige die hiervan nog overblijft is Bahador.

Afbeelding

Of deze waar je misschien van kan afleiden dat Pieter het moeilijk heeft om als Mol te liegen/bedriegen.

Afbeelding

Of hier waar je met een beetje fantasie in Clown omgedraaid Mol zou kunnen lezen?
Gebruikersavatar

Holmes08 mei 2018, 16:55

 395
JKpowned schreef:Misschien een opvallende hint nu op dit moment aangezien vlak voor de finale is dit beeld:


De 2 kandidaten links de mol rechts waar min of meer het woord Mol en de duim ook onder hem staan of is het niets?

Opvallend dat de 3 finalisten in 1 beeld staan. Lijnrecht tegenover de Mol? (Op dat moment wisten ze wel nog niet wie de finalisten gingen zijn wel wie de mol is)

Of dit Gilles had gezegd dat de Mol goed kan acteren de enige die hiervan nog overblijft is Bahador.

Of deze waar je misschien van kan afleiden dat Pieter het moeilijk heeft om als Mol te liegen/bedriegen.

Of hier waar je met een beetje fantasie in Clown omgedraaid Mol zou kunnen lezen?
Ik denk dat je zelf het antwoord geeft op je vraag : ze konden toen niet weten wie de finalisten waren, dus konden ze er ook geen tip in steken. Wie de 2 personen links waren en wie de 2 rechts, lag al vast bij de 1e aflevering, dus voor de mol gekend was.
Dus kan je er niets uit concluderen.
Gebruikersavatar

JKpowned08 mei 2018, 17:55

 259
Holmes schreef:Ik denk dat je zelf het antwoord geeft op je vraag : ze konden toen niet weten wie de finalisten waren, dus konden ze er ook geen tip in steken. Wie de 2 personen links waren en wie de 2 rechts, lag al vast bij de 1e aflevering, dus voor de mol gekend was.
Dus kan je er niets uit concluderen.
Klopt, maar misschien is het De mol die dan vrij dicht bij Lloyd staat dan weer wel als tip. Op dit moment is het gewoon afwachten tot Zondag de rest is min of meer speculatie uiteraard.
Gebruikersavatar

Holmes08 mei 2018, 19:08

 395
JKpowned schreef:Klopt, maar misschien is het De mol die dan vrij dicht bij Lloyd staat dan weer wel als tip. Op dit moment is het gewoon afwachten tot Zondag de rest is min of meer speculatie uiteraard.
Had het zijn eigen uitspraak geweest, ja, maar het was een uitspraak van Joke...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7