Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 11:28

 8153
david.willems schreef:Ze waren toch aan het overhandelen over één-één-één-vier (vijf)? Is toch niet zinloos? Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom ze niet gewoon te samen reden naar andere punten met de auto en daar nog 4 of 8 pasvragen te nemen en dan gewoon allemaal 3-4 pasvragen kregen? Zou wel smerig zijn tegenover de groep but it's the game.
Dat is nu net wat niet kon want tegen de spelregels.
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 11:29

 17
chicawah schreef:Dat is nu net wat niet kon want tegen de spelregels.
Waarom niet? Joke mocht doen met haar schijven wat ze wou?
Gebruikersavatar

_T_02 apr 2018, 11:31

 9  Uma
kris.pollaris schreef:Iemand ook al opgevallen dat joke wel heel snel onder de boom uit kwam toen de heli daar nog rond hing. Dit terwijl ze toch weet dat men met de heli maar 20 min kan vliegen. Wat me daar ook nog opviel is dat er toen wel redelijk wat bomen waren om te schuilen waar ze geen gebruik van maakt.
Volgens mij was het de bedoeling van Joke om opgemerkt te worden zodat ze een deal kon maken met de truck. Ze haalde na de proef aan dat ze al elke optie overlopen had in haar hoofd om met hen te onderhandelen. Als ze de truck overtuigd zou hebben, zouden ze met gemak alle andere lege schijfjes nog opgehaald kunnen hebben en was ze gegarandeerd veilig aan de haciënda geraakt. Het zou de snelste optie geweest zijn. Als ze alles te voet zou doen was de kans groter dat de paarden de overige schijfjes al hadden gebrandmerkt en zou het moeilijker worden om te onderhandelen met de truck aangezien het over meer geld zou gaan. Zo vroeg mogelijk onderhandelen was de beste optie.
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 11:39

 17
Klaartje schreef:Ik had de spelregels als volgt begrepen: de groep jagers kan hun schijfjes enkel verzilveren als ze in de kruik zitten vooraleer Joke is uitgeschakeld. En Joke kan alleen haar pasvragen verzilveren als ze de hacienda wist te bereiken zonder afgeschoten te worden.

Wat ik dus niet echt begrijp: had het wel zin dat de anderen eventueel ingingen op het voorstel van Joke om pasvragen te krijgen in ruil voor het leven van Joke? Was dat wel volgens de spelregels? Dat Joke haar pasvragen mag gebruiken achteraf, ok, maar dat Lloyd, Katrien en Jeffrey hun als losgeld verkregen pasvragen zouden mogen gebruiken, is me niet duidelijk.
Ze konden dus gewoon rondrijden met Joke, alle overige schijfjes verzamelen, een "eerlijke" verdeling doen en dan hun schijfjes verzilveren. Hierna zou Joke haar schijfjes verzilveren en zouden ze alle 4 een grote kans hebben gehad voor de eliminatie. Of mis ik iets?
Gebruikersavatar

Taupe07702 apr 2018, 11:50

 767  Yens
david.willems schreef:Ze konden dus gewoon rondrijden met Joke, alle overige schijfjes verzamelen, een "eerlijke" verdeling doen en dan hun schijfjes verzilveren. Hierna zou Joke haar schijfjes verzilveren en zouden ze alle 4 een grote kans hebben gehad voor de eliminatie. Of mis ik iets?
Ja klopt volledig. Dat is wat ik onmiddellijk dacht en zou voorgesteld hebben als gewone kandidaat ... Voor de mol maakte dat eigenlijk niks uit maar zou beter zijn geweest om tweedracht te zaaien.
Hoe leuk de emoties en dergelijke ook waren om te zien, hier zou ik het anders aangepakt hebben, zowel als kandidaat of als mol!
Dat er gemeld is dat ze Joke hebben gezien ... En dan? Ze kan weggevlucht zijn in de bosjes en nu gaan ze haar moeten zoeken is een plausibel excuus!
Gebruikersavatar

Molloot 2.002 apr 2018, 11:52

 27
Katrien geeft door aan de paarden dat ze Joke hebben. Zowat het laatste wat goed was voor de onderhandelingen. Van Jeffrey wisten we dat hij niet veel nodig heeft om te schieten en Lloyd gaat blindelings mee. Als ze op dat moment schieten verdient de groep geen geld en de kandidaten geen geld. De ideale molactie!
Gebruikersavatar

nyckelpiga02 apr 2018, 12:04

 69
Akkoord dat Joke langer had kunnen wachten en hierdoor ongezien nog de andere pasvragen had kunnen ophalen.
Ik vond het eigenlijk ook wel verdacht van Pascale dat zij voorstelde dat de paarden het geld gingen ophalen. Logischer was om de paarden tot aan het eindpunt te laten rijden en daar strategisch Joke op te wachten, terwijl de jeep dan zo snel mogelijk naar alle andere punten reed om daar het geld op te halen. De mol weet toch sowieso al welke opdrachten er komen en hoe het zit met de conditie van de anderen en of ze goed zijn in bepaalde sporten (zoals paardrijden). Hoe slim is het niet om stapvoets het geld te gaan ophalen, want dit is sowieso veel trager dan Joke haar tempo, en zorgt voor genoeg frustratie bij die in de jeep, die zich plots realiseren dat dit toch wel trager is. Daarnaast waren er een paar heethoofden al op voorhand gezegd hadden "haar direct afknallen" waardoor die niet echt veel nodig hadden om dat dan effectief te doen. Als Pascale niet de mol is, dan heeft ze goed in de kaarten van de mol gespeeld. De mol kent denk ik nu al goed de karakters van de andere kandidaten, en weet wat hij/zij moet doen. Daarom vond ik Katrien wel verdacht, direct zeggen dat ze Joke hebben, waardoor de andere twee haar dan maar afschieten.

Iets anders dat mij opviel is de nadruk die werd gelegd op dit zinnetje uit de brief die Joke kreeg


Afbeelding

Voor mij verwijst dit opnieuw naar aflevering 1, Genesis 19: 26
Lot zijn vrouw keek om en veranderde in een zoutpilaar. Het feit dat de makers dat veranderd hebben in 'zijn vrouw Lot' blijft mij een raadsel, aangezien elke Bijbelvertaling het heeft over de vrouw van Lot, en niet dat Lot een vrouw is.
Ik weet ook niet hoe ik dit moet interpreteren, tenzij dit gewoon verwijst dat de mol een vrouw is.

Voor mij ligt het er nu te dik op dat het Jeffrey is, en ga ik mij meer focussen op wie ze niet zo naar de voorgrond schuiven. De mol is veel subtieler en zelfs de follow the money theorie zou ik niet meer zo geloven, aangezien de makers ook weten dat dit iets is waar we op letten. De mol kan best geld binnenbrengen, die weet toch wat er nog volgt en hoeveel er nog kan verdiend of verloren worden.
Gebruikersavatar

annelies-a.-a..vanbelle02 apr 2018, 12:08

 263
hierover heb ik een speciaal topic gemaakt bij 'Verborgen hints' --> zie: religieuze verwijzingen, Genesis, Lot etc.
Gebruikersavatar

Frolva02 apr 2018, 12:24

 2204
Klaartje schreef:Ik had de spelregels als volgt begrepen: de groep jagers kan hun schijfjes enkel verzilveren als ze in de kruik zitten vooraleer Joke is uitgeschakeld. En Joke kan alleen haar pasvragen verzilveren als ze de hacienda wist te bereiken zonder afgeschoten te worden.
De spelregels zijn mij ook (nog) niet helemaal duidelijk.

Konden er zowel 'pasvragen' als geld worden gewonnen, of wat het het één of het ander?
Gebruikersavatar

Heinz02 apr 2018, 12:24

Forum veteraan  427  Uma
Pascale had aanvankelijk een prima plan: met de auto schijfjes brandmerken en die naar de Haciënda brengen. Daar met auto, helikopter en paarden alle toegangswegen afsluiten en Joke opwachten, elk voertuig een geweer. Maar dan zegt Pieter dat Joke wel eens zomaar met haar pasvragen tussen iedereen door zou lopen? Dat lijkt me sterk. Greep de Mol hier in?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 12:51

 8153
Heinz schreef:Pascale had aanvankelijk een prima plan: met de auto schijfjes brandmerken en die naar de Haciënda brengen. Daar met auto, helikopter en paarden alle toegangswegen afsluiten en Joke opwachten, elk voertuig een geweer. Maar dan zegt Pieter dat Joke wel eens zomaar met haar pasvragen tussen iedereen door zou lopen? Dat lijkt me sterk. Greep de Mol hier in?
Ik moet het nog eens opnieuw bekijken, maar ik denk dat Pascales bedoeling was: met de auto zo snel mogelijk naar de hacienda, de ruiters halen geld op (maar liever sneller dan stapvoets), de heli speurt de omgeving af om Joke te localiseren zodat ze eventueel uitgeschakeld kan worden nog voor ze de hacienda bereikt.
Gebruikersavatar

Heinz02 apr 2018, 12:55

Forum veteraan  427  Uma
chicawah schreef:Ik moet het nog eens opnieuw bekijken, maar ik denk dat Pascales bedoeling was: met de auto zo snel mogelijk naar de hacienda, de ruiters halen geld op (maar liever sneller dan stapvoets), de heli speurt de omgeving af om Joke te localiseren zodat ze eventueel uitgeschakeld kan worden nog voor ze de hacienda bereikt.
Nee, ze stelt voor dat de auto op twee plaatsen geld brandmerkt en dat naar de Haciënda brengt. Pas als Pieter het plan in twijfel trekt zien we Baha het voorstel doen om met de paarden geld op te gaan halen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23