Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Wouterc14 apr 2018, 16:31

 147
"Dit is een groep die niet nadenkt" somt het voor mij wel op in deze opdracht. Er zitten veel competitieve types tussen en het gebrek aan vertrouwen speelt parten. Langs de andere kant, zit zelf maar eens in die situatie, waar je onder druk beslissingen moet nemen. Dus het is allemaal makkelijk gezegd nadien...

Joke heeft een groot nadeel: te voet is ze het traagst, met uitzondering van de paarden in stap tegenover haar rennen.
In die hitte en met die afstand kan ze volgens mij gemiddeld maximaal 10 à 12 km / u afleggen. De joggers/renners van diensten mogen mij corrigeren moest dit meer zijn.

De hacienda ligt 10 km verderop en ze heeft een kwartier voorsprong. Ze moet ook nog pasvragen branden. Dus ze hebben op zijn minst een uur om Joke te vinden.

Er zijn waarschijnlijk verschillende goede tactieken, maar mij lijkt het beste om de extra tijd te gebruiken om geld te verzamelen, terwijl de helicopter zoekt naar de 'prooi'. Met de jeep rij je naar 1 van de verste stadjes en met de paarden naar één van de stadjes kortbij. Als de 20 minuten van de helicopter om zijn, vliegt die naar de hacienda. Daar kunnen Pascale (met haar schietoefeningen) en Channy dan de prooi opwachten, moest die tot daar geraken.

Als de jeep pasvragen heeft verzameld, kunnen ze kiezen tussen munten ophalen (ik ga er hierbij van uit dat die eerst in die pot moesten zitten bij de hacienda vóór het neerschieten), op zoek gaan naar Joke moest die nog niet gespot zijn, meer munten branden, of verderop de pas afsnijden.

Dus in het kort: de helicopter zoekt en snijd de pas af, de paarden branden munten en de jeep is flexibel en kiest tussen zoeken naar Joke, munten branden, munten ophalen of de pas afsnijden.

Er zijn hier een aantal personen die verdacht naar voren komen, maar de opdracht werkt dat ook in de hand.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert16 apr 2018, 17:16

 26
Wat zou er trouwens gebeurd zijn moest de winnaar van de enveloppe afgevallen zijn tijdens de daaraan voorafgaande eliminatie?
Dan viel deze opdracht gewoon in het water?
M.a.w., misschien moest de mol hier net wel zorgen dat hij zich als opgejaagde kon opstellen?
(Wat misschien wel verklaart waarom Joke zo snel afdaalt van de klif --> geoefend op voorhand om deze rol kost wat kost door de mol te laten spelen?)

Ik wil echter niet in een tunnel terechtkomen, vandaar het volgende: deze denkpiste kan ook volledig worden weerlegd wanneer het zo zou geweest zijn dat die enveloppe dan gewoon naar de 2e snelste bij de cliffhanger-proef zou gegaan zijn. Maar dat lijkt me minder goede televisie.
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2018, 17:22

 2834  Uma
brecht.driesschaert schreef:Wat zou er trouwens gebeurd zijn moest de winnaar van de enveloppe afgevallen zijn tijdens de daaraan voorafgaande eliminatie?
Dan viel deze opdracht gewoon in het water?
M.a.w., misschien moest de mol hier net wel zorgen dat hij zich als opgejaagde kon opstellen?
(Wat misschien wel verklaart waarom Joke zo snel afdaalt van de klif --> geoefend op voorhand om deze rol kost wat kost door de mol te laten spelen?)

Ik wil echter niet in een tunnel terechtkomen, vandaar het volgende: deze denkpiste kan ook volledig worden weerlegd wanneer het zo zou geweest zijn dat die enveloppe dan gewoon naar de 2e snelste bij de cliffhanger-proef zou gegaan zijn. Maar dat lijkt me minder goede televisie.
Mijn vermoeden is dat als Joke was afgevallen, dat er dan niets zou veranderd zijn. Dan zou die proef van de volgende dag gewoon ingekaderd worden als een kans voor haar om terug in het spel te komen. (En dan de volgende aflevering 2 afvallers.)

Andere mogelijkheid is dat ze de enveloppe dan doorgeven aan Lloyd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 18:50

 8153
brecht.driesschaert schreef:Wat zou er trouwens gebeurd zijn moest de winnaar van de enveloppe afgevallen zijn tijdens de daaraan voorafgaande eliminatie?
Dan viel deze opdracht gewoon in het water?
Misschien dit topic eens lezen vanaf het begin ? 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2018, 18:52

 8153
Cedric schreef:Mijn vermoeden is dat als Joke was afgevallen, dat er dan niets zou veranderd zijn. Dan zou die proef van de volgende dag gewoon ingekaderd worden als een kans voor haar om terug in het spel te komen. (En dan de volgende aflevering 2 afvallers.)
De makers hebben altijd een plan B maar de oplossing die jij voorstelt zou ik flauw vinden wegens kopie van de vorige jaren.
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert16 apr 2018, 18:54

 26
chicawah schreef:Misschien dit topic eens lezen vanaf het begin ? 😉
Daar heb ik me het uur voor m'n post echt wel mee bezig gehouden. Maar had nog niet echt iets gelezen daaromtrent?
Of heb ik er echt gewoon los over gekeken? Kan natuurlijk na 17pag forum-discussie 😉
Gebruikersavatar

brecht.driesschaert17 apr 2018, 09:41

 26
chicawah schreef:Misschien dit topic eens lezen vanaf het begin ? 😉
Dom van me, ik zie net dat dit inderdaad besproken wordt op p5-6 van de Cliffhanger-topic, waar ik gisteren niet meer aan beland ben om die topic lezen.
Excusi voor de dubbele vraag dus :oops:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 09:47

 8153
brecht.driesschaert schreef:Dom van me, ik zie net dat dit inderdaad besproken wordt op p5-6 van de Cliffhanger-topic, waar ik gisteren niet meer aan beland ben om die topic lezen.
Excusi voor de dubbele vraag dus :oops:
No problemo! Het stond blijkbaar ook nog in een ander topic dan dit :?
Gebruikersavatar

Klaartje17 apr 2018, 18:44

 2245  Uma
Net gelezen in dat Humo-artikel dat Commissaris Witse in het topic 'De Mol in de pers' heeft gezet, met de programmamakers:

De opdracht Rabid Joke is helemaal niet verlopen zoals de makers het verwacht hadden.

Dat rap neerschieten van Joke door Lloyd en co was blijkbaar toch niet volgens het door de makers verwachte scenario en daardoor was de opdracht ook veel korter dan gehoopt.

Als één van de twee, Joke of Lloyd, de mol is, dan heeft de mol hier toch wel een door de makers verwacht scenario feestelijk om zeep geholpen. Reactie van de makers daarop: "Goed dat Joke nog in haar wiek schoot, zodat ze nog een beetje leuke tv hadden."

Dus: wat zegt dat over de mogelijke kansen op het Mol-schap van Lloyd en Joke? Worden deze hierdoor niet gehypothekeerd?

PS: De toegang tot de Joke- en Lloyd-tunnels is afgesloten tot volgende zondagavond 22h00. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 18:49

 8153
Klaartje schreef:Net gelezen in dat Humo-artikel dat Commissaris Witse in het topic 'De Mol in de pers' heeft gezet, met de programmamakers:

De opdracht Rabid Joke is helemaal niet verlopen zoals de makers het verwacht hadden.

Dat rap neerschieten van Joke door Lloyd en co was blijkbaar toch niet volgens het door de makers verwachte scenario en daardoor was de opdracht ook veel korter dan gehoopt.

Als één van de twee, Joke of Lloyd, de mol is, dan heeft de mol hier toch wel een door de makers verwacht scenario feestelijk om zeep geholpen. Reactie van de makers daarop: "Goed dat Joke nog in haar wiek schoot, zodat ze nog een beetje leuke tv hadden."

Dus: wat zegt dat over de mogelijke kansen op het Mol-schap van Lloyd en Joke? Worden deze hierdoor niet gehypothekeerd?

PS: De toegang tot de Joke- en Lloyd-tunnels is afgesloten tot volgende zondagavond 22h00. 🙂
Lloyd en Joke heb ik nooit verdacht. Pieter trouwens ook niet.
Ik vind het trouwens een flater van Vier om nu al dergelijke zaken te zeggen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo17 apr 2018, 19:02

 1690  Sven
Klaartje schreef:Net gelezen in dat Humo-artikel dat Commissaris Witse in het topic 'De Mol in de pers' heeft gezet, met de programmamakers:

De opdracht Rabid Joke is helemaal niet verlopen zoals de makers het verwacht hadden.

Dat rap neerschieten van Joke door Lloyd en co was blijkbaar toch niet volgens het door de makers verwachte scenario en daardoor was de opdracht ook veel korter dan gehoopt.

Als één van de twee, Joke of Lloyd, de mol is, dan heeft de mol hier toch wel een door de makers verwacht scenario feestelijk om zeep geholpen. Reactie van de makers daarop: "Goed dat Joke nog in haar wiek schoot, zodat ze nog een beetje leuke tv hadden."

Dus: wat zegt dat over de mogelijke kansen op het Mol-schap van Lloyd en Joke? Worden deze hierdoor niet gehypothekeerd?

PS: De toegang tot de Joke- en Lloyd-tunnels is afgesloten tot volgende zondagavond 22h00. 🙂
En Pascale had het geniale idee om met de heli Joke te lokaliseren en haar op te wachten aan de hacienda. Waar ze dan Channy kan overtuigen om pasvragen aan te nemen van Joke, of Joke met haar pasvragen te laten binnenglippen, of desnoods zelf aan het einde Joke neer te schieten ( enkel in het geval dat er iemand met geld in de buurt zou komen )
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 19:17

 2834  Uma
Op zich kunnen Joke of LLoyd nog altijd de Mol zijn natuurlijk, ook al ging de proef niet zoals de makers verwacht hadden.
- Als Joke de Mol is: ze heeft geprobeerd, met onderhandelingen en zo, maar uiteindelijk dan door Lloyd (en Katrien en Jeffrey) dat het niet lukt.
- Als Lloyd de Mol is: idem. Hij kon moeilijk anders meer dan Joke afschieten, door Katrien en Jeffrey..
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 23