Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 00:18

 429
Joke is volgens mij de ideale mol, de rest heeft toch al als mol enkele gebreken getoond, Joke legt als enige een perfect parcours als mol af (ik kom steeds meer in de Joketunnel terecht)
Gebruikersavatar

kim.baudart02 apr 2018, 00:22

 138
Op basis van deze proef: als Joke uiteindelijk de Mol blijkt te zijn, moet zij dringend een carrière als actrice beginnen. Als Mol was wat er gebeurde namelijk het beste wat er kon gebeuren en zou ze dus niet écht teleurgesteld of boos zijn. , De emoties die zij liet zien (te starten met dat trillende onderlipje, de overslaande stem alsof ze elk moment kan gaan huilen, en dan de boosheid) kwamen op mij in elk geval ontzettend echt over. Op basis hiervan zakt zij een flink stuk op mijn lijst.
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 00:30

 17
Wat ik ook zeer vreemd vond: Jeffrey is een chauffeur die zich niet eens deftig kan oriënteren, die verkeerd rijdt...

Wat ik ook nog wil toevoegen is dat je op 5:59 duidelijk kan afleiden dat Lloyd & Bahador (naast Channy) sowieso niet de mol kunnen zijn. Ze zijn oprecht verbaasd nadat GDC zegt dat "Joke met haar schijven kan doen wat ze wil", terwijl Katrien & Pascale eerder het hoofd koel houden.

Of Baha & Lloyd zijn goede acteurs, of ze zijn slechte mollen die vergeten waren wat deze proef juist inhield, maar dit lijkt mij eerder het eerstgenoemde te zijn.

Afbeelding
Gebruikersavatar

Sam02 apr 2018, 00:31

 35
Weten je nog Gilles als mol? Die kan huilen op commando. Kijk hoe kwaad die was toen de bom ontplofte bij Ruth in de auto.
Lijkt me niet moeilijk om je hier even volledig te laten gaan, om dan achteraf je te excuseren waar de hele groep bij staat. Topdag 😉

Ik baseer me niet op emoties tijdens proeven.
Gebruikersavatar

yevo02 apr 2018, 00:43

 281  Uma
samira.schamp schreef:Weten je nog Gilles als mol? Die kan huilen op commando. Kijk hoe kwaad die was toen de bom ontplofte bij Ruth in de auto.
Lijkt me niet moeilijk om je hier even volledig te laten gaan, om dan achteraf je te excuseren waar de hele groep bij staat. Topdag 😉

Ik baseer me niet op emoties tijdens proeven.
Klopt. Het enthousiasme van Stijn (2016) en Robin (2017) waren zo groot daarentegen dat ze praktisch onmogelijk de mol konden zijn in mijn ogen. In dit seizoen zie ik nog geen Stijn of Robin. Lloyd kwam aflevering 1 in de buurt, maar is gezakt in aflevering 2 en Joke tjah... Die heeft nog zo weinig geld binnengebracht dat het inderdaad gefaked zou kunnen zijn.
Gebruikersavatar

Niffler02 apr 2018, 01:05

 62
Kobe schreef:Joke is volgens mij de ideale mol, de rest heeft toch al als mol enkele gebreken getoond, Joke legt als enige een perfect parcours als mol af (ik kom steeds meer in de Joketunnel terecht)
Ben het daar niet volledig mee eens, wat zou de mol doen in het geval van voortvluchtige? Zo snel mogelijk neergeschoten willen worden. De mol heeft niets aan de vrijstellingen, en wil vooral voorkomen dat het geld opgehaald is. Het feit dat Joke wou onderhandelen, dus daarmee tijd rekken alsook nog eens proberen vrijstellingen uitdelen, en bovendien nog eens heel emotioneel worden hierover. De mol heeft geen winst erbij om tijd te rekken, dat maakt de kans op geld alleen maar groter. Dat maakt dat Joke bijna alleen daardoor in mijn zeker-niet-lijstje komt 😛 Tenzij dat ik iets mis, dat kan natuurlijk ook!
Gebruikersavatar

Annelies2602 apr 2018, 01:23

 2
Er kon ook een deal gesloten worden tussen pick-up truck bende en Joke om samen de resterende schijven te gaan ophalen met de truck. De paarden waren immers zo traag dat ze gerust meerdere schijven konden meepikken. Zo hadden ze alle 4 kans op meerdere pasvragen. Me dunkt had Joke hier ook de sterkste onderhandelpositie, maar daar dachten Lloyd en vooral Jeffrey net iets anders over.

Maar hoe zouden de anderen dan gereageerd hebben op het 'groepsverraad', het beetje vertrouwen dat ze in elkaar hadden kon helemaal weg zijn. 😛
Gebruikersavatar

Sam02 apr 2018, 01:37

 35
Ze vertrouwen elkaar voor geen haar. Iedereen maakt duidelijk dat ze voor zichzelf gaan en geven dit ook toe aan elkaar. Groepsgevoel nul.

Dus een deal sluiten zou idd een optie zijn geweest.
Ware het niet dat Joke wel zo slim is dat ze een oneerlijke deal voorsteld.
Als ze erop ingaan dan zou Joke zich misrekend hebben , ze halen dan wel geld binnen maar niet zo veel. Die mannen met hun stempel te paard prutsen trouwens wat af.

Stel dat ze de mol niet is, dan stel je toch een eerlijke deal voor? Je wilt toch die pasvragen en het geld binnen hebben? Of zie ik dat fout?

Ik zit niet in een tunnel maar moest ik de mol zijn dan had ik het precies zo gespeeld.
Gebruikersavatar

jos.jansen02 apr 2018, 02:25

 328  Uma
samira.schamp schreef:Ze vertrouwen elkaar voor geen haar. Iedereen maakt duidelijk dat ze voor zichzelf gaan en geven dit ook toe aan elkaar. Groepsgevoel nul.

Dus een deal sluiten zou idd een optie zijn geweest.
Ware het niet dat Joke wel zo slim is dat ze een oneerlijke deal voorsteld.
Als ze erop ingaan dan zou Joke zich misrekend hebben , ze halen dan wel geld binnen maar niet zo veel. Die mannen met hun stempel te paard prutsen trouwens wat af.

Stel dat ze de mol niet is, dan stel je toch een eerlijke deal voor? Je wilt toch die pasvragen en het geld binnen hebben? Of zie ik dat fout?

Ik zit niet in een tunnel maar moest ik de mol zijn dan had ik het precies zo gespeeld.

Het was geld of pasvragen, nooit allebei. Ofwel haalde Joke de haciënda en kreeg zij haar pasmunten, ofwel haalde ze het niet en kregen de kandidaten het geld dat in de vaas zat (wat uiteindelijk niets was, omdat ze overhaast te werk gingen)
Gebruikersavatar

billie.holiday02 apr 2018, 08:13

 462  Bert
Joke zegt dat ze een pasvraag heeft achtergehouden. Zou ze die gebruikt hebben ? Ik denk het niet want GDC zegt dat niemand in het voordeel was. Waarom zou een mol een pasvraag achterhouden. Hij vult toch die vragen niet in. Voor mij komt dit over dat Joke de mol niet kan zijn.
GDC zegt trouwens nog dat al die pasvragen verloren zijn gegaan . Waarom Zou GDC liegen ?
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 apr 2018, 08:43

 1690  Sven
Joke was dood, ze kreeg geen pasvraag. Ook niet degene die ze had achtergehouden.
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2018, 09:00

 3423  Yens
jos.jansen schreef:Het was geld of pasvragen, nooit allebei. Ofwel haalde Joke de haciënda en kreeg zij haar pasmunten, ofwel haalde ze het niet en kregen de kandidaten het geld dat in de vaas zat (wat uiteindelijk niets was, omdat ze overhaast te werk gingen)
Inderdaad, Joke ging overduidelijk voor de pasvragen en was zwaar teleurgesteld toen de anderen haar bijhaalden. Met navenante reactie die er in mijn ogen helemaal over was. Vandaar haar verontschuldiging toen ze aan de haciënda kwamen. Ze zal dat zelf wel beseft hebben. Ze had gewoon op het ogenblik dat ze werd bijgehaald, moeten beslissen dat ze met de kandidaten moest meedoen om zo veel als mogelijk geld op te halen. Haar winnaarsmentaliteit heeft dat echter verhindert omdat ze dacht: "ik niks, jullie niks". Lloyd was er daarna nog niet goed van (gezien zijn reactie voor de eliminatie) en ik denk dat Joke wel wat werk zal hebben om dat terug goed te maken.

Joke komt bij mij over als Cathy (uit seizoen 4) in het kwadraat en dus echt iemand die voor de overwinning gaat en in mijn ogen zeker de Mol niet. Ik denk dat we dit jaar een veel subtielere mol hebben dan de vorige edities.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23