Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 09:49

 8153
Volgens mij is Joke verbeten om te winnen en kan het geld haar niet veel schelen.
Bij het abseilen wilde ze kost wat kost de envelop en kon het juiste antwoord haar ook geen moer schelen.

Ze had op het ogenblik van de confrontatie met de truckers 7 pasvragen: 4 van haar eerste stempelbeurt (5 - 1 want ze was er 1 verloren) + 3 die ze al gestempeld had op het ogenblik dat de truckers bij haar aankwamen.
Ze had dus ook kunnen voorstellen om haar de 2 resterende jetons nog te laten stempelen, zodat ze er in totaal 9 had: 2 voor elk van de truckers en 3 voor haar. Misschien had ze met dit voorstel meer kans gemaakt.

Maar hoe moesten ze volgens de spelregels dan tewerk gaan bij de kruik? Mogen ze 1 voor 1 hun pasvragen in de kruik gooien?
Of kon Joke rennen om als eerste haar pasvragen te droppen en was het meteen daarna afgelopen waardoor de anderen niets hadden?
Weer iets dat zij wel wisten maar ons niet duidelijk uitgelegd is.

De afspraak was dat de ruiters zoveel mogelijk geld zouden proberen pakken. Maar stapvoets komen ze nog trager vooruit dan een loper. En met het tempo waaraan ze munten stempelden gingen ze niet bepaald rijk worden. Baha en Pieter waren nogal passief en Steve zat te klungelen.
De afspraak was dat de truckers achter Joke aan gingen en daarbij hulp zouden krijgen van de helikopter. Waarom eiste Jeffrey dan plots het stamperke van de ruiters? En waarom reed hij rond als een kieken zonder kop?
Waarom bracht Katrien de ruiters op de hoogte van de deal die Joke voorstelde? Omdat ze gewoon een heel eerlijk mens is? Of omdat ze nog wat extra discussie in de groep wilde?
Waarom volgde Lloyd, die naar eigen zeggen de leiding kan nemen als het nodig is, blindelings het commando van Jeffrey?
En waar in godsnaam was het 3de geweer? Er waren er toch 3, of heb ik dat verkeerd voor? Zou er geen geweer zijn in elke groep? Hoe komt het dan dat er geen geweer is in de helikopter waarmee ze Joke, eens ze gespot was, meteen hadden kunnen afknallen zodat de andere groepen al het overige geld konden binnenrijven? Pascale stippelde eerst een perfect plan uit, maar "vergat" zij in de helikopter dat ze een geweer ter beschikking had?
Gebruikersavatar

Jansen02 apr 2018, 10:01

 3423  Yens
chicawah schreef:Ze had op het ogenblik van de confrontatie met de truckers 7 pasvragen: 4 van haar eerste stempelbeurt (5 - 1 want ze was er 1 verloren) + 3 die ze al gestempeld had op het ogenblik dat de truckers bij haar aankwamen. Ze had dus ook kunnen voorstellen om haar de 2 resterende jetons nog te laten stempelen, zodat ze er in totaal 9 had: 2 voor elk van de truckers en 3 voor haar. Misschien had ze met dit voorstel meer kans gemaakt.
Ik ga hier helemaal mee akkoord, dat was inderdaad een valabele optie waar ik nog niet aan gedacht had en die waarschijnlijk wel goed onthaald zou zijn door de andere kandidaten. Maar ik vermoed door alle emoties, heeft ze daar zelf niet aan gedacht.
chicawah schreef:En waar in godsnaam was het 3de geweer? Er waren er toch 3, of heb ik dat verkeerd voor? Zou er geen geweer zijn in elke groep? Hoe komt het dan dat er geen geweer is in de helikopter waarmee ze Joke, eens ze gespot was, meteen hadden kunnen afknallen zodat de andere groepen al het overige geld konden binnenrijven? Pascale stippelde eerst een perfect plan uit, maar "vergat" zij in de helikopter dat ze een geweer ter beschikking had?
Ik dacht dat als Joke was geraakt, dat het spel dan stopte? Toen Lloyd haar raakte was het geld dat de ruiters eventueel nog konden verzamelen, toch ook verloren?
Gebruikersavatar

Klaartje02 apr 2018, 10:33

 2245  Uma
samira.schamp schreef:Als Joke de mol is dan heeft ze dit perfect aangepakt. Tuurlijk doe je een oneerlijk voorstel! Ze weet heel goed dat dit voor discussie zal zorgen en ze hiermee tijd kan rekken. Je daagt ze wat uit met een oneerlijke deal en ergens kun je ervan uitgaan dat ze wel zullen schieten. Ze kent de medekandidaten ondertussen al een beetje, en Jeffrey heeft maar een kleine aanzet nodig. Lloyd denkt zelf niet na en volgt blindelings.
Uiteindelijk komt er geen geld in de pot en heeft niemand pasvragen. Opdracht geslaagd toch?
Om daarna ff in franse cholere te schieten om je niet verdacht te maken. Heerlijk als mol.

ps: ik als west-vlaming vind het geweldig om ze bezig te horen 😉
Je kan het ook langs een andere kant bekijken. Waarom zou Joke (als ze de mol is) gaan onderhandelen met de kandidaten om haar in leven te laten in ruil voor pasvragen voor hen en zichzelf? Waarom tijd proberen rekken, terwijl je toch weet dat de ruiters intussen dan tijd hebben om hun schijfjes te brandmerken en zo misschien toch geld in de vaas te kunnen stoppen vooraleer Joke "dood" is? Ik vind het onderhandelen en tijdrekken niet echt mols.

Maar als je het bekijkt vanuit jouw standpunt, doet ze het ook niet slecht. Ze kan zich natuurlijk ook direct laten afschieten in de eerste minuten dat de anderen onderweg zijn en zich niet moe lopen voor die schijfjes. Hoe sneller zij wordt afgeschoten, hoe minder tijd de anderen hebben om schijfjes in geld om te zetten. Maar ja, dan heb je weer geen goede televisie he... Tiens, waar hebben we dat nog gehoord? 🙂
Gebruikersavatar

Klaartje02 apr 2018, 10:47

 2245  Uma
chicawah schreef:
Maar hoe moesten ze volgens de spelregels dan tewerk gaan bij de kruik? Mogen ze 1 voor 1 hun pasvragen in de kruik gooien?
Of kon Joke rennen om als eerste haar pasvragen te droppen en was het meteen daarna afgelopen waardoor de anderen niets hadden?
Ik had de spelregels als volgt begrepen: de groep jagers kan hun schijfjes enkel verzilveren als ze in de kruik zitten vooraleer Joke is uitgeschakeld. En Joke kan alleen haar pasvragen verzilveren als ze de hacienda wist te bereiken zonder afgeschoten te worden.

Wat ik dus niet echt begrijp: had het wel zin dat de anderen eventueel ingingen op het voorstel van Joke om pasvragen te krijgen in ruil voor het leven van Joke? Was dat wel volgens de spelregels? Dat Joke haar pasvragen mag gebruiken achteraf, ok, maar dat Lloyd, Katrien en Jeffrey hun als losgeld verkregen pasvragen zouden mogen gebruiken, is me niet duidelijk.
Gebruikersavatar

kris.pollaris02 apr 2018, 10:59

 6
Iemand ook al opgevallen dat joke wel heel snel onder de boom uit kwam toen de heli daar nog rond hing. Dit terwijl ze toch weet dat men met de heli maar 20 min kan vliegen. Wat me daar ook nog opviel is dat er toen wel redelijk wat bomen waren om te schuilen waar ze geen gebruik van maakt.
Gebruikersavatar

Elysia198502 apr 2018, 11:05

 105
kris.pollaris schreef:Iemand ook al opgevallen dat joke wel heel snel onder de boom uit kwam toen de heli daar nog rond hing. Dit terwijl ze toch weet dat men met de heli maar 20 min kan vliegen. Wat me daar ook nog opviel is dat er toen wel redelijk wat bomen waren om te schuilen waar ze geen gebruik van maakt.
Die bedenking maakte ik me ook. Ze had al vier pasvragen, was op het punt om er nog vier bij te pakken, kon zich wegsteken en had nog méér dan tijd genoeg om eventjes te wachten tot de helikopter weg was.
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 11:09

 429
Niffler schreef:Ben het daar niet volledig mee eens, wat zou de mol doen in het geval van voortvluchtige? Zo snel mogelijk neergeschoten willen worden. De mol heeft niets aan de vrijstellingen, en wil vooral voorkomen dat het geld opgehaald is. Het feit dat Joke wou onderhandelen, dus daarmee tijd rekken alsook nog eens proberen vrijstellingen uitdelen, en bovendien nog eens heel emotioneel worden hierover. De mol heeft geen winst erbij om tijd te rekken, dat maakt de kans op geld alleen maar groter. Dat maakt dat Joke bijna alleen daardoor in mijn zeker-niet-lijstje komt 😛 Tenzij dat ik iets mis, dat kan natuurlijk ook!
Ja, maar het is haar toch maar goed gelukt om niks binnen te halen! Plus, stel dat ze wel ingingen op haar voorstel, dan hadden ze dus die pasvragen verdeeld en was er volgens mij nog meer tweedracht in de groep (ook daar moet de mol voor zorgen). Alleszins dan zou het drietal niet meer te vertrouwen zijn, als mol heb je dat toch wel graag? Maar inderdaad ze kon ook een makkelijkere optie uitkiezen, maar ook hier (zoals eerder al vaak vermeld): spanning speelt zeker en vast ook een rol bij de mol. Ze moest toch een beetje discussie uitlokken, dit was prachtige televisie, één van de hoogtepunten van de mol!
Gebruikersavatar

annie.delen02 apr 2018, 11:15

 238  Uma
Ik vind het raar dat Joke de 8ste stempel verliest. Is dit wel echt zo? Normaal raap je die op.
Bij 8 stempels had ze ieder 2 kunnenn geven en waren de andere waarschijnlijk akkoord gegaan.
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 11:16

 429
annie.delen schreef:Ik vind het raar dat Joke de 8ste stemprl verliest. Is dit wel echt zo? Nirmaal razp je die op.
Bij 8 stempels had ze ieder 2 kunnenn geven en waren de andere waarschijnlijk akkoord gegaan.
Ze hield die achter zodat ze zelf steeds één meer zou hebben dan de andere en dus altijd in voordeel bleef, ook bij onderhandelingen
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 11:22

 8153
Klaartje schreef:Ik had de spelregels als volgt begrepen: de groep jagers kan hun schijfjes enkel verzilveren als ze in de kruik zitten vooraleer Joke is uitgeschakeld. En Joke kan alleen haar pasvragen verzilveren als ze de hacienda wist te bereiken zonder afgeschoten te worden.

Wat ik dus niet echt begrijp: had het wel zin dat de anderen eventueel ingingen op het voorstel van Joke om pasvragen te krijgen in ruil voor het leven van Joke? Was dat wel volgens de spelregels? Dat Joke haar pasvragen mag gebruiken achteraf, ok, maar dat Lloyd, Katrien en Jeffrey hun als losgeld verkregen pasvragen zouden mogen gebruiken, is me niet duidelijk.
Zo had ik het ook begrepen, maar wilde nog even bevestiging.
En inderdaad: was dat onderhandelen dat niet zinloos?
Gebruikersavatar

david.willems02 apr 2018, 11:25

 17
chicawah schreef:Zo had ik het ook begrepen, maar wilde nog even bevestiging.
En inderdaad: was dat onderhandelen dat niet zinloos?
Ze waren toch aan het overhandelen over één-één-één-vier (vijf)? Is toch niet zinloos? Wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom ze niet gewoon te samen reden naar andere punten met de auto en daar nog 4 of 8 pasvragen te nemen en dan gewoon allemaal 3-4 pasvragen kregen? Zou wel smerig zijn tegenover de groep but it's the game.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 11:25

 8153
Elysia1985 schreef:Die bedenking maakte ik me ook. Ze had al vier pasvragen, was op het punt om er nog vier bij te pakken, kon zich wegsteken en had nog méér dan tijd genoeg om eventjes te wachten tot de helikopter weg was.
Akkoord, maar ze besefte heel goed dat de heli de truck tipte waar ze zich bevond en dat het niet lang ging duren voor de truck er was.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23