Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen10 mei 2018, 10:49

 3423  Yens
Van Zwam schreef:Ik vind het dus eerder vergezocht om hieraan te twijfelen en zou dat eerder klasseren onder perfect normale ellipsen in de montage dan onder fouten.
Semantics my dear Watson, sorry Van Zwam 😉.
Gebruikersavatar

Frolva10 mei 2018, 11:23

 2204
beate.verheyde schreef:Ik blijf er toch telkens vanuit gaan dat er in zo'n grote opdracht als deze meer regels zijn dan gezegd wordt op tv.
Dit.

Voor de 'echte' mollenjagers is het soms frustrerend dat het niet altijd duidelijk is wat nu juist de regels van de proef zijn.
Maar als van elke opdracht écht élke regel tijdens het programma zou moeten worden uitgelegd, dan zouden er veel kijkers afhaken, denk ik. 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2018, 13:43

 3483  Uma
Frolva schreef:Dit.

Voor de 'echte' mollenjagers is het soms frustrerend dat het niet altijd duidelijk is wat nu juist de regels van de proef zijn.
Maar als van elke opdracht écht élke regel tijdens het programma zou moeten worden uitgelegd, dan zouden er veel kijkers afhaken, denk ik. 😉
Misschien wel maar ze kunnen ook opteren voor het formulier zoals getoond bij Joke.
Ik vind dat je als kijker toch ook zelf in gedachten moet kunnen meespelen met dezelfde "regels", en het niet vermelden van de regel dat het spel stopt bij het afschieten van Joke, vind ik een nalatigheid .... TENZIJ dit geen regel was en de mol gewoon van krommen aas gebaard heeft (in welk geval ik het slim gespeeld vind van de mol).
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2018, 13:52

 2834  Uma
ex-molinator schreef:(...) De echte schuldige lijkt me nu toch Pieter door het plan van Pascale te ondermijnen. Tevens was er een probleem met de brander voor het geld en het lijkt me dan ook niet onwaarschijnlijk dat Pieter het uiteinde van de brander (of de regelkraan) gemold heeft. (...)
Ok, tunnelvisie van mijn kant, maar dit was toch (of gewoon nadrukkelijker) Bahador? Pascale legt haar tactiek uit, maar Bahador gaat er tegenin.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 mei 2018, 13:59

 3483  Uma
Cedric schreef:Ok, tunnelvisie van mijn kant, maar dit was toch (of gewoon nadrukkelijker) Bahador? Pascale legt haar tactiek uit, maar Bahador gaat er tegenin.
Tunnelvisie? Dat vind ik niet hoor. Bahador is voor mij hier ook verdacht.
Tijdens (en vlak na) de aflevering vond ik Pieter niet verdacht maar zoals ik het nu interpreteer (dus met de "onvolledige" reglementen) dan heeft hij daar een zaadje geplant. En dat maakt voor mij een groot verschil uit (o.a. wie ik het verloren geld aanreken).
Gebruikersavatar

Cedric10 mei 2018, 14:07

 2834  Uma
ex-molinator schreef:Tunnelvisie? Dat vind ik niet hoor. Bahador is voor mij hier ook verdacht.
Tijdens (en vlak na) de aflevering vond ik Pieter niet verdacht maar zoals ik het nu interpreteer (dus met de "onvolledige" reglementen) dan heeft hij daar een zaadje geplant. En dat maakt voor mij een groot verschil uit (o.a. wie ik het verloren geld aanreken).
Wat doet Pieter dan verdacht in deze proef in jouw ogen?
Te weinig aan de anderen zeggen dat ze niet mogen schieten (kan je even goed Baha aanrekenen)? Het saboteren van de bunzenbrander (Baha staat er op te kijken en zegt niks)? Nog iets anders?
Gebruikersavatar

BeaVer10 mei 2018, 14:25

 1293  Uma
Pieter die weigerde om het stamperke af te geven aan Lloyd, nadat Jeffrey had voorgesteld om achter het stamperke te gaan. En Lloyd gaf eigenlijk wel een redelijk valid argument: Tegen dat jullie aan dat ene dorp zijn met de paarden, zijn wij met de truck al terug van het andere dorp. Het gaat veel sneller.
Uiteraard niet meegerekend dat ze Joke eventueel konden tegen komen of dat zij de schijfjes al had gebrand.

Nu vraag ik mij af wat er zou gebeurd zijn tijdens de confrontatie met groepje Truck en Joke indien zij wel het ijzer hadden. Gingen ze anders onderhandeld hebben? Zouden ze gewacht hebben met Joke af te schieten en voor het geld zijn gegaan?
Gebruikersavatar

david.dreesen10 mei 2018, 15:08

 12
Vandaag nog eens aflevering 2 herbekeken. Nadat de groepjes verdeeld zijn om op jacht te gaan naar Joke verschijnt midden op het scherm het blauwe mol-logo. Dit mol-logo verplaatst zich dan naar rechtsboven in beeld bij de pick-up en blijft er nadien staan van 7min31sec tot 7min58sec. In de pick-up zaten Lloyd, Katrien en Jeffrey. Een verwijzing naar de mol, Lloyd?

Tijdens de verdeling van de groepen valt inderdaad op dat Baha het voorstel doet om zelf met de paarden te gaan, maar meteen eraan toevoegt dat hij niet gaat galloperen. Baha, de mol?

Pieter neemt wel heel erg duidelijk de leiding om de groepjes te verdelen. Pieter, de mol die alles regisseert?

Dit waren gewoon mijn bedenkingen bij het herbekijken. Mijn excuses als er sommige dingen reeds aangehaald zijn, maar wou een duidelijk overzicht voor mezelf.
Gebruikersavatar

Ben Jones10 mei 2018, 16:18

 44
Het fundamentele in deze proef is toch wel dat de stamper bij de trage paarden was, hierdoor was de pick-up machteloos in het proces om geld te verdienen en konden ze bijgevolg enkel Joke schieten of met Joke een akkoord sluiten over de pasvragen. De mol zal hier op aangewezen hebben vermoedelijk. Lloyd (en Jeffrey/Katrien) wilden de stamper dan toch bij vertrek omdat ze zagen hoe traag de paarden gingen, dus Lloyd komt hier niet verdacht uit naar mijn mening. Baha en Pieter zijn zeker verdacht, en dan lijken ze tijdens het branden van de munten ook nog te vertragen door Steve niet te vertellen dat je aan dat ding kan draaien om een hevigere (blauwe) vlam te krijgen?

Pieter is ook de eerste die de eigenlijk heel doordachte strategie van Pascale probeert onderuit te halen door deze heel bizarre redenering:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar

Bristol10 mei 2018, 20:34

 19
De bedoelde regel van geld moet in de kruik bij de haciënda vooraleer Joke afgeschoten is, wordt door GDC in voice-over gezegd als de paardengroep begint aan het branden - tenminste de poging daartoe - in het dorpje El Varal.
Gebruikersavatar

BeaVer11 mei 2018, 08:03

 1293  Uma
Bristol schreef:De bedoelde regel van geld moet in de kruik bij de haciënda vooraleer Joke afgeschoten is, wordt door GDC in voice-over gezegd als de paardengroep begint aan het branden - tenminste de poging daartoe - in het dorpje El Varal.
Voila, mysterie opgelost! Of toch betreffende de regels van het spel 😛
Gebruikersavatar

ex-molinator11 mei 2018, 10:26

 3483  Uma
Bristol schreef:De bedoelde regel van geld moet in de kruik bij de haciënda vooraleer Joke afgeschoten is, wordt door GDC in voice-over gezegd als de paardengroep begint aan het branden - tenminste de poging daartoe - in het dorpje El Varal.
ah, dan moet ik het mentaal overgeslagen hebben.
De hele discussie die ik opgestart heb is dan eigenlijk verloren tijd geweest.
Maar dan moet ik wel (nogmaals) terugkeren naar het afschieten van Joke door Lloyd, reken ik dat aan als molactie, of bedenk ik dat met de mantel der liefde (Lloyd die zich teveel heeft laten sturen door Jeffrey)?
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23