Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy01 apr 2018, 21:31

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Na het lezen van de mysterieuze brief kan Joke bij de volgende proef maar liefst 20 pasvragen scoren. Hiervoor moet ze bij zonsopgang een traject afleggen waarbij ze houten schijfjes moet vinden om deze te brandmerken. Met de zelfgemaakte pasvragen moet ze Haciënda Santa Brigida weten te bereiken. De anderen moeten haar neerschieten met een paintball-geweer voor ze het eindpunt bereikt. Ze krijgen hiervoor paarden, een pick-up truck en een helikopter ter beschikking en hebben ook een brandijzer waarmee ze geld van de schijfjes kunnen maken. Elk schijfje met geld op dat de Haciënda weet te bereiken voor Joke afgeschoten wordt levert 200 euro op. Zal de voortvluchtige moeten onderhandelen om het eindpunt te bereiken?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 apr 2018, 21:56

 1690  Sven
Baha wil per se met een paard, maar niet in galop.
Katrien zorgt er voor dat Joke wordt afgeschoten.
De priester kan goed vloeken. Ik denk dat er iemand op het matje mag komen na de mol. 😃
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 23:23

 8153
De enigen die bij deze proef echt onverdacht overkomen zijn Channy, van wie we weten dat ze niet de mol is, en Pascale.
Pascale heeft onmiddellijk de leiding op zich genomen en met militaire efficiëntie en precisie een goede tactiek uitgestippeld en duidelijk gecommuniceerd naar de anderen.
De ruiters zullen voor het geld gaan. Baha wil onmiddellijk te paard... maar niet in galop. Den doktoor is niet in staat zijn stamperke heet te krijgen...
De truckers maken er een potje van: vergeten ogenblikkelijk alle afspraken, verliezen eerst tijd in de strijd om het stamperke, rijden verloren, discussiëren met Joke maar ook met elkaar en tenslotte verwijten de potten de ketels. Jeffrey heeft van in het begin gezegd "meteen afknallen", lijkt dan te willen onderhandelen maar doet uiteindelijk Lloyd, die al langer wilde knallen, Joke afknallen en schuift de zwarte piet door naar Katrien, want die heeft intussen alles opgebiecht 😉 aan de ruiters.
Steve heeft van in het begin gezegd "meteen afknallen" maar is dan boos omdat ze dat deden voor hij zijn centjes gestempeld had.
Kortom: een proef om nog eens goed over na te denken.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 01 apr 2018, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje01 apr 2018, 23:23

 2245  Uma
Ik was voor één keer blij dat er ondertitels zijn. Toen Joke daar in discussie ging met Lloyd in het West-Vlaams...amai!

Dat gaat nog wat geven, de helft van de groep kan nu onder elkaar in hun eigen dialect converseren.

Die 125 extra mensen die ze volgens GDC bij de Mol hadden aangeworven om te ondertitelen gaan zeker van pas komen. 🙂
Gebruikersavatar

Kobe01 apr 2018, 23:42

 429
Wat misschien minder snel opvalt in het begin, maar waar volgens mij de échte molactie in zit is in het feit dat iedereen maar bezig bleef met die jokers, maar wat met het geld?

Langs de ene kant heb je de ruiters met Baha, Steve en Pieter, ze weigeren hun "stamper" af te geven en slagen er maar niet in om het te gebruiken...Je ziet tevens dat Pieter aan de telefoon eigenlijk weinig communiceerde, ik meen me niet te herinneren dat hij hen echt halt toeriep en hen zei dat ze hier wel nog geld konden winnen! Kortom veel tijdsverlies, als ze nu al veel verder waren, dan hadden ze dit kunnen communiceren naar de rest en hadden ze nog even afgewacht...

Langs de andere kant heb je de discussie met Joke en de "pick-up-mensen". Dat het drietal uitermate verdacht is (elk op eigen manier) spreekt volgens mij voor zich...Maar laten we zeker Joke niet vergeten! Ze blijft maar bezig over die pasvragen, maar als ze toch wist dat ze ging verliezen, waarom geeft ze zich dan niet over voor het geld? Ze zegt hier geen woord over (of toch weinig). Oké die jokers zijn interessanter voor haar, maar toch liever geld bij dan gewoon helemaal niks (tenzij ze de mol is...). Voorts is ze nu echt de "duts" van de groep na die opdracht.
Onterecht afgeschoten, "Waarom is Joke dood?!" Ook haar verwijten tegenover Lloyd en achteraf met heel de groep nog even alles er in wrijven, alhoewel ze zelf ook voor geld had kunnen zorgen...
Gebruikersavatar

sophie.fastré01 apr 2018, 23:53

 32  Bert
Kobe schreef:Wat misschien minder snel opvalt in het begin, maar waar volgens mij de échte molactie in zit is in het feit dat iedereen maar bezig bleef met die jokers, maar wat met het geld?

Langs de ene kant heb je de ruiters met Baha, Steve en Pieter, ze weigeren hun "stamper" af te geven en slagen er maar niet in om het te gebruiken...Je ziet tevens dat Pieter aan de telefoon eigenlijk weinig communiceerde, ik meen me niet te herinneren dat hij hen echt halt toeriep en hen zei dat ze hier wel nog geld konden winnen! Kortom veel tijdsverlies, als ze nu al veel verder waren, dan hadden ze dit kunnen communiceren naar de rest en hadden ze nog even afgewacht...

Langs de andere kant heb je de discussie met Joke en de "pick-up-mensen". Dat het drietal uitermate verdacht is (elk op eigen manier) spreekt volgens mij voor zich...Maar laten we zeker Joke niet vergeten! Ze blijft maar bezig over die pasvragen, maar als ze toch wist dat ze ging verliezen, waarom geeft ze zich dan nie...
In deze opdracht is inderdaad alles misgelopen... Joke was er duidelijk aan en niemand wou goed onderhandelen... dus waarom niet gewoon mee in de truck stappen en overal het geld ophalen. Dit is ongeveer 3000 euro verloren
Gebruikersavatar

Margot302 apr 2018, 00:03

 91
sophie.fastré schreef:In deze opdracht is inderdaad alles misgelopen... Joke was er duidelijk aan en niemand wou goed onderhandelen... dus waarom niet gewoon mee in de truck stappen en overal het geld ophalen. Dit is ongeveer 3000 euro verloren
Joke zei als je niet wilt onderhandelen schiet mij dan maar dood. dus zij zou tegenwerken voor het geld denk ik
Gebruikersavatar

Kobe02 apr 2018, 00:04

 429
Margot3 schreef:Joke zei als je niet wilt onderhandelen schiet mij dan maar dood. dus zij zou tegenwerken voor het geld denk ik
Inderdaad dat wou ik bedoelen!! Ze lijkt het geld wel totaal vergeven en de rest neemt het haar niet kwalijk...
Gebruikersavatar

Sam02 apr 2018, 00:08

 35
Als Joke de mol is dan heeft ze dit perfect aangepakt. Tuurlijk doe je een oneerlijk voorstel! Ze weet heel goed dat dit voor discussie zal zorgen en ze hiermee tijd kan rekken. Je daagt ze wat uit met een oneerlijke deal en ergens kun je ervan uitgaan dat ze wel zullen schieten. Ze kent de medekandidaten ondertussen al een beetje, en Jeffrey heeft maar een kleine aanzet nodig. Lloyd denkt zelf niet na en volgt blindelings.
Uiteindelijk komt er geen geld in de pot en heeft niemand pasvragen. Opdracht geslaagd toch?
Om daarna ff in franse cholere te schieten om je niet verdacht te maken. Heerlijk als mol.

ps: ik als west-vlaming vind het geweldig om ze bezig te horen 😉
Gebruikersavatar

joachim.morrens02 apr 2018, 00:12

 200  Yens
samira.schamp schreef:Als Joke de mol is dan heeft ze dit perfect aangepakt. Tuurlijk doe je een oneerlijk voorstel! Ze weet heel goed dat dit voor discussie zal zorgen en ze hiermee tijd kan rekken. Je daagt ze wat uit met een oneerlijke deal en ergens kun je ervan uitgaan dat ze wel zullen schieten.

ps: ik als west-vlaming vind het geweldig om ze bezig te horen 😉
Ja, da's mooi gezien. JOke is niet meteen mijn mol maar hier zit wat in. Alternatief is natuurlijk dat ze echt alles voor haarzelf wou houden
Gebruikersavatar

Sam02 apr 2018, 00:14

 35
Trouwens stel dat Joke de mol is. Hoe mooi zou het niet zijn dat de hele groep op haar moet jagen?
En dat niemand het echt doorheeft wat er aan de hand is. Als je daar mee wegkomt, vol in het zicht, chapeau.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 23