Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 19:44

 8153
wim.geuens schreef:De muziek gebruikt bij het opstijgen van de helikopter is "The Mole" van Hans Zimmer van de film Dunkirk.
https://www.youtube.com/watch?v=wlXjP59 ... 1VJ39nVIBk

Bepaalde muzikale verwijzingen beginnen toch redelijk op te vallen lijkt mij.
😲
Dat is een goede!
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 20:16

 2245  Uma
wim.geuens schreef:De muziek gebruikt bij het opstijgen van de helikopter is "The Mole" van Hans Zimmer van de film Dunkirk.
https://www.youtube.com/watch?v=wlXjP59 ... 1VJ39nVIBk

Bepaalde muzikale verwijzingen beginnen toch redelijk op te vallen lijkt mij.
En daar kom je nu pas mee af!

Zo'n overduidelijke hint: een muziekstuk dat letterlijk The Mole heet. En dat in de eerste minuten van aflevering 2 al! 😲

Zie je wel dat ze een hint hebben verstopt in die Spotify-lijst die ze aanvankelijk niet op de site hadden gezet. Ik vermoedde aanvankelijk al dat daar iets achter stak (weer een hint in een medium dat niet voor iedereen toegankelijk is of dat niet iedereen gebruikt, net zoals de twitterhint vorig jaar). Pas later is de lijst er wel gekomen, maar toen dachten we niet meer aan de muziek uit aflevering 2.

Best wel shocking news! Pascalleke dus...
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 20:39

 2245  Uma
wim.geuens schreef:De muziek gebruikt bij het opstijgen van de helikopter is "The Mole" van Hans Zimmer van de film Dunkirk.
https://www.youtube.com/watch?v=wlXjP59 ... 1VJ39nVIBk

Bepaalde muzikale verwijzingen beginnen toch redelijk op te vallen lijkt mij.
Ik hoor muziek tijdens het opstijgen van de heli, maar ik vind het stukje dat ze hier gebruiken niet herkenbaar terug in de youtube link die je geeft. En ik vind het ook niet terug in de spotify soundtrack. Daarin staat wel Endtitles van Dunkirk vermeld, niet dit stukje The Mole.

Je geeft een link naar een muziekstuk dat 5min36 duurt.

Kan je eens precies aangeven welk stukje (van waar tot waar in die 5min36) is gebruikt in de scène van het opstijgen van de heli?
Gebruikersavatar

wim.geuens23 apr 2018, 21:06

 57  Uma
Klaartje schreef:Ik hoor muziek tijdens het opstijgen van de heli, maar ik vind het stukje dat ze hier gebruiken niet herkenbaar terug in de youtube link die je geeft. En ik vind het ook niet terug in de spotify soundtrack. Daarin staat wel Endtitles van Dunkirk vermeld, niet dit stukje The Mole.

Je geeft een link naar een muziekstuk dat 5min36 duurt.

Kan je eens precies aangeven welk stukje (van waar tot waar in die 5min36) is gebruikt in de scène van het opstijgen van de heli?
Ja ik was naar de playlist van de film Dunkirk aan het luisteren en kwam al 2 nummers tegen (1x in Aflevering 1 en nu in afleverling 2) die beiden uit de film afkomstig waren.
De andere song gaat over de "Supermarine" (is ook de naam van de song).
Ik zal wanneer ik thuis ben trachten je de correcte minuten/seconden door te quoten.

Edit: vals alarm, de song heet "Shivering Soldier" en je hoort het stuk rond 1:08min op de song zelf.
Meen me wel al te herinneren dat ik de song "the Mole" ergens in de eerste afleveringen gehoord heb, net zoals de Supermarine song.
*tijd om alles te herbekijken*
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2018, 21:16

 8153
wim.geuens schreef:Ja ik was naar de playlist van de film Dunkirk aan het luisteren en kwam al 2 nummers tegen (1x in Aflevering 1 en nu in afleverling 2) die beiden uit de film afkomstig waren.
De andere song gaat over de "Supermarine" (is ook de naam van de song).
Ik zal wanneer ik thuis ben trachten je de correcte minuten/seconden door te quoten.

Edit: vals alarm, de song heet "Shivering Soldier" en je hoort het stuk rond 1:08min op de song zelf.
Meen me wel al te herinneren dat ik de song "the Mole" ergens in de eerste afleveringen gehoord heb, net zoals de Supermarine song.
*tijd om alles te herbekijken*
Hou ons op de hoogte, want dit is zéér interessant!
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2018, 21:45

 2245  Uma
wim.geuens schreef:Ja ik was naar de playlist van de film Dunkirk aan het luisteren en kwam al 2 nummers tegen (1x in Aflevering 1 en nu in afleverling 2) die beiden uit de film afkomstig waren.
De andere song gaat over de "Supermarine" (is ook de naam van de song).
Ik zal wanneer ik thuis ben trachten je de correcte minuten/seconden door te quoten.

Edit: vals alarm, de song heet "Shivering Soldier" en je hoort het stuk rond 1:08min op de song zelf.
Meen me wel al te herinneren dat ik de song "the Mole" ergens in de eerste afleveringen gehoord heb, net zoals de Supermarine song.
*tijd om alles te herbekijken*
Inderdaad, de song Shivering Soldier die in de spotifylijst staat, herkende ik ook eerder in de muziek die speelt tijdens het opstijgen van de heli en een heel stuk erna nog.

Maar als je bij het herbekijken toch nog ergens de song The Mole zou weten te lokaliseren, ik verneem het hier graag!
Gebruikersavatar

Wouterc29 apr 2018, 17:28

 147
Deze denkpiste is alleen maar geldig als er effectief sabotage is gebeurd met de brandijzers en/of munten. Misschien ben ik teveel vanuit mijn tunnel aan het denken, maar goed. In elk geval is dit wel een ideale proef om te saboteren: je kan het branden saboteren en ervoor zorgen dat er veel geld uit de pot gaat. Je kan ook zorgen dat de opgejaagde snel gevonden wordt, maar door ook nog eens te saboteren kan je de kans dat het geld verzamelen mislukt fel verhogen.
  • Wat ik zie in deze opdracht: Joke krijgt de munten zonder probleem gebrand, de anderen niet
  • Dan denk ik bij een programma als De Mol aan sabotage
  • Links(of enkel het stadje linksboven) lukte het niet om de munten te branden, rechts wel
  • Joke en Pieter (we zien Steve het eerst aankomen, maar of hij ook geprobeerd heeft te branden, zien we niet) waren het eerst om de munten te branden
Als er gesaboteerd is en de sabotage op voorhand is gebeurd (alles gepland), is Joke verantwoordelijk voor de sabotage, want alleen Joke kon weten welke route ze dan moest nemen.
Als er gesaboteerd is en de sabotage is ter plekke gebeurt (er moest nog wat geïmproviseerd worden), is Pieter verantwoordelijk. Zie 17:17 - dan veronderstel ik even dat de beelden kloppen en Pieter de eerste is die de brander gebruikt. En dat bijvoorbeeld Steve het niet eerst geprobeerd heeft en het hem niet gelukt is.
Gebruikersavatar

james.waker29 apr 2018, 17:38

 417
persoonlijk vind ik niet dat de mol een brandijzer op voorhand mag gaan saboteren,aan een proef moeten mol en kandidaten beginnen met gelijke middelen, de sabotage van de mol moet gebeuren tijdens de proef

ik denk dat er ook geen sprake is van sabotage van het hangijzer ter plaatse, dit zou te opvallend zijn

misschien dat het branden van de munten toch wat lastiger dan het eruit zag, dit zou dan evt wel kunnen op wijzen dat joke dit vooraf geoefend heeft OF dat de kandidaten bij de paarden gewoon heel onhandig zijn
Laatst gewijzigd door james.waker op 29 apr 2018, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric29 apr 2018, 17:39

 2834  Uma
Als het zo zou zijn dat de bunzenbrander van Joke beter werkte dan de andere en dat Joke de Mol is en dat dit zo bedoeld is, dan zou ik dat eeeeeeeeenorm jammer vinden.

Zou me doen denken aan toen Eline de Mol was en ze met hulp van duikers bagage zou kunnen gaan wisselen onder water.

Zo'n dingen vind ik absoluut niet kunnen. De Mol moet zélf kunnen alle sabotages uitvoeren, zonder externe hulp. Dus ik was blij dat die sabotage van Eline niet lukte en ik hoop dat er van bunzenbrandersabotage ook geen sprake is. Nu goed, Joke is de Mol niet, dus ik geloof niet in deze theorie 😛
Gebruikersavatar

Wouterc29 apr 2018, 17:45

 147
Cedric schreef:Als het zo zou zijn dat de bunzenbrander van Joke beter werkte dan de andere en dat Joke de Mol is en dat dit zo bedoeld is, dan zou ik dat eeeeeeeeenorm jammer vinden.

Zou me doen denken aan toen Eline de Mol was en ze met hulp van duikers bagage zou kunnen gaan wisselen onder water.

Zo'n dingen vind ik absoluut niet kunnen. De Mol moet zélf kunnen alle sabotages uitvoeren, zonder externe hulp. Dus ik was blij dat die sabotage van Eline niet lukte en ik hoop dat er van bunzenbrandersabotage ook geen sprake is. Nu goed, Joke is de Mol niet, dus ik geloof niet in deze theorie 😛
Joke is de nacht op voorhand vertrokken, dus in theorie kon ze de sabotage ook 'zelf' aanbrengen. 😉
Er is nog plaats in mijn tunnel hoor 😂
Gebruikersavatar

lepample.mousse29 apr 2018, 18:09

 1
ook de "main theme" uit Fargo wordt gebruikt tijdens deze opdracht.

Afbeelding
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 23