Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva03 apr 2018, 19:16

 2204
tsjoep schreef:Wat ik me afvraag :

1.- Waarom moesten Katrien en Jeffrey die blinddoeken onmiddellijk aandoen ? Waarom moesten zijn geblinddoekt "toekijken" hoe de anderen oefenden ? Waarom geblinddoekt in de auto ?

2.- Jeffrey zegt als ze de menudo moeten herkennen : "daar zaten plekskes op". Kon Jeffrey dan iets zien of betekent plekskes in het Antwaarps iets anders ?
1. Gewoon, omdat dat de opdracht was, lijkt me. Er is inderdaad geen goede reden (die verband houdt met de opdracht) om ze onmiddellijk te blinddoeken en de blinddoeken pas 's avonds te laten uitdoen.

2. Volgens mij heeft hij het over de structuur van de koeienmaag (die je ook met je handen of tong kan voelen). Lijkt mij niet echt een Antwerps woord, maar ik begrijp - denk ik - wel wat hij bedoelt.
Gebruikersavatar

Mateo03 apr 2018, 23:43

 870
De gids, zou die echt Salvador heten? De redder, de verlosser.

Ik vermoed eigenlijk wel dat hij echt zo heet, maar ik vind het wel weer een aardig extraatje bij de overdaad aan religie waar we tot nu toe al mee verwend zijn.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh04 apr 2018, 08:50

 344  Sven
Klaartje schreef:Ik heb nog een andere opmerking over deze opdracht, die ook weer niet echt hoeft te wijzen op verdachte zaken die wijzen naar een mogelijke mol (zeg ik er maar direct bij 🙂 ).

Is het geen gelukkig toeval dat een man en een vrouw deze opdracht moesten doen? Stel dat ze 's morgens aan de ontbijttafel hadden overeengekomen dat Pieter en Lloyd of Joke en Channy de twee blinden zouden zijn, zou dat dan niet een beetje vreemd zijn en hier en daar niet kloppen met het verhaal dat de gids vertelde?

Het ging toch om een rondleiding door de meest romantische stad van Mexico, met als slotscène de traditionele kus van het koppel geliefden in het beroemde straatje. In het oerkatholieke Mexico wordt daar toch verondersteld dat de geliefden een heterokoppel zijn, zou ik zo denken. Anders klopt het ook niet echt met de anekdote van de gids.

Misschien hadden we een stukje hilarische televisie kunnen krijgen, indien priester Pieter en jonge blonde god Lloyd een koppel Mexicaanse Don Juans op de m...
Mijn ervaring met Wie is de Mol en De Mol is dat ze overal een plan b voor hebben. Voor alles. Daarnaast had het niet uitgemaakt aangezien de koppels aan het einde allebei iemand anders kust. Dus ook al waren het twee vrouwen, dan hadden ze twee mannen geregeld om de kus mee te doen en als het twee mannen waren dan twee vrouwen.

En wie weet hadden ze toch maar een pak en een jurk dan was er dus een kans dat we een man in een jurk zouden zien en een vrouw in een pak. Again, geen ramp maar wel leuke televisie.

En Jeffrey heeft makkelijk in de boekjes kunnen kijken zonder zijn handen 'besmet' te laten worden. Je kan het doekje namelijk ook aan de zijkant omhoog doen of via onder door je hand eronder te leggen zodat het spul op de bovenkant van je handen komt (GDC deed de lamp over de palm van de hand) en dus in de lamptest niets te zien is. En het doekje terug laten vallen is zo gedaan, gewoon even de kist schuin houden.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 09:38

 8153
lorenzo.dejongh schreef:En Jeffrey heeft makkelijk in de boekjes kunnen kijken zonder zijn handen 'besmet' te laten worden. Je kan het doekje namelijk ook aan de zijkant omhoog doen of via onder door je hand eronder te leggen zodat het spul op de bovenkant van je handen komt (GDC deed de lamp over de palm van de hand) en dus in de lamptest niets te zien is. En het doekje terug laten vallen is zo gedaan, gewoon even de kist schuin houden.
Als Jeffrey de mol is, dan wist hij van dat doekje, maar een mol heeft geen enkele reden om in de boekjes te kijken.
Als Jeffrey niet de mol is en in de boekjes wilde kijken, dan wist hij niets van dat doekje. Dan had hij zijn hand in de kist gestoken en voor hij het goed en wel besefte dat doekje vastgepakt.
Gebruikersavatar

Frolva04 apr 2018, 09:47

 2204
chicawah schreef:maar een mol heeft geen enkele reden om in de boekjes te kijken.
In het algemeen inderdaad niet. Maar in deze opdracht zou er geld verloren gaan.

Het domste wat mol Jeffrey kon doen was dus de boekjes stiekem bekijken. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 09:49

 8153
Frolva schreef:In het algemeen inderdaad niet. Maar in deze opdracht zou er geld verloren gaan.

Het domste wat mol Jeffrey kon doen was dus de boekjes stiekem bekijken. :mrgreen:
Hij heeft wel geprobeerd om Katrien te verleiden maar ze is niet in bekoring gevallen 😉
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh04 apr 2018, 10:04

 344  Sven
chicawah schreef:Hij heeft wel geprobeerd om Katrien te verleiden maar ze is niet in bekoring gevallen 😉
Klopt maar ik verdenk hem dat hij in het hokje heeft gekeken omdat zijn toon van stem echt een beetje paniekerig overkwam toen Katrien dicherbij kwam. Alleen snap ik niet waarom je als Mol (als Jeffrey de Mol is) in de boekjes moet kijken. Of je moet er iets in willen schrijven, achterin bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh04 apr 2018, 10:05

 344  Sven
chicawah schreef:Als Jeffrey de mol is, dan wist hij van dat doekje, maar een mol heeft geen enkele reden om in de boekjes te kijken.
Als Jeffrey niet de mol is en in de boekjes wilde kijken, dan wist hij niets van dat doekje. Dan had hij zijn hand in de kist gestoken en voor hij het goed en wel besefte dat doekje vastgepakt.
Daar heb je een punt, haha.
Gebruikersavatar

Klaartje04 apr 2018, 10:29

 2245  Uma
lorenzo.dejongh schreef:Mijn ervaring met Wie is de Mol en De Mol is dat ze overal een plan b voor hebben. Voor alles. Daarnaast had het niet uitgemaakt aangezien de koppels aan het einde allebei iemand anders kust. Dus ook al waren het twee vrouwen, dan hadden ze twee mannen geregeld om de kus mee te doen en als het twee mannen waren dan twee vrouwen.

En wie weet hadden ze toch maar een pak en een jurk dan was er dus een kans dat we een man in een jurk zouden zien en een vrouw in een pak. Again, geen ramp maar wel leuke televisie.

En Jeffrey heeft makkelijk in de boekjes kunnen kijken zonder zijn handen 'besmet' te laten worden. Je kan het doekje namelijk ook aan de zijkant omhoog doen of via onder door je hand eronder te leggen zodat het spul op de bovenkant van je handen komt (GDC deed de lamp over de palm van de hand) en dus in de lamptest niets te zien is. En het doekje terug laten vallen is zo gedaan, gewoon even de kist schuin houden.
Akkoord met wat je zegt over altijd een plan b of c achter de hand hebben.

Maar zoals Frolva hier even hoger al met screenshots aantoonde, stelde het probleem dat ik dacht te zien (wat als ze twee mannen of twee vrouwen hadden gekozen voor deze opdracht?) zich helemaal niet, want op het bordje voor de kandidaten stond uitdrukkelijk "voor een man en een vrouw".

Al de rest van mijn bericht was dus puur hypothetisch, maar mijn premisse was al onwaar. Maar het had wel leuke tv kunnen opleveren. 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 10:29

 8153
lorenzo.dejongh schreef:Klopt maar ik verdenk hem dat hij in het hokje heeft gekeken omdat zijn toon van stem echt een beetje paniekerig overkwam toen Katrien dicherbij kwam. Alleen snap ik niet waarom je als Mol (als Jeffrey de Mol is) in de boekjes moet kijken. Of je moet er iets in willen schrijven, achterin bijvoorbeeld.
"Groeten van de mol" of zo :mrgreen:
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh04 apr 2018, 10:37

 344  Sven
chicawah schreef:"Groeten van de mol" of zo :mrgreen:
Ik zou dat wel willen doen als Mol zijnde. Net als dat Jan (de mol van 2018 in Wie is de Mol Nederland) tijdens het bellen met een kandidaat letterlijk verteld dat hij het heerlijk vind dat de opdracht aan het mislukken is en dat hij blij is dat er geen geld in de pot komt, de kandidaat hoorde het net niet maar zo brutaal zou ik ook de mol willen spelen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 11:02

 8153
lorenzo.dejongh schreef:Ik zou dat wel willen doen als Mol zijnde. Net als dat Jan (de mol van 2018 in Wie is de Mol Nederland) tijdens het bellen met een kandidaat letterlijk verteld dat hij het heerlijk vind dat de opdracht aan het mislukken is en dat hij blij is dat er geen geld in de pot komt, de kandidaat hoorde het net niet maar zo brutaal zou ik ook de mol willen spelen.
Je maak het de anderen dan wel gemakkelijk! Stel dat Jeffrey in de boekjes schrijft "groeten van de mol", dan weet Katrien meteen wie de mol is en de rest weet dan dat het 1 van die 2 is. Tenzij... je de mol niet bent en in de boekjes schrijft "groeten van de mol"... Maar dan had Jeffrey wel heel veel geld verspild. En dan had hij wel ontzettend snel moeten schrijven, want zoveel tijd had hij nu ook weer niet in dat pashokje.