Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy01 apr 2018, 21:31

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Twee kandidaten krijgen in de romantische stad Guanaguato een rondleiding, waarover drie vragen gesteld zullen worden. Dit doen ze geblinddoekt en met een kist waarin de tien molboekjes zitten (ook dat van de eerste afvaller). Kunnen ze aan de verleiding om in de boekjes te kijken weerstaan?

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/2.php
Gebruikersavatar

nancy.tielemans01 apr 2018, 23:29

 2
Katrien had de verdenking op haar gelegd want zij verklapte vlug de locatie van joke Ze voelde dat de andere kandidaten dat ook zo zagen en daarom moest ze het vertrouwen terug winnen ze wist dat ze de boekjes niet mocht openmaken want er zat een zekere stof op waardoor de andere wisten wie gezien werd en daarbij zij heeft dat niet nodig als mol Pascale wint het spel of is toch bij de laatste 2overblijvers
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 apr 2018, 23:38

 8153
nancy.tielemans schreef:Katrien had de verdenking op haar gelegd want zij verklapte vlug de locatie van joke Ze voelde dat de andere kandidaten dat ook zo zagen en daarom moest ze het vertrouwen terug winnen ze wist dat ze de boekjes niet mocht openmaken want er zat een zekere stof op waardoor de andere wisten wie gezien werd en daarbij zij heeft dat niet nodig als mol Pascale wint het spel of is toch bij de laatste 2overblijvers
Hetzoumisschienietshandigerzijnalsjeapartezinnenmaaktdoorleestekenstegebruikenzodatmeteenduidelijkidwatjebedoelt 😉

Het viel mij op dat Katrien, die meestal nogal terughoudend is, meteen zichzelf naar voren schoof om deze opdracht te doen. Het leek mij toch de bedoeling dat de groep overlegde welke vrouw en welke man ze het meest vertrouwden.
Hadden ze overlegd, zouden het dan Katrien en Jeffrey geweest zijn die de proef deden? Maar, zoals Baha zegt: het is een groep die niet nadenkt.
Gebruikersavatar

kim.baudart01 apr 2018, 23:43

 138
Ik vond dit ook heel frappant: als 'personen die jullie blind vertrouwen' twee mensen uit het groepje van 3 die de dag voordien de kans op geld winnen hebben verschoten.

Maar de anderen waren allemaal meer bezig met een plaatsje voor zichzelf veroveren bij de opdracht die hen leuker leek...

Als ik in die groep had gezeten, had ik misschien wel uit 10 molboekjes de eerste indrukken van de kandidaten tijdens de eerste 5 dagen gehad, want ik zou ook sowieso voor die opdracht gegaan zijn, en als mijn medekandidaat dan voorgesteld had van in de boekjes te kijken zou ik wel toegegeven hebben 😃
Gebruikersavatar

Elysia198502 apr 2018, 00:51

 105
kim.baudart schreef:Ik vond dit ook heel frappant: als 'personen die jullie blind vertrouwen' twee mensen uit het groepje van 3 die de dag voordien de kans op geld winnen hebben verschoten.
Dat is inderdaad wel frappant! Misschien redeneren ze dat de mol met saboteren veel harder zou opvallen als hij of zij met maar 1 andere persoon zou moeten samenwerken en dus minder invloed kan hebben? In een grotere groep waar vanalles misloopt vallen mollenacties tussen de missers natuurlijk wel minder op.

Btw, heeft er nog iemand die muziek uit Star Wars gehoord nadat Katrien en Jeffrey geslaagd zijn in hun opdracht om de gids te herkennen? Ik vond dat daar heel raar geplaatst.
Gebruikersavatar

mollig1802 apr 2018, 11:03

 229  Bert
ik heb ook ergens muziek gehoord van stranger things
Gebruikersavatar

Klaartje02 apr 2018, 13:17

 2245  Uma
Wat mij vooral opviel in deze opdracht, was het gemak waarmee Katrien zich leek voort te bewegen en de weinige onzekerheid die ze leek te hebben met waar te stappen, terwijl Jeffrey een vrij groot aantal keren ergens tegenop botste of op de trappen bijna struikelde. De manier waarop Jeffrey overal tegen aan botste leek me redelijk realistisch, dus die zag volgens mij werkelijk geen steek. Maar Katrien bewoog met veel meer zelfvertrouwen, precies alsof ze wel iets zag door haar blinddoek.

Wat ik me ook afvraag: hoe heeft Katrien dat kleed fatsoenlijk kunnen aantrekken zonder hulp, als ze geen steek zag? Als je geblinddoekt een jou onbekend kledingstuk moet aantrekken, dan lijkt het me zelfs moeilijk in te schatten of je het niet achterste voren of zo hebt aangetrokken. Zo'n eenvoudige outfit leek me die jurk toch ook niet om zomaar eventjes blind vlotjes aan te trekken.

Heeft Katrien stiekem haar blinddoek afgezet of zag ze er toch iets doorheen?
Gebruikersavatar

Holmes02 apr 2018, 13:44

 395
Ik weet niet of jullie met een blinddoek ook zo gemakkelijk weten waar precies de scheiding tussen 2 gordijnen is en dat er überhaupt een scheiding is... (vanaf 46:30) ? Ze leek er recht naar toe te gaan met haar hand.

Afbeelding

Jeffrey kon toch niet zien of ze de blinddoek van Katrien onderweg evt gewisseld hebben voor een "doorzichtige" blinddoek.
Moest deze opdracht lukken om zo de verdachtmaking na de mislukte jacht op Joke wat af te wenden ?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 apr 2018, 13:57

 8153
Jeffrey is enkele keren met zijn uitstekende sombrero tegengeknald, Katrien had geen "uitsteeksels". Bovendien had Katrien haar armen vrij om haar evenwicht te bewaren en/of de gids vast te nemen, terwijl Jeffrey de kist droeg (en die niet wilde afstaan aan Katrien).
En het is en blijft een vaststaand feit dat mannen lomper zijn dan vrouwen :mrgreen:
Gebruikersavatar

kim.baudart02 apr 2018, 17:23

 138
Holmes schreef:Ik weet niet of jullie met een blinddoek ook zo gemakkelijk weten waar precies de scheiding tussen 2 gordijnen is en dat er überhaupt een scheiding is... (vanaf 46:30) ? Ze leek er recht naar toe te gaan met haar hand.

Afbeelding

Jeffrey kon toch niet zien of ze de blinddoek van Katrien onderweg evt gewisseld hebben voor een "doorzichtige" blinddoek.
Moest deze opdracht lukken om zo de verdachtmaking na de mislukte jacht op Joke wat af te wenden ?
Ik weet niet of het iets zegt over hoe goed ze zag of niet zag, maar ik vond het in elk geval een grappig moment. Ik dacht even dat ze hem wat ging staan betasten terwijl hij daar in z'n onderbroekje stond 😃. Was ook nog leuk geweest om in dat filmpje achteraf te laten zien, haha.
Gebruikersavatar

Margot302 apr 2018, 18:45

 91
Klaartje schreef:Wat mij vooral opviel in deze opdracht, was het gemak waarmee Katrien zich leek voort te bewegen en de weinige onzekerheid die ze leek te hebben met waar te stappen, terwijl Jeffrey een vrij groot aantal keren ergens tegenop botste of op de trappen bijna struikelde. De manier waarop Jeffrey overal tegen aan botste leek me redelijk realistisch, dus die zag volgens mij werkelijk geen steek. Maar Katrien bewoog met veel meer zelfvertrouwen, precies alsof ze wel iets zag door haar blinddoek.

Wat ik me ook afvraag: hoe heeft Katrien dat kleed fatsoenlijk kunnen aantrekken zonder hulp, als ze geen steek zag? Als je geblinddoekt een jou onbekend kledingstuk moet aantrekken, dan lijkt het me zelfs moeilijk in te schatten of je het niet achterste voren of zo hebt aangetrokken. Zo'n eenvoudige outfit leek me die jurk toch ook niet om zomaar eventjes blind vlotjes aan te trekken.
Heeft Katrien stiekem haar blinddoek afgezet of zag ze er toch iets doorheen?
ik snap niet goed wat het nut zou zijn om een blinddoek te leggen waar iemand iets kan door zien terwijl eender wie die kon nemen. + waarom zou de mol nut hebben om dingen te zien in deze proef?
ik denk dat ze minder ergens tegenliep omdat ze dichter (schuin achter) de gids liep en Jeffrey verder.

Waarschijnlijk hebben ze er veel langer over gedaan om die kleren aan te doen dan wat wij zagen op TV. Echt toffe tv is het niet als je daar mensen 20 minuten moet zien staan sukkelen met hun kleren.
Gebruikersavatar

kim.baudart02 apr 2018, 19:20

 138
die omkleedstop was de eerste stop en we hebben haar niet in dat kleedhokje gezien volgens mij? Als zij de mol zou zijn had men daar heel eenvoudig haar blinddoek ook kunnen wisselen voor een andere.

MAAR dat heeft helemaal geen invloed op het resultaat van de proef (behalve dat ze zeker de vragen juist zou kunnen beantwoorden, maar dat zou ze als mol sowieso wel kunnen) , en dus zie ik niet in waarom ze dit zouden doen. Er is in het verleden al duidelijk gezegd dat de mol wel altijd effectief deelneemt aan de proeven, en de kans dat dit dan iemand zou opvallen is er altijd.

Ik denk dus ook dat het eerder te maken heeft met het feit dat zij altijd dicht tegen de gids liep en door hem goed geleid werd. Ik vond het ook wel vreemd dat Jeffrey aan haar zijde bleef lopen, het zou logischer zijn als hij aan de andere arm/schouder van de gids was gaan hangen.