Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

itchy.tzekrallo04 apr 2018, 17:18

 129
Jeffrey is wel iemand die tot nu toe op een slinkse manier anderen probeert aan een actie te krijgen die geld kost: hier proberen te verleiden om de boekjes te bekijken, bij de jacht in de truck de afspraken veranderen en ook de aanstoker van het schieten. ( By the way: bij de " schiet proef" stonden op zijn t-shirt twee mannekes afgebeeld die precies aan het schieten waren- hint?) . Voor mij is hij nu de hoofdverdachte
Gebruikersavatar

billie.holiday04 apr 2018, 18:43

 462  Bert
Ik denk toch echt dat een mol in de briefing weet hoe Salvator eruit ziet. Dat hij of zij een foto heeft gezien van Salvator. Als Katrien de verkeerde wil aanduiden, gaat hij toch voor de juiste. Wat maakt een mol het uit dat Katrien de verkeerde aanduid. Niemand zal het hen kwalijk nemen, want ze zijn heel de dag geblinddoekt. Dat hij mollestreken vertoont, ben ik mee eens . Maar voorlopig is hij voor mij nog niet de mol op basis van wat ik zag. Katrien noch Jeffrey hebben gemold bij die proef.en als er gemold is zou ik Katrien verdenken die de verkeerde aanduidde, maar zij wees dan op die dunne saus.
Gebruikersavatar

beagle04 apr 2018, 19:40

 77
Molboekjes verloop is niet koosjer - zie volgorde boekjes, uitstekend "lintje" later niet meer te zien en verschillende posities zwart doekje.
Begin proef : tussen 035.39 en 036.37. Kistje staat op grond. Katrien vest rond heupen, dan niet meer... blind in rugzak gepropt, dicht bij grond? ZIET Jeffrey dat meisje Katrien's hand grijpt en stopt hij daarom zijn abrupt "can you take..." op 036.57?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Einde opdracht : Hoe weet Katrien dat man 2 "te dik is"? Dat weet je niet door je hand op iemands schouder te leggen. Heeft zij de echte Salvador gezien?

Opening kistje - doekje ligt anders dan bij getoonde sluiting in 035.41
Afbeelding

Getoonde "doekjeslegging" 059.46 is anders dan "doekje" 035.41

Afbeelding

Werd black light omzeild en werd het kistje toch geopend? Zien we Jeffrey's arm ipv Gilles'?
Zie ook kledij - no way that Katrien een rolkraag en Jeffrey een pull kunnen aantrekken zonder hun blinddoek te "verschuiven".
Wat is hier aan de hand?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 20:06

 8153
beagle schreef:Molboekjes verloop is niet koosjer - zie volgorde boekjes, uitstekend "lintje" later niet meer te zien en verschillende posities zwart doekje.
Begin proef : tussen 035.39 en 036.37. Kistje staat op grond. Katrien vest rond heupen, dan niet meer... blind in rugzak gepropt, dicht bij grond? ZIET Jeffrey dat meisje Katrien's hand grijpt en stopt hij daarom zijn abrupt "can you take..." op 036.57?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Einde opdracht : Hoe weet Katrien dat man 2 "te dik is"? Dat weet je niet door je hand op iemands schouder te leggen. Heeft zij de echte Salvador gezien?

Opening kistje - doekje ligt anders dan bij getoonde sluiting in 035.41
[img]https://i.imgur.com/SgKIrc6...
Bizar :!:
Gebruikersavatar

Niffler04 apr 2018, 20:43

 62
Het kan ook veel eenvoudiger zijn, hoewel ik er niet van overtuigd ben dat het gebeurd is. Een van de twee kan kijken en (zeker als mol met voorkennis) zijn/haar handen gewast hebben in tussentijd (wat ze in dat geval uiteraard niet in de montage steken om de "reveal" op het einde van het seizoen te kunnen doen). Geen vermoeden, wel een mogelijke denkpiste volgens mij.
Gebruikersavatar

sophie.fastré04 apr 2018, 20:48

 32  Bert
😂 Ben ik de enige die dacht dat Katrien en Jeffrey blind getrouwd waren bij de 1ste stop? Ik dacht echt dat die Salvador hun aan het naaien was.

3rde stop is toch het Romeo & Julia verhaal/parodie of ben ik hier ook weer mis? :roll: Edit: op google gezocht naar Romeo & Juliet mexico => https://www.atlasobscura.com/places/alley-of-the-kiss
Ik vind Katrien haar reactie raar als ze zegt dat Jeffrey ZEKER NIET in haar molboekje mag kijken. Waarom zou dit zijn? :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje04 apr 2018, 20:54

 2245  Uma
beagle schreef:Molboekjes verloop is niet koosjer - zie volgorde boekjes, uitstekend "lintje" later niet meer te zien en verschillende posities zwart doekje.
Begin proef : tussen 035.39 en 036.37. Kistje staat op grond. Katrien vest rond heupen, dan niet meer... blind in rugzak gepropt, dicht bij grond? ZIET Jeffrey dat meisje Katrien's hand grijpt en stopt hij daarom zijn abrupt "can you take..." op 036.57?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Einde opdracht : Hoe weet Katrien dat man 2 "te dik is"? Dat weet je niet door je hand op iemands schouder te leggen. Heeft zij de echte Salvador gezien?

Opening kistje - doekje ligt anders dan bij getoonde sluiting in 035.41
[img]https://i.imgur.com/SgKIrc6...
Misschien zijn er dingen gebeurd met dat kistje die we niet gezien hebben, bvb. Jeffrey struikelt onderweg ergens en laat de kist bijna uit zijn handen vallen, waardoor het deksel half eraf gaat, het lintje niet meer te zien is daarna en het doekje verschoven is.

Dat Katrien vindt dat een van de mannen te dik is om de gids te zijn, vind ik ook raar.

Dat je moeilijkheden hebt om zonder hulp die kleren aan te trekken als je geblinddoekt bent, lijkt me logisch. Ik vind het zelfs nog opmerkelijk dat niemand zijn/haar kleren achterstevoren aan had. Maar dat zullen ze waarschijnlijk ook wel eruit geknipt hebben. Zoals je aangeeft, lijkt het me ook moeilijk dat te doen zonder je blinddoek al dan niet vrijwillig te verschuiven.

Ze knippen en monteren wat af daar bij Woestijnvis. Nog afgezien van het aantal takes die ze nemen voor bepaalde shots. Dat kan ook bepaalde eigenaardigheden die enkel de fijnkijker opmerkt, verklaren.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 apr 2018, 20:58

 1690  Sven
Niffler schreef:Het kan ook veel eenvoudiger zijn, hoewel ik er niet van overtuigd ben dat het gebeurd is. Een van de twee kan kijken en (zeker als mol met voorkennis) zijn/haar handen gewast hebben in tussentijd (wat ze in dat geval uiteraard niet in de montage steken om de "reveal" op het einde van het seizoen te kunnen doen). Geen vermoeden, wel een mogelijke denkpiste volgens mij.
En dan toch het geld binnen halen? Dan zou ik toch eerder twijfel zaaien met de vragen.
Gebruikersavatar

BeaVer04 apr 2018, 21:01

 1293  Uma
sophie.fastré schreef: Ik vind Katrien haar reactie raar als ze zegt dat Jeffrey ZEKER NIET in haar molboekje mag kijken. Waarom zou dit zijn? :roll:
Als je wilt winnen, laat je toch andere mensen niet in je kaarten kijken? Zowel als mol als kandidaat, is het alleen een nadeel als er iemand in je mollenboekje kijkt.
Ik zou misschien nog overwegen om een deal te sluiten. Er mag in alle boekjes gekeken worden, behalve in die van onszelf.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 21:51

 8153
beate.verheyde schreef:Zowel als mol als kandidaat, is het alleen een nadeel als er iemand in je mollenboekje kijkt.
Ik vraag mij af wat er in die boekjes geschreven wordt. Voor de mol heeft dat boekje totaal geen zin, maar het is natuurlijk beter dat hij/zij erin schrijft alsof hij/zij een echte kandidaat is. Maar als ik kandidaat zou zijn, dan zou ik in dat boekje zaken schrijven die de meesten ook weten of kunnen weten. Mijn "echte geheimen" of "belangrijke info" zou ik ergens anders bijhouden 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 21:53

 8153
lorenzo.dejongh schreef:... omdat zijn toon van stem echt een beetje paniekerig overkwam toen Katrien dicherbij kwam...
Hij stond misschien net in zijn onderbroek? :mrgreen:
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh05 apr 2018, 08:40

 344  Sven
chicawah schreef:Hij stond misschien net in zijn onderbroek? :mrgreen:
Maar Katrien had toch een blinddoek op 😛