Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2018, 20:32

 2834  Uma
Kleintje schreef:Lloyd lijkt inderdaad, nu ik het herbekijk, alle ballen klaar te leggen voor de volgende. Dat maakt hem voor mij ineens véél minder verdacht (hoewel ik hem na de 4e aflevering juist begon te verdenken). De mol zou dit nooit doen.
Quoted for truth.

En betekent dat dan ook dat Baha het werk van Lloyd ongedaan maakte, waardoor Pascale terug volop moest gaan zoeken?

En waarom heeft Lloyd dan niet tegen iedereen gezegd van "gebruik je extra tijd om rode ballen te zoeken en bovenaan te leggen, zoals ik heb gedaan"?
Gebruikersavatar

Kleintje17 apr 2018, 20:42

 125  Sven
Cedric schreef:Quoted for truth.

En betekent dat dan ook dat Baha het werk van Lloyd ongedaan maakte, waardoor Pascale terug volop moest gaan zoeken?

En waarom heeft Lloyd dan niet tegen iedereen gezegd van "gebruik je extra tijd om rode ballen te zoeken en bovenaan te leggen, zoals ik heb gedaan"?
Nadat Lloyd die ballen heeft klaargelegd, zien we Baha een bal nemen en daarna is 't aan Pascale, Joke, ...
Die klaargelegde rode ballen zijn dus logischer wijs tegen het einde al allemaal genomen.

Het is pas op het eind, wanneer Pascale de enige is die nog aan de eerste honk staat en waarop Pieter beslist om een home-run te lopen (omdat het de laatste slaagkans is want de baseballen zijn op) dat ze zo lang blijft zoeken. Pieter heeft nog maar één kans om goed te slaan, en Pascale is duidelijk tijd aan het rekken.

Dat laatste weet ik niet... Wellicht om zich niet helemaal onverdacht te maken? Als kandidaat is het beter om niet alles prijs te geven. Ofwel heeft hij dat gezegd, maar zien we dat niet in montage.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2018, 20:54

 8153
Ofwel legde hij de ballen klaar voor zichzelf, voor als hij de volgende keer zou passeren.
Gebruikersavatar

Kleintje18 apr 2018, 10:13

 125  Sven
chicawah schreef:Ofwel legde hij de ballen klaar voor zichzelf, voor als hij de volgende keer zou passeren.
Kan ook, maar is het niet de bedoeling dat iedereen aan honk 1 een bal moest nemen? Dan zou hij toch moeten weten dat de eerstvolgende keer dat het aan hem is, er al 3 anderen zijn gepasseerd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen18 apr 2018, 10:39

 8153
Kleintje schreef:Kan ook, maar is het niet de bedoeling dat iedereen aan honk 1 een bal moest nemen? Dan zou hij toch moeten weten dat de eerstvolgende keer dat het aan hem is, er al 3 anderen zijn gepasseerd.
Ja, maar misschien legde hij ze gewoon klaar zonder iets aan de anderen te zeggen, met het idee "vinden de anderen de ballen, OK - vinden ze de ballen niet, dan moet ik niet meer zoeken".
Gebruikersavatar

Kleintje18 apr 2018, 10:45

 125  Sven
chicawah schreef:Ja, maar misschien legde hij ze gewoon klaar zonder iets aan de anderen te zeggen, met het idee "vinden de anderen de ballen, OK - vinden ze de ballen niet, dan moet ik niet meer zoeken".
Ahja zo, ja da's waar!

Ik vind dit trouwens echt een top idee van Lloyd, hoe meer ik erover nadenk. We zien niet alles in montage, maar hij kan voor zichzelf wel hebben gezien van "ok, die doet er toch wel lang over om een bal te vinden" of "die zit precies nog verdacht lang in die bak te graaien (om de ballen terug te verstoppen?)". En dan moet je niet meer zoeken naar de mol, dan heb je 'm 😛
Gebruikersavatar

chicawah.janssen19 apr 2018, 13:42

 8153
Lloyd legde rode ballen klaar... maar vertelde dat niet aan de anderen...
Gebruikersavatar

marc.roose20 apr 2018, 12:09

 193  Sven
chicawah schreef:Lloyd legde rode ballen klaar... maar vertelde dat niet aan de anderen...

wat als hij de rode ballen verzameld in die hoek en ze nadien onderduwt zodat het voor de anderen moeilijker word om rode ballen te vinden...
Gebruikersavatar

Jansen20 apr 2018, 13:00

 3423  Yens
chicawah schreef:Lloyd legde rode ballen klaar... maar vertelde dat niet aan de anderen...
Voor mij de ideale manier om in het oog te houden wat iedereen met dat gegeven doet. Als de rode ballen terug in het ballenbad verdwijnen dan is dat toch op zijn minst verdacht.
Gebruikersavatar

Margot320 apr 2018, 17:57

 91
eveline.vanhemel schreef:Voor mij de ideale manier om in het oog te houden wat iedereen met dat gegeven doet. Als de rode ballen terug in het ballenbad verdwijnen dan is dat toch op zijn minst verdacht.
Zou ik, als ik kandidaat zou zijn, ook doen :mrgreen: de mol kansen geven om dingen te doen mislukken en dan kan hij zijn verdenkingen bevestigen
Gebruikersavatar

Kleintje22 apr 2018, 23:52

 125  Sven
chicawah schreef:Lloyd legde rode ballen klaar... maar vertelde dat niet aan de anderen...
Eigenlijk was dat ook niet slim geweest, mocht hij dat wel verteld hebben aan de anderen. Dan breng je impliciet de mol op de hoogte dat hij de ballen zeker niet subtiel terug kan verstoppen, want iedereen weet dat die dan vanboven horen te liggen. Dan is het niet enkel Lloyd die het dan weet, maar iedereen.

Ik vind dit super onmols, maar toch wil ik Lloyd niet helemaal uitsluiten als mol door andere zaken 😲
Gebruikersavatar

kris.pollaris23 apr 2018, 05:47

 6
Klaartje schreef: Blijft wel de vaststelling dat Steve, die in het verleden toch een redelijk straffe kwisser was (zie zijn score op de online Canvascrack), hier die reputatie niet echt wqar maakt.
Blijkt nu naderhand dat hij dit deed om zich verdacht te maken. Zoals blijkt uit wat hij verteld in café de mol. De Mol zat hier dus blijkbaar op het baseball veld.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10