Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva04 apr 2018, 21:31

 2204
Klaartje schreef:maar de kwissers hebben in het tweede gedeelte van de proef wel veel beter gedaan dan in de eerste helft.
Wil dat zeggen dat er vooral (pijnlijke) missers van de quizzers werden getoond, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht hebben gespeeld?
En dat de makers Steve dus verdacht willen laten overkomen?

Geen goed nieuws, vind ik. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 22:28

 8153
Klaartje schreef:Het doet er inderdaad ook niet veel toe! 🙂

Maar dat heb je vaak met van die theoretische berekeningen. Vaak is de werkelijkheid in de praktijk slechts benaderbaar en niet zoals exact theoretisch berekend.

By the way, zo'n "wiskundeknobbel" is soms ook vervelend om in slaap te geraken. Je blijft rode ballen tellen tot in het oneindige, totdat de zon alweer terug opkomt. 🙂
Misschien eens roze olifantjes proberen 💡
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 22:40

 8153
Frolva schreef:Wil dat zeggen dat er vooral (pijnlijke) missers van de quizzers werden getoond, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht hebben gespeeld?
En dat de makers Steve dus verdacht willen laten overkomen?

Geen goed nieuws, vind ik. :mrgreen:
Dat is altijd ons probleem : we zien maar a fraction of the whole en dan zodanig gemonteerd dat we er met open ogen intuinen, zelfs al weten we dat we maar a fraction of the whole zien en er zodanig gemonteerd wordt dat... :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje04 apr 2018, 22:43

 2245  Uma
Frolva schreef:Wil dat zeggen dat er vooral (pijnlijke) missers van de quizzers werden getoond, terwijl ze eigenlijk niet zo slecht hebben gespeeld?
En dat de makers Steve dus verdacht willen laten overkomen?

Geen goed nieuws, vind ik. :mrgreen:
In de eerste helft (de eerste 26 baseballen die werden geslagen) halen Steve en Channy maar 2 juiste antwoorden op 12 gestelde vragen.
Wat we effectief zien qua antwoorden in de eerste helft:
1) wapenspreuk België = eendracht maakt macht = juist
2) aantal sterren op Europese vlag = 28 = fout
3) munteenheid Rusland = ?? = fout
4) spelling chihuahua = juist
5) de beweging dab = dub = fout

Dus in de eerste helft tonen ze 3 missers en 2 juiste antwoorden. Die twee juist antwoorden zijn ook de enige juiste van de eerste 12 vragen die ze hebben beantwoord. We zien dus 7 missers niet. Dus echt focussen op de pijnlijke missers hebben ze niet gedaan. Ze hadden Steve nog in een slechter daglicht kunnen zetten (verdachter maken).

Bij het begin van de tweede helft zegt GDC ergens "de spelers hebben al 19 vragen bij elkaar gespeeld". Dan zie je Steve en Channy juist antwoorden op:
6) grootste breuk 3/5 of 4/6 = 4/6 = juist
Dan zegt GDC dat ze nu 500 euro hebben, dus 5 juiste antwoorden. Tussen vraag 12 en 19 hebben ze dus 3 juiste antwoorden gegeven, dat is 3 op 7, beter dan die 2 op 12 van de hele eerste helft.

Daarna zien we volgende antwoorden:
7) aantal bollen Atomium = 9 = juist
😎 grootste orgaan = huid = juist
9) vierde evangelist = Paulus = fout

Dan hoor je GDC kort na elkaar zeggen: "juist, correct, juist, juist, juist": 5 juiste antwoorden op vragen die we niet kennen (vraag 10 tot 14)
Wordt vervolgd met:
15) aantal kegels bij bowlen = 10 = juist
16) Chanulleke in het Frans = Franfeluche = juist
17) aantal tanden kindergebit = 28 = fout
18) mannelijke bij = hor = fout

In de tweede helft tonen ze dus eigenlijk ook maar expliciet 5 juiste en 3 foute antwoorden. Maar je hoort GDC ook 5 keer "juist" zeggen . Dat bevestigt alleen maar dat Steve en Channy veel beter hebben gekwist in de tweede helft. En 5 juiste en 3 foute antwoorden expliciet tonen, komt ongeveer overeen met de werkelijkheid, die ik schat op 18 juiste antwoorden op ongeveer 26 tot 28 rode ballen (18 staat tot 28 ongeveer zoals 5 staat tot 😎.

Mijn mening: de makers (monteurs) hebben Steve niet speciaal verdacht gemaakt hiermee.

Blijft wel de vaststelling dat Steve, die in het verleden toch een redelijk straffe kwisser was (zie zijn score op de online Canvascrack), hier die reputatie niet echt wqar maakt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 apr 2018, 23:02

 8153
Op sommige vragen gaf Channy (wat een mooie, spontane, lieve, vrolijke bloem van een vrouw - ik ga haar missen) zo snel en spontaan het juiste antwoord (Fanfreluche, aantal bollen van het atomium bv.) dat Steve er moeilijk tegenin kon gaan (zoals het hem bij het aantal sterren op de Europese vlag wel gelukt is). Ik had zelfs de indruk dat Channy's enthousiasme een beetje oversprong naar Gilles en dat die haar antwoord soms heel snel als juist bevestigde, te laat voor Steve om er nog iets aan te veranderen.
Gebruikersavatar

BeaVer05 apr 2018, 09:50

 1293  Uma
De ballen van de mol hebben mij echt wel wakker gehouden vanacht :mrgreen: :mrgreen:

Vorig jaar weigerde ik de Eline tunnel in te gaan door al die domme fratsen die zij uitstak en dacht dat ze het deed om zich verdacht te maken en niet omdat ze de mol was. Het was in mijn ogen te obvious.
Steve maakt zich nu toch ook bij elke opdracht een beetje verdacht door 1 of andere move of uitspraak en de makers zetten het graag in de kijker, waardoor ik met mijn hoofd al in die tunnel zit en al eens aant rondkijken ben.

Ook bij deze opdracht zouden ze toch echt wel meer moeten gehaald hebben dan 20/40 (50% juist)
chicawah schreef:Ik had zelfs de indruk dat Channy's enthousiasme een beetje oversprong naar Gilles en dat die haar antwoord soms heel snel als juist bevestigde, te laat voor Steve om er nog iets aan te veranderen.
Misschien een taktiek van de mol? en aangezien Gilles weet wie de mol is, kon hij daar naarstig in meedoen.

Wat mij trouwens nog opviel, was dat Joke pas afkwam met "je moet doen wat het slimste is" toen Channy zich wou "opofferen" om de vragen te doen. Op dat moment hadden de haantjes al gekozen om balletjes te slaan en zei Steve dan maar dat hij de vragen ging doen. Ik krijg de indruk dat Lloyd wel vaker de "sportieve" kaart zal spelen, ook al kan hij niet deftig een basketbal smijten, terwijl hij ook perfect de "kennis" kaart kan spelen. Ik neem aan dat de toelatingstesten voor dokterstudies niet van de poes zijn en hij slimmer is dan hij laat blijken.
Gebruikersavatar

ex-molinator05 apr 2018, 09:57

 3483  Uma
beate.verheyde schreef:De ballen van de mol hebben mij echt wel wakker gehouden vanacht :mrgreen: :mrgreen:
Dit is echt niet eerlijk. Je had wel kunnen wachten tot de 8ste aflevering alvorens deze hint te geven. Katrien, Joke, en Pascale kunnen we dus al schrappen. 😉
Gebruikersavatar

Molloot 2.006 apr 2018, 17:59

 27
Ik weet niet of dit al gezegd is maar ik weet zeer goed dat deze vragen niet op het niveau zijn van het vijfde leerjaar. Tenminste, het is geen parate kennis. Je kunt de vraag hoeveel tanden heeft een kindergebit wel krijgen op een toets nadat je leerstof hebt gekregen over het menselijk lichaam, maar is zeker geen parate kennis.
Gebruikersavatar

Jay-Lo06 apr 2018, 18:57

 1690  Sven
Bij het herbekijken van deze proef is me nog iets opgevallen. Er wordt duidelijk in beeld gebracht dat Steve een aantal vragen serieus fout had, hmmm, verdacht denken we dan.
Baha, die de bal niet goed raakt en toch begint te lopen, waardoor de rest ook moet lopen en er ballen verloren gaan, oho die Baha toch.
En dan beginnen zo die mini stukjes door elkaar die we te zien krijgen. Er worden duidelijk een aantal slagen overgeslagen, waardoor dan op een gegeven moment Pascale weer aan de beurt is. Pascale, jawel, slaat flagrant NAAST de bal 😲 , en zet het gewoon op een lopen. Doordat er vooral korte stukjes worden getoond valt dat nl niet zo erg op. Joke zit nochtans weer serieus te vloeken, volgens mij zijn ze daar serieus wat ballen kwijt geraakt.
Nu is Pascale voorlopig niet mijn hoofdverdachte, maar ik zou ze toch maar in 't oog houden.
Gebruikersavatar

Kobe07 apr 2018, 11:40

 429
beate.verheyde schreef:De ballen van de mol hebben mij echt wel wakker gehouden vanacht :mrgreen: :mrgreen:

Vorig jaar weigerde ik de Eline tunnel in te gaan door al die domme fratsen die zij uitstak en dacht dat ze het deed om zich verdacht te maken en niet omdat ze de mol was. Het was in mijn ogen te obvious.
Steve maakt zich nu toch ook bij elke opdracht een beetje verdacht door 1 of andere move of uitspraak en de makers zetten het graag in de kijker, waardoor ik met mijn hoofd al in die tunnel zit en al eens aant rondkijken ben.

Ook bij deze opdracht zouden ze toch echt wel meer moeten gehaald hebben dan 20/40 (50% juist)


Misschien een taktiek van de mol? en aangezien Gilles weet wie de mol is, kon hij daar naarstig in meedoen.

Wat mij trouwens nog opviel, was dat Joke pas afkwam met "je moet doen wat het slimste is" toen Channy zich wou "opofferen" om de vragen te doen. Op dat moment hadden de haantjes al gekozen om balletjes te slaan en zei Steve dan maar dat hij de vragen g...
Ik zou zeker ook niet de proeven onderschatten. Oke niet elk antwoord is even slim, maar het is wel de mol he! De zenuwen gieren door je lijf en je moet ondertussen ook nadenken/in het oog houden wie nu effectief de mol is! Trouwens iedereen van de groep is slimmer dan het lijkt, anders doe je niet mee met dit soort programma's...
Gebruikersavatar

beagle07 apr 2018, 12:51

 77
Dat er bepaalde mensen als verdacht gemonteerd worden, hebben we in vorige seizoenen ook al gezien.
Ik heb nog een voorbeeldje gevonden : Lloyd die een rode bal zoekt terwijl er 3 klaar liggen in de hoek.
Maar wat zien we een paar seconden later. Lloyd die al een rode bal op de rand klaar liggen heeft, terwijl de 3 ballen nog in de hoek liggen. Toch is Lloyd nog in het ballenbad aan het graaien. Volgens mij gebruikt hij de tijd die hem rest tijdens een misser om zoveel mogelijk rode ballen boven water te halen voor de volgende runs en werden de shots zo gemonteerd dat het lijkt alsof Lloyd knoeit/tijd verliest is. Als mol kan hij beter die rode ballen zo diep mogelijk vespreiden.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

Jansen07 apr 2018, 14:13

 3423  Yens
beagle schreef:Dat er bepaalde mensen als verdacht gemonteerd worden, hebben we in vorige seizoenen ook al gezien.
Ik heb nog een voorbeeldje gevonden : Lloyd die een rode bal zoekt terwijl er 3 klaar liggen in de hoek.
Maar wat zien we een paar seconden later. Lloyd die al een rode bal op de rand klaar liggen heeft, terwijl de 3 ballen nog in de hoek liggen. Toch is Lloyd nog in het ballenbad aan het graaien. Volgens mij gebruikt hij de tijd die hem rest tijdens een misser om zoveel mogelijk rode ballen boven water te halen voor de volgende runs en werden de shots zo gemonteerd dat het lijkt alsof Lloyd knoeit/tijd verliest is. Als mol kan hij beter die rode ballen zo diep mogelijk vespreiden.

Afbeelding

Afbeelding
Goed opgemerkt!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10