Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

hanne.brouns12 apr 2018, 01:18

 8
Tijdens de piñata-opdracht in de derde aflevering wist Joke verdacht veel over muziek. Maar tijdens deze opdracht hield ze haar been stijf toen men naar muziekkenners vroeg, waarom juist? Het is als mol belangrijk om je in de positie te plaatsen waar je het meeste schade kan aanrichten aan de groep. Dit was namelijk de opdracht met de domino's, deze opdracht was ook nog eens makkelijk om te doen falen. Wanneer de opdracht zou lukken, mochten Joke en Kelly aansluiten om mee te luisteren naar de muziek van de mariachiband. Doordat deze opdracht mislukte, stonden Channy en Baha er veel langer alleen voor en konden ze niet alle liedjes vinden. Hierdoor heeft ze niet enkel haar opdracht, maar ook de muziekopdracht kunnen saboteren. Wie volgt me in deze theorie?
Gebruikersavatar

Taupe07712 apr 2018, 10:44

 767  Yens
hanne.brouns schreef:Tijdens de piñata-opdracht in de derde aflevering wist Joke verdacht veel over muziek. Maar tijdens deze opdracht hield ze haar been stijf toen men naar muziekkenners vroeg, waarom juist? Het is als mol belangrijk om je in de positie te plaatsen waar je het meeste schade kan aanrichten aan de groep. Dit was namelijk de opdracht met de domino's, deze opdracht was ook nog eens makkelijk om te doen falen. Wanneer de opdracht zou lukken, mochten Joke en Kelly aansluiten om mee te luisteren naar de muziek van de mariachiband. Doordat deze opdracht mislukte, stonden Channy en Baha er veel langer alleen voor en konden ze niet alle liedjes vinden. Hierdoor heeft ze niet enkel haar opdracht, maar ook de muziekopdracht kunnen saboteren. Wie volgt me in deze theorie?
Had ik al gezegd na aflevering 1 dus ik volg je.
Maar er waren er toen die zeiden dat zelf met hulp het nog moeilijk zou zijn 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2018, 11:10

 8153
hanne.brouns schreef:Tijdens de piñata-opdracht in de derde aflevering wist Joke verdacht veel over muziek. Maar tijdens deze opdracht hield ze haar been stijf toen men naar muziekkenners vroeg, waarom juist? Het is als mol belangrijk om je in de positie te plaatsen waar je het meeste schade kan aanrichten aan de groep. Dit was namelijk de opdracht met de domino's, deze opdracht was ook nog eens makkelijk om te doen falen. Wanneer de opdracht zou lukken, mochten Joke en Kelly aansluiten om mee te luisteren naar de muziek van de mariachiband. Doordat deze opdracht mislukte, stonden Channy en Baha er veel langer alleen voor en konden ze niet alle liedjes vinden. Hierdoor heeft ze niet enkel haar opdracht, maar ook de muziekopdracht kunnen saboteren. Wie volgt me in deze theorie?
Ik denk dat Joke liever voor de sportievere opdrachten gaat.
Gebruikersavatar

Klaartje12 apr 2018, 11:16

 2245  Uma
hanne.brouns schreef:Tijdens de piñata-opdracht in de derde aflevering wist Joke verdacht veel over muziek. Maar tijdens deze opdracht hield ze haar been stijf toen men naar muziekkenners vroeg, waarom juist? Het is als mol belangrijk om je in de positie te plaatsen waar je het meeste schade kan aanrichten aan de groep. Dit was namelijk de opdracht met de domino's, deze opdracht was ook nog eens makkelijk om te doen falen. Wanneer de opdracht zou lukken, mochten Joke en Kelly aansluiten om mee te luisteren naar de muziek van de mariachiband. Doordat deze opdracht mislukte, stonden Channy en Baha er veel langer alleen voor en konden ze niet alle liedjes vinden. Hierdoor heeft ze niet enkel haar opdracht, maar ook de muziekopdracht kunnen saboteren. Wie volgt me in deze theorie?
Ik volg je gedeeltelijk.

Het is inderdaad zeer opvallend dat Joke heel veel van muziek kent en zelfs de artiesten van uiterlijk kent, wat ik enigszins vreemd vind, omdat in de pers ergens verschenen is dat ze thuis geen tv heeft. Van muziekkennis die je opdoet van naar de radio te luisteren weet je toch niet hoe de zangers eruit zien. Maar dit terzijde.
Het is dus zeer opvallend, achteraf beschouwd, dat Joke zich niet opgeeft als muziekkenner in de proef met de mariachiband. Was dat bewust of heeft ze zich laten afbluffen door anderen? Misschien heeft de Mol de keuze voor Channy en Bahador wel gestuurd?

Ik volg je niet helemaal in wat je zegt over de dominoproef. Dat was de moeilijkste om uit te voeren en het kan altijd mislukken, zeker onder tijdsdruk. Bovendien is het niet de rij dominostenen die Joke heeft gezet, die het eerste stopt met vallen, maar de binnenste ovaal, die Kelly heeft gezet. Bovendien doet Joke in die proef ook een belangrijke reddende actie: wanneer Kelly een heel deel stenen doet vallen, tikt Joke vlug een paar stenen om om het verdere vallen te onderbreken. Een vrij onmolse actie, vind ik.

De proef doen mislukken om dan niet te hoeven meehelpen met het zoeken van de liedjes? Vergeet niet dat dat onderdeel van de opdracht al naar de filistijnen was, nadat Channy en Bahador het allereerste nummer niet vonden (Come on Eileen), een nummer dat enkel de twee achter de mariachiband hadden kunnen horen. Terzijde: ik vond het eigenlijk wel grappig dat Baha op een bepaald moment tijdens dat eerste nummer zei: "Allee, kom aan!" Met enige fantasie zei hij eigenlijk de titel van dat nummer Come on Eileen. Het lag echt wel op zijn lippen! 🙂

Bovendien, als de groep met Joke aankomt bij die eerste domino-opdracht, zegt Joke: "Ik heb wel een vaste hand, maar ik kan ook nog goed lopen." Ze laat precies toch de keuze om haar af te vaardigen voor de dominoproef aan de rest van de groep. Ook toch niet echt mols, als het absoluut je taktiek was om in die eerste subopdracht te zitten.

Het is zoals met veel zaken in de Mol: het kan vriezen, het kan dooien. 🙂
Gebruikersavatar

Laleia15 apr 2018, 12:30

 306
Ik vind dat het Steve wel erg gemakkelijk vergeven wordt dat hij er niets van bakt in de muziek-proef omdat hij 'oud' is. Die mens is 60 hee, geen 90. Dat is de generatie van mijn ouders en die hebben in hun jeugd een hele muziekevolutie meegemaakt. Dat zijn normaal niet de mensen die alleen maar Eddy Wally kennen, dat is de generatie die opgegroeid is met The Beatles en de Stones, die in hun jeugd de gloriejaren van Queen en Abba hebben meegemaakt. Akkoord dat hij Miley Cyrus niet herkend... maar de schreeuw van James Brown of de foto van Madonna?! Heeft die mens de jaren 80 onder een rots doorgebracht?
En zelfs als die muziekstijlen hem niet liggen en hij van klassieke muziek houdt, waarom laat hij Joke dan maar gokken bij de twee componisten terwijl ze het duidelijk niet weet? Als ik daar geblinddoekt zou staan, zou ik vragen die twee te omschrijven.
Nu denk (en hoop) ik niet dat Steve de mol is. Volgens mij wil hij zich bewust verdacht maken.
Gebruikersavatar

Moleskine15 apr 2018, 18:57

 88
Nog iets wat ik hier niet zien staan heb. Als Steve de bands/zangers die Joke geraden heeft moet doorgeven aan Jeffrey, zegt hij letterlijk: "Steve Martin en Bon Jovi". Door zijn uitspraak van "Bon Jovi" leidt hij de aandacht naar dat laatste. Nu dacht ik dat Steve Martin ipv Chris Martin een toevallige lapsus was...
Tot ik "Steve Martin" eens ging googelen. Blijkbaar is dat een Amerikaanse acteur (en komiek) "herkenbaar aan zijn spierwitte haren" (dixit Wikipedia) met een erg expressieve mimiek.

Misschien dus een verwijzing naar mol Steve (die moet acteren, ook grijze haren heeft en erg expressief uit de hoek komt in de volgende (race)proef)?
Gebruikersavatar

steve.hendrikx16 apr 2018, 19:43

 7
wim.geuens schreef:Bij het 2e liedje dat Steve moest "doorgeven" aan Jeffrey was het *ruige* liedje van de Duitse band Rammstein.
Er is (op het 1e zicht) geen Rammstein te bekennen, enkel James Hetfield van Metallica.
Na het herbekijken van alle beelden van deze opdracht, heb ik geen enkele Rammstein bandleden teruggevonden. (wie het wel kan terugvinden mag mij altijd corrigeren)
Het betreft hier het fragment dat begint aan 0.6.53 met Lady Gaga.
Het fragment van het Rammstein liedje komt uit de song "Du Hast".
Ramstein (in de geschiedenis, of waar deze band zijn naam van heeft, komt van een vliegtuigshow waar een vliegtuig in het public crashtte.)
Dit zal in de laatste aflevering getoond worden als molactie hoedat Joke deze pinata weggenomen heeft als de andere Jeffrey of Steve geblinddoekt was.
Mark my words :p
Gebruikersavatar

Wouterc22 apr 2018, 22:04

 147
Als er in deze proef gemold werd, dan moet het Joke geweest zijn. Want Jeffrey en Steve liggen er ondertussen uit.
Gebruikersavatar

james.waker22 apr 2018, 22:07

 417
Wouterc schreef:Als er in deze proef gemold werd, dan moet het Joke geweest zijn. Want Jeffrey en Steve liggen er ondertussen uit.
de mol zat hier niet 😉 Joke was heel goed in deze opdracht, had gewoon pech dat Steve meedeed ... de vraag is natuurlijk of hij er echt niks van kende ofdat hij zich verdacht wou maken bij de rest
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7